STORYTIME- HAN LAGDE EN FALSK BRUKER AV MEG FOR Å MOTTA NAKENBILDER AV GUTTER

Hei dere!

Nå tenkte jeg å komme med en ny storytime, og denne gangen skal jeg fortelle om en skikkelig ekkel opplevelse. Jeg vil ikke dele all info, men jeg skal fortelle dere om mesteparten. 

Dette skjedde da jeg skulle konfirmere meg. Jeg var 14/15 år gammel, og skulle konfirmere meg i kirken. Jeg var som alle andre ganske spent på konfirmasjonstiden, og ikke minst gledet jeg meg til selve dagen jeg skulle konfirmeres på. Første møtet i kirken ble jeg kjent med en gutt som var en av lederne. Han var noen år eldre enn meg og han var veldig hyggelig. Jeg var en del med han fordi jeg nesten synes litt synd på han. Jeg vet det er litt slemt å skrive, men det gjorde jeg. Jeg har alltid vært en person som ikke vil at folk skal sitte alene, og jeg har alltid brydd meg om disse menneskene. Jeg var derfor en del med denne gutten i kirken, og jeg ble også invitert i bursdagen hans. Vi fikk god kontakt, men som venner. Han likte gutter, så det var ikke noe romantikk i bildet. 

En dag oppdaget jeg en falsk profil av meg på Facebook. Denne profilen fant jeg også på Instagram og Kik. Jeg synes selvfølgelig det var veldig ubehagelig, så jeg sendte en melding til denne falske brukeren og spurte om personen som eide den kunne slette den. Etter noen timer var profilen slettet. 

 Processed with VSCO with b5 preset

En ting jeg reagerte mye over på denne tiden var at jeg fikk en del bilder fra smågutter. Jeg fikk bilder av kjønnsorganet deres, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor. Jeg svarte han ene gutten at jeg ikke ville ha slike bilder, og at han var alt for ung til å skulle sende sånt til meg. Han svarte da at jeg hadde bedt om disse bildene. Jeg begynte å lure, for jeg har da aldri bedt om et slikt bilde? Jeg fortalte han at han må ha blandet meg med en annen, og at jeg ikke ville ha flere bilder som det. 

Noen år senere startet jeg på videregående. En gutt i klassen min fortalte meg om en Facebookbruker med bilder av som hadde lagt han til. Jeg ba om å få se brukeren, og det var den samme som jeg hadde funnet noen år senere. Facebookprofilen fantes altså enda, men jeg fikk den ikke opp. Jeg fikk derfor panikk, i og med at denne profilen hadde eksistert så lenge. Jeg bestemte meg derfor da jeg kom hjem for å ta ordentlig tak i denne profilen. 

Jeg kom hjem og lånte Facebooken til broren min. Jeg søkte opp brukeren og stalket den. Stalket en bruker som utga seg for å være med, bare med et annet navn. Jeg skrollet nedover Facebookveggen til denne brukeren, og jeg fant helt syke statuser. Det var statuser om at denne personen ville ha sex og søkte gutter til dette. Det var merkelige statuser om at denne profilen ville ha kontakt med gutter, og ikke minst at denne personen konstant skrev om hvor seksuelt frustrert den var. 

 Processed with VSCO with b5 preset

Jeg bladde videre nedover og plutselig så jeg et kjent navn. Gutten som var en av lederne i kirken hadde skrevet på veggen til denne personen som utga seg for å være meg. Han hadde skrevet noe som “Hei! Hvordan går det med deg? Savner deg masse vennen<3”. Jeg reagerte veldig på dette, for han burde jo vite at denne personen brukte bilder av meg. Jeg sendte han derfor en melding og spurte om hvorfor han hadde gjort dette. Han forsvarte seg med at han ikke hadde skjønt at dette var bilder av meg, enda jeg og denne falske brukeren hadde samme profilbilde. Jeg spurte han derfor om han kjente denne personen, siden han skrev at han savnet henne. Han sa sa at han kun hadde snakket med henne over Facebook. 

Jeg synes alt dette var ekstremt merkelig, og bestemte meg for å sende en melding til denne falske brukeren på Kik. Kik var en app der man kunne chatte med hverandre, og jeg vet ikke om denne appen i det hele tatt eksisterer enda. Jeg lagde derfor en ny bruker på denne appen med broren min sitt navn. Jeg startet samtalen vanlig, og personen svarte. Jeg snakket vanlig med personen litt, før jeg bestemte meg at NÅ skal jeg finne ut av hvem dette er. Jeg skrev til personen at om ikke jeg fikk vite hvem som eide brukeren kom jeg til å anmelde. Etter noen minutter fikk jeg da tilsendt et navn som tydeligvis skulle være det ekte navnet til denne personen. Et guttenavn. Jeg søkte opp navnet på Facebook, og kom inn på en profil med 10 venner og ett profilbilde. Jeg så gjennom vennene til denne personen, og han som var lederen i kirken var en av vennene hans. 

Da begynte ting å gå opp for meg. Personen som eide denne falske brukeren var han som var en av lederne mine i kirken. Jeg fikk panikk, og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg sendte en melding til han med en gang og forklarte at jeg skjønte at det var han som eide den. Det tok ikke lange tiden før han innrømte at det var han, og jeg merket jeg ble dårlig av tanken. Denne personen hadde da utgitt seg for å være meg i 4 år, og denne personen var en venn av meg. Jeg spurte hva han hadde brukt brukeren til, og etterhvert kom det frem at det var for å komme i kontakt med gutter. Jeg sjekket gjennom Facebookvennene til denne falske brukeren av meg, og de yngste var 13 år gamle. Han som var vennen min hadde altså utnyttet meg for å komme i kontakt med mindreårige gutter. 

 Processed with VSCO with b5 preset

Jeg vil egentlig ikke fortelle så mye mer enn dette, og jeg blir virkelig kvalm når jeg tenker tilbake på dette. Jeg skjønner ikke hvorfor han valgte å lage en slik bruker av meg, og jeg blir lei meg av tanken over guttene han hadde lurt. Jeg skulle gjerne fortalt dere absolutt alt rundt denne saken, men jeg velger å holde noe av det privat. Rett og slett fordi jeg ikke vil at all info skal ut. Det var etter jeg skrev om de falske brukerne i går at jeg begynte å huske tilbake på denne historien igjen. Jeg vil bare påpeke hvor alvorlig det kan være å lage falske brukere, og det er absolutt ikke greit. Uansett hvor lyst du har til å utgi deg for å være en annen, IKKE GJØR DET. Det kan få så alvorlige konsekvenser, og jeg håper dere forstår det. 

20 kommentarer
    1. Det var utrolig dumt at du opplevde noe sånt😭Du skriver utrolig bra innlegg så har bare lust til å lese mer og mer av de😂❤️Elsker deg!❤️

    2. Shiiit så jævelig sykt!! At noen er så ustabile…? Blir kvalm av tanken, uff! Bra det ordnet seg Martine !❤️

    3. Fikk dere selv velge hvordan introen deres på pH skulle være?
      Har dere en viss peiling på når dere sto opp inne på pH? Om det var typ 07 eller 11 liksom

    4. For en historie…. takk for at du delte! Godt skrevet, selv om dette var en fæl hendelse å lese om. Allikevel viktig budskap du kommer med!

    5. Hvem er så slemme at de gjør sånt som dette? Det er jo sykt stygt gjort! Håper du kuttet kontakten med han etter dette.
      Du er best Martine💗

    6. Det er bare ikke greit at folk som gjør dette later som at de er andre for å få kontakt med mindreårige eller eldre personer.skjer det igjen så politianmelder du det. Digger bloggen din og du er mitt største forbilde 🎆🎉. Kan du søke på “Lise Ailin Reiersen”? Da blir jeg glad😄🙌. Håper du har brutt kontakten med den personen som har gjort dette. Love you 😄😄😄🎆🎉

    7. i avsnitt 3 tror eg at du har glemt et ord linja var litt vanskelig å forstå, kan du skjekke hvilke ord som mangler. var når du begynte på vidergående.

    8. Vil bare si at du er utrolig flink til å skrive slike innlegg! Altså det var sykt spennende å lese innlegget ditt, selv om man fikk vite at det var han “kirke-lederen” ut i fra overskriften din hihi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg