Er det ekkelt å snakke om mensen?

Hei dere!

Nå har jeg ligget rett ut i hele dag, og formen er virkelig ikke bra. Og til dere som lurer på hvorfor jeg har så dårlig immunforsvar, så er det noe jeg har hatt hele livet. Jeg aner ikke hvorfor, og synes selv det er veldig irriterende. Til dere som sier jeg må slutte med all festingen, så har jeg en ting og si. Jeg har vært ute to ganger de siste to månedene, så tviler på at det er grunnen.

Ellers fikk jeg også mensen i dag, noe som gjør at jeg synes enda mer synd på meg selv. Jeg får de sykeste smertene og det er så vondt. Au! Forresten, jeg hører ganske mange sier det er ekkelt å snakke om mensen? Spesielt da gutter som sier det er ekkelt eller kvalmt om en jente forteller om mensen? Jeg synes absolutt ikke det er ekkelt å snakke om, og jeg har ikke noe problemer om å snakke om mensen. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være ekkelt når det er helt naturlig og noe så og si alle jenter får en gang i måneden? Litt blod skader da ingen, og spesielt ikke gutta som ikke trenger å ha noe med det og gjøre. Eller de med dame har jo det, men de merker det vel kun på humøret til jenta da. Jeg synes nesten litt synd på Aleks eller andre mennesker som må være med meg når jeg har uka mi, for jeg blir helt forferdelig. Om Aleks og jeg en gang kjøper noe sammen tror jeg nesten vi må bygge et lite hus i hagen slik at han kan bo der den uka. Om ikke ender det vel med brudd. Neida, så ille er det heldigvis ikke!

En ting som skal sies er at disse bildene er tatt for noen dager siden, og at jeg ikke ser slik ut nå. Likevel er jeg nå på vei ut døren, for nå skal jeg på kino med mamma, Therese og moren hennes. Det har tydeligvis vært avtalt en stund, så da får jeg bare bli med. Sminkefri og i joggeklær, men det er bare deilig i og med at jeg skal på kino. Jeg husker ikke helt hva filmen het, men det kan jeg fortelle dere senere.

Nå må jeg komme meg ut døren, så vi blogges senere♡

42 kommentarer
    1. Hva om du møter på noen på kino? Også går du i jogge klær og uten sminke. Tenk hvis de spør om bilder? Hva vil du si da? Du er ikke akkurat frisk.

    2. Ekkelt og ekkelt…jeg tror de fleste ikke ønsker å ha en del ting fra menneskekroppen gnidd inn i diskusjoner. Mensen, urin, avføring, snørr, gul ørevoks, kvisegugge, sædavgang…litt småekkel gugge alt sammen. Tårer regnes ikke blant de ekle tingene. 😀

    3. Du sier selv at du var ute tre ganger om uka for noen år siden. Det kan jo ha svekket immunforsvaret ditt enda mer. Fester iblant selv, men da trener jeg som regel og spiser sunt dagene etter:-)

    4. Hvis du drikker mye vann så kan du hindre mensensmerter og du blør mindre, det hjelper i vet fall for meg:-)

    5. Man får jo ikke dårlig immunforsvar av og gå ut på fest så dette var bare tull😂 god bedring martine💗håper du blir frisk igjen snart❤️❤️

    6. Vurdert å gå til legen for å sjekke hva som feiler deg? Du blir nok fortalt at du må trene eller endre matvanene dine skal du se. Normalt for barn å bli syk ofte forresten!

    7. Ærlig talt folk er så sykt frekke i kommentarfeltet at jeg blir helt paff! At det går ann. Skjerp dere! God bedring Martine❤️❤️❤️

    8. Man får dårligere immunforsvar av alkohol kanskje ikke det er grunnen du er syk ofte men det har hvertfall svekket systemet ditt mer.

    9. Hei Martine!
      Ville bare si god bedring og håper du blir bedre snart!❤️
      Du er kjempeflink til blogging og youtube og håper du fortsetter med dette fremover!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
      Du er verdens peneste person og fortjener det beste!❤️❤️

    10. Hei jeg IG søsteren min har hatt veldig dårlig Imunn forsvar helt siden vi hva små vi hikke til legen og da fant vi ut at vi hadde astma

    11. Hei! Tror det 19:13 mente kan være at det er noen viktige vitaminer eller næringer man ikke får nok av som gjør at man kan fortere bli syk? Jeg ble ofte syk før fordi jeg slet med å ta opp noen vitaminer, så da måtte jeg endre litt hva jeg spiste!
      Ivertfall et lurt tips! Hater å være syk…
      God bedring!!😊😊

    12. Mensen er jo helt normalt pluss at Folk er så jæææævlig frekke i kommentarfeltet, jeg skjønner ikke at det går an å være så frekk mot et menneske man ikke kjenner en gang😡
      Jeg ELSKER deg så høyt Martine😻😻 selvom jeg ikke kjenner deg❤️❤️❤️
      HILSEN DIN ALLER STØRSTE FAN JULIE💕💕💕

    13. Fine Martine, jeg tror nok at folk slenger dritt mot deg fordi du er en «populær blogger». Folk blir sjalu over all oppmerksomheten du får, alt du blir sponsa for og det at du tør å si din mening. Jeg synes d er utrolig tøft av deg å svare tilbake på disse meldingene, jeg hadde nok ikke hatt samme «stå på vilje» eller hva jeg skal kalle det. Du er et stort forbilde for mange, men uheldigvis er det alltid noen som kommer til å hate. Verden er full av hat, dessverre.
      Det er utrolig bra at vi har noen mennesker her i verden som faktisk tør å snakke om kropp, drit tøft. Og det jeg liker veldig godt med bloggen din er at du aldri sier hva som er «fasiten», du sier aldri f.eks: «jenter skal ha fin kropp, hvis ikke digger ikke gutta deg». Du viser både i tekst og på yt at så lenge du er deg selv så kommer det alltid til å være noen som liker deg eller ikke liker deg.
      Stå

    14. Hei Martine, jeg har også slitet med mensen mye. Slet. Jeg hadde helt syke smerter hver gang jeg fikk mensen, og blødde utrolig mye. Den første dagen i mensen uka svimte jeg av, fikk feber og spydde. Jeg ble også dødskvalm og sikkelig hodepine. I april prøvde jeg ut P-stav, jeg grua meg sinnsykt. Jeg har nå ikke hatt noen mensensmerter eller mensen generelt siden den gang, og jeg merker heller ikke staven. Anbefales! God Bedring.

    15. Hør her tøffinger, mensen og likende er noe vi jenter får hver måned. Fleste av dere syns sikkert at det er ekkelt, men faktisk er det ikke!! Mensen er himla viktig. Dere aner ikke hvor vondt det gjør, og vi jentene må tåle det! Dere gutter får stemmeskiftet og større penis og hårete kropp, det gjør ikke vondt vel?! Tenk med oss som mister forferdelig mye blod?! Og jenter, dere har/ skal få mensen og det er syyykt normalt! Det er sykt mange som ikke får det og de blir syke! Vær takknemlig !!! PS! Jeg har fått mensen idag også Martine❤️❤️

    16. Nei, det er ikke vanlig å vere mye syk som barn! Det er ofte små ting som gjør det. Martine! Jeg anbefaler deg å gå til din fastlege for svar. Han vet bedre og mye bedre en alle som kommenterer her! Lykke til håper det ordner seg!

    17. For meg er det helt naturlig og snakke om mensen med andre folk, så lenge de folkene ikke er mamma eller pappa😂😶 Jeg syntes du skriver kjempe bra nå for tiden, Martine!!❤️ Elsker måten du skriver på ;))
      Hva het den filmen dere skulle se?? 😊
      Hvordan dårlig er du? Er du liksom kvalm eller hvordan dårlig er du liksom? 🙂 Hvis det er skikkelig ille ville jeg anbefalt og dra til en lege, men det kommer jo helt ann på da. 😉💗
      Stå på, Martine!! Elsker og lese alt du skriver på bloggen❤️ Jeg setter av hvertfall 10 min til det hver eneste dag ;)) God bedring!😚

    18. ukens spørsmål:
      hvorfor er ikke du side2 blogger? hva må til for at noen blir det? hva er fordelene? du fortjener det mye mer enn mange andre!

    19. Ikke bare er mensen naturlig, vanlig og kan sammenlignes med guttas forandringer. Mensen er grunnen til at alle dere som kommenterer og leser lever. Uten mensen ville vi ikke eksistert. Så plis, ikke snakk dritt om det, det er fuckings verdifullt. Vil også si at mensen kan suge, uken er tøff og noen ganger slutter det ikke å gjøre vondt. Vi er tøffe, vi klarere dette!!
      Drit i dritt slenging her og der, du har utrolig mange flere som elsker deg enn de som hater deg, Martine❤️❤️

    20. Til alle dere som sier at du får dårligere imun forsvar av alkohol:
      Hvis du drikker alkohol OFTE og MYE vil det svekke imunforsvaret ditt DER OG DA! Ikke i mange år senere😂

    21. Vil bare komme med noen tips til deg som du kanskje kan teste ut. Jeg slet selv med dette lenge, og det er noen ting bare kan prøve. Ta blodprøver og sjekk om alt er som det skal. Sjekk om du har/har hatt kyssesyken, er mange som har dette uten å vite det selv. Jeg vet også om flere som var også var ofte syke men som fjernet mandlene og ting ble mye bedre.
      Sjekk også om du har lav b12. Vet du ikke er så fan av sprøyter men jeg får en sprøyte satt rett over rumpa ca hver 3. mnd som heter gammanorm som hjelper utrolig mye for immunforsvaret. Hør med legen din om dette fordi det finnes ting som hjelper der ute 🙂

    22. Som barn er det vanlig at man blir mye syk. Du er rundt andre hele tiden, som kanskje drar på skolen med influensa eller lignene. Barn har også mindre imunforsvar, men hvis man tar vitaminer hver dag skal det visst nok være veldig bra når du blir voksen. Jeg annbefaler at du tar Jern, Bvitamin osv… også fint om du får i dg mye grønt og frukt!❤️

    23. Slutt, dere har vel ingenting med det Martine spiser eller gjør, bare hør på det hun sier før dere hater hun sier «jeg har hatt dårlig immunforsvar siden jeg var liten» da er det ikke fordi hun fester noen få ganger i måneden!♥️ Elsker deg Martine!♥️

    24. Asså jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at det er så Mangen frekke kommentarer her.. asså jeg ser bare kommentarer der folk BRYR seg om Martine og prøver å hjelpe. Hva faen

    25. Hei❤ har mensen jeg også nå veldig vondt. Fikk mensen i 5 klasse og nå er 12 og ingen andre i klassen har fått det. Love you god bedring ❤❤

    26. Assa bare så jeg sier det det trenger ikke å være noen som helst stor grunn at hun har dårlig imunforsvar alle har forskjellig, jeg for eksempel er syk Ca 3 ganger i året mens moren min er nesten aldri syk, husker ikke sist gang hu var syk! Og disse rare kmt om at du liksom har fått dårlig imunforsvar av å dra på fest er bare tull!❤️❤️ Håper du blir frisk snart + synes du er veldig pen uten sminke også så synes ikke det er så mye forskjell❤️❤️

    27. Slutt å send sånne stygge meldinger som eksempel: du er ikke frisk og sånt. Jeg syntes Martine er veldig fin med og uten sminke😘, jeg ser ikke vitsen i å sende stygge meldinger til en annen person, før man sender meldingen må man tenke over om det var en selv som fikk denne meldingen som du da sender, Martine er en fantastisk person, hun skal ikke gå med sminke hele tiden! Det er deilig å gå uten sminke, i tilleg er Martine sykt fin uten sminke💝💝

    28. Det er bare Martine som vet hvem hun er! Så vær så snill og oppfør dere som mennesker og ikke sleng dritt anonymt på nett, og hvertfall ikke fortell noen hvordan man skal være! God bedring Martine!❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg