Uken som gikk- Ny bil, narkotika og festing

Hey! 

En uke til har gått, og det betyr at det er klart for uken som gikk igjen. Jeg skal innrømme at denne uken ikke har vært min favoritt, for jeg har egentlig bare stresset og hatt mye å gjøre. Jeg har vært konstant sliten, og egentlig mest lei av alt mulig. Jeg håper neste uke blir bedre, og det gjør den nok! 

Ukens høydepunkt

Denne uken har jeg gjort så mye gøy, men jeg må nok si at NYXfesten var et stort høydepunkt denne uken. Jeg hadde det så gøy, og jeg koste meg skikkelig. Jeg har alltid hatt lyst til å dra på NYX sin fest, og jeg ble så glad da jeg fikk komme. Bare det å se hvor mye folk har lagt i kostymene sine var kult. Alt var så gjennomført! Jeg møtte også flere mennesker jeg ikke har sett på lenge, og jeg ble også kjent med noen nye. En skikkelig bra kveld med andre ord♡

Ukens opptur

Dette har jeg ikke fortalt dere enda, men for et par dager siden fikk jeg en melding om at bilen min har ankommet Norge. Woho, jeg gleder meg så mye til å få den, og ikke minst vise dere den! Jeg hadde helt glemt at jeg ventet en bil, og da jeg fikk meldingen om at den hadde kommet fikk jeg litt panikk. Jeg har ikke lappen, men bil har jeg snart. Jeg skal hente den på torsdag, og da skal jeg vise dere masse bilder av den. Den er så fin! 

Ukens nedtur

At bloggmotivasjonen ikke har vært helt på topp. Jeg skal innrømme at jeg har hatt en litt vanskelig uke, nettopp på grunn av dette. Jeg elsker jo å blogge, men denne uken har det ikke fristet i det hele tatt. Jeg tror jeg bare har vært veldig sliten og hatt alt for mye å gjøre, og derfor har jeg bare sett på bloggen som enda mer stress. Heldigvis blir neste uke mye roligere, og jeg merker allerede at bloggmotivasjonen er på vei tilbake. Denne uken har egentlig vært fæl, og det er flere ganger jeg har begynt å gråte fordi jeg føler selv at jeg har gjort en så dårlig jobb. Den dagen jeg var på halloweenfesten til NYX dro jeg derfra tidlig for å redigere sminkevideoen. Da satt jeg oppe til klokken fem på natten for å redigere, og klokken ti på morgenen igjen måtte jeg stå opp igjen for å filme til det vi gjør nå. Fem timer søvn er ikke bra for noen. Jeg hater jo å skuffe meg selv, og denne uken har jeg gjort det. Nå er jeg lei av å gjøre det dårlig, og nå vil jeg og skal jeg føle meg på topp igjen. 

Ukens irritasjonsmoment

Dophuer. Altså jeg er en person som er veldig i mot narkotika og det har jeg alltid vært. Jeg har aldri prøvd noe som helst av det tullet der, og jeg holder meg langt unna. Jeg synes det er ekkelt, ekstremt teit og ikke minst totalt unødvendig. Jeg takler ikke være med mennesker som tar dop, og sånne mennesker vil jeg ikke ha i livet mitt. Jeg synes også det er tragisk og trist at folk ikke har nok selvtillit til å dra ut på byen uten en stripe kokain. Æsj, dop er hverken kult eller smart. Hold dere unna folkens! 

Ukens tanke

Jeg tror jeg har nevnt dette hundre ganger før, men jeg drømmer meg hele tiden bort i varmere strøk. Jeg har så lyst til å reise nå! Jeg elsker varmen, fint vær og ikke minst det å kunne gå i mindre klær. Jeg føler jeg får så mye mer livsglede i varmen, mens her i Norge nå merker jeg humøret synker. Det at det blir mørkt klokken 5 er jeg ikke fan av, så jeg trenger sommer igjen. Jeg håper virkelig Aleks og jeg får tid til å ta oss en uke i Spania om ikke lenge, for det tror jeg vi begge trenger. 

Akkurat nå

Akkurat nå sitter jeg i leiligheten og blir filmet, haha! Veldig spesielt å sitte her og blogge mens kameraet følger meg. Ellers har jeg veldig lyst til å gå bort i butikken nå, så jeg skal prøve å få med meg Aleks på det. Jeg har så lyst på godteri og klementiner, så jeg må faktisk komme meg bort dit nå. Jeg vet ikke om jeg har fortalt dere dette, men jeg er tidenes godtemoms. Jeg spiser godteri hver dag, og ofte som det første måltidet i løpet av en dag. Jeg har også lyst på godteri hele tiden. Sånn som nå, nå MÅ jeg faktisk bort på butikken. Haha!

Ukens mest leste innlegg

Bilder av lillesøsteren min♡

Bilder fra min fjortisperiode- DEL 2

Ukens spørsmål 29♡

 

 

58 kommentarer
    1. hvilken bil da?? trengs ikke et fem ulike blogginnlegg for å svare på det spørsmålet. Da blir det enda mer spennende til torsdagen slik at man kan se bilder 😀 Skriv merke i hverfall

    2. Før du skriver om ting du tydeligvis ikke kan noe om, så kjør litt research før du poster det på internett er du snill. Nå sitter du rett og slett bare å driter deg ut!
      Alkohol er en av de farligste stoffene du får tak i Norge. Alkohol er skadelig både for deg og for alle andre rundt deg. Mye farligere enn hva THC eller cannabis er!
      Ta en titt på denne videoen her, også kan du skrive et nytt blogg innlegg med kun fakta om rus neste gang 😉
      https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50009615/sesong-3/episode-3

    3. Til de som sier at alt dop er farligere en alkohol, alkohol dreper hunde tusen vis av mennesker hvert år mens f.eks weed har ingen dødsfall noensinne

    4. Maange må desverre ha ALKOHOL for å komme seg ut på byen… det er vel heller riktig feile folk for deg når de må ta stripe for å ut. Selv driver jeg på med dop som du kaller det 🙂 ( jeg blåser medsin
      teta det dumme men ikke rørt igjen sssh) 🙂 MEN jeg har aldri tatt noe annet enn alkohol før jeg skal på byen også edru men jeg kjeda meg litt da …glad du nevner dette for ang alkohol kunne jeg gått ut på byen og hatt det gøy men liksom kjedelig er jeg den eneste… Skulle vært flere som kunne gått på byen edru,danse,spille billjard…osv 🙂 Og for dem som elsker å huske dagenderpå 😛

    5. Marcus: Tipper du er et av disse dophuene jeg snakker om? Jeg vet at alkohol også er skadelig, men alkohol er lovlig. Jeg synes dop er ekkelt og idiotisk 🙂

    6. Du kan jo ikke være riktig klok med de utsagnene der.
      Alkohol er jo noe alle vet at du inntar, og det er også et rusmiddel på lik linje med cannabis, heroin og sigg.
      MEN i motsetning til mange stoffer er alkohol rangert som mest skadelig, sammen med blant annet heroin. F. eks molly og cannabis ligger langt bak, og ingen har dødd av cannabis ennå.
      Du er like ignorant og faktaløs som det ganske land, og de hensynsløse lovene som har vært siden 60-tallet. Før den tid var det lovlig med cannabis, og man kunne kjøpe medisin på apoteket som inneholdt kokain. Dessverre har menneskeheten kludret med disse stoffene, og konsentrert det sånn at mye er den dag i dag faktisk farlig, men slettes ikke alt og enda mindre risiko er det dersom stoffene er rene og ikke kludret med.
      Men en vettu person ville heller latt ungen sin ta en joint på en fredagskveld, i stedenfor å løpe rundt full i gata sånn som veldig mange gjør.
      Bare fordi noen på stortinget velger å slå hardt ned på alt utenom alkohol og tobakk, og kalle det narkotika som du syns er så dumt, så betyr ikke det noe mer enn at de har satt en merkelapp på det.
      Skjønner jo at du vil ta avstand fra alt dette, siden du er kjent og må beholde et visst rykte.
      Allikevel blir det for dumt og hyklersk, med tanke på at alle har sett deg på Paradise hotel og andre steder med en drink i hånda.

    7. Kan du og Isabell lage en yt video (girl talk) hvor dere snakker om hvordan jenter skal komme seg over fuckboys ogsånr ting?❤️❤️Elsker bloggene dere!!

    8. På videregående møtte jeg min sjelevenn (i en venninne). Dette er nå 5 år siden. Til denne dag så har jeg ALDRI møtt et annet menneske som har fascinert meg mer enn henne. Hun er så smilende og inkluderende, alltid rettferdig! Hun er en fantastisk lytter, og folk kommer til henne om de må tømme seg. “Problemene” til disse er som oftest på mikronivå (overfladisk fjas som ikke spiller noe rolle i det store og hele). På videregående brydde ingen seg noe betydelig om henne, de snakket med henne og var vennlige kun om de fikk noe igjen for det selv.
      I ungdomsårene var hun veldig lukket som person, som om hun trodde hun ikke betydde stort og at det hun måtte komme med ikke var viktig nok til å bli snakket høyt om. Ingen “så” henne for den hun var, folk bare antok at hun hadde det strålende i og med at personligheten hennes var så beundringsverdig. Sannheten var; hun hadde det ikke strålende, ikke engang OK. Folk kunne komme å klage til henne over kjæresten som aldri tok intiativ, mens hun kunne dra hjem fra skolen med en uro for å bli skam-slått av sin egen far. Han kunne også finne på å tvinge henne til å sniffe kokain. Dette fortalte hun til meg først i slutten av vgs, da hun hadde blitt trygg på meg.
      Den dag i dag er hun rusavhengig. Hun sliter med generaliserende- og panikkangst, personlighetsforstyrrelser, posttraumatisk stresslidelse og dystymi. Få mennesker vet dette om henne, da hun bærer en maske i offentligheten. Jeg er litt som en støttespiller for henne, noe jeg gjør med glede. Det går stadig bedre med henne, og det gleder meg. Jeg hadde gitt henne verden om jeg kunne. Til tross for at hun er rusavhengig er hun det vakreste, sterkeste, modigste vesenet som finnes. For et forferdelig urettferdig liv hun har hatt. Hun fortjener alt!
      Poenget er; ikke døm mennesker for rask. Vær åpensinnet. Ting er absolutt ikke alltid som vi tror. Menneskehjernen er så kompleks. Vær genuint snill mot mennesker rundt deg, og ikke bare om du får noe igjen for det selv, for det koster så lite. “Det individet som bruker tiden sin til å forbedre seg selv, har ikke tid til å kritisere andre”. Prøv å være mest mulig empatisk. Se ting fra flere sider, og ikke tro på alle rykter.

    9. Herregud,
      det er helt sjukt hvordan det er sosialt akseptabelt å styrte en halv flaske vodka, danse halvnaken og spy flere ganger.
      MEN gud forby om noen skulle røyka en joint fredag kveld med vennene, spise pizza og se på film.
      Enig. Dophuer er de verste.

    10. Norge er bare ignorante jævler som blir påvirket av det media skriver om rusMISBRUK (aldri fett å misbruke), men weed begynner å bli lovlig i mange stater i USA, det blir lovlig i hele Canada neste år, spania er det lovlig for personlig bruk, nederland, land i sør amerika etc. Det hadde ikke blitt lovlig om dette var farlig/ekstremt avhengighetsskapende (noe det ikke er).
      Alkohol var også ulovlig en gang i tiden, så man skal aldri dømme hardt på forhånd. Vent 50 år og så uttaler du deg da 😉

    11. Haha, dophue fordi man tar seg en stripe på byen?
      Nå er ikke jeg noe glad i å feste og dra på byen, men om jeg skulle gjort det så ville jeg mye heller tatt meg en stripe enn å drikke meg rar på alkohol. Fulle folk er det rareste jeg ser. En person på amfetamin derimot, ikke så rar. Man får faktisk veldig god kontroll på amfetamin også, så det er myyye tryggere enn alkohol.
      Og, regner med du foretrekker p dra ut på byen med alkohol i blodet du også. 😉 et dophue er en som misbruker dop, ikke en som tar seg en stripe i måneden.

    12. Jeg liker hvordan du kaller meg for et “dophue” når jeg forteller deg hvordan ting egentlig er. Er det noen som er et “dophue” her så er det i hvertfall ikke meg. Jeg drikker ikke en gang…
      Men tipper ut i hva holdningen din at du er et “rushue” som ikke har selvtillit til å dra på byen uten å drikke alkohol. Hvis dette virker for dumt for deg, så burde du revurdere blogginleget ditt desverre.
      Vi kan ordne et ordnet møte hvor vi kan sette oss ned og titte litt på fakta Martine, så kanskje du kan publisere ett litt mer saklig innlegg på bloggen din for en gangs skyld 😉

    13. Du kan ansette en til å redigere vlogger, slik kan du fokusere mer på andre ting, flere store vloggere som gjør sånnn

    14. Marcus: Hei igjen du 🙂 Jeg drar faktisk veldig ofte ut på byen edru 😀 Tror jeg står over et møte, for jeg vet godt hva jeg synes om dop. Alkohol er også skadelig og farlig, men i motsetning til dop er alkohol lovlig.

    15. helt enig når det gjelder dop !!! ikke bra, og det at folk skriver positive ting om det, er feil. jeg har vært der, i 2 år drev jeg på med det tullet, og det at jeg sluttet er det beste jeg har gjort !! nå, når jeg tenker tilbake, er det 2 år av livet mitt som ble kastet bort pga det teite greiene ! det skal sies at jeg ikke drev på med det sterkeste, men fortsatt den største feilen jeg har gjort i mitt liv er dop. ingen burde gå i den fellen, det er bare dumt !!!

    16. Haha så bare fordi Allohol er lovlig så er det helt greit at det er så skadelig? Hadde dop vært lovlig så hadde du syns det hadde vært greit å da eller? Herregud ass 😂

    17. Hei,
      Så at du slettet innlegget mitt og at du la ut på snap at det er trist at folk bruker 10 min på å skrive kommentar om hvor bra dop er. Jeg skrev en kommentar hvor skadelig alkohol kan være. Skrev også at jeg på ingen måte støttet legalisering av dop. Jeg ser veldig mange ganger at du blir oppgitt over at leserne dine ikke leser innlegget ditt ordentlig før de kommenterer. Nå gjorde du det samme mot meg.. :/

    18. Dop er mer skadelig enn alkohol, ja alkohol er skadelig ikke like skadelig forhold til dop.
      de som skriver dop er bra osv dere har ikke akkurat leste dere opp hvor skadelig det er og hva det kan gjøre med deg og kroppen din. det har vært mange dødsfall der det har vært dop inni bilde eller dop blanda med alkohol. så det er dop som mest skadelig er derfor det er ulovlig. Slutt med dop, før dere blir avhengig eller kan ende opp å bli syk for livstid. 🙂

    19. Hei dere som mener dop ikke er farlig, jo det er det. Alkohol har man sett langtids effekten av, og kan bekrefte hva som skjer med kroppen, den forsvinner ut av kroppen etter maks 48 timer, det er bevist. Det gjør ikke cannabis, ettersom det kan finnes i systemet etter over en uke. Det er også bevist. Hvis man “røyker en joint” en til to ganger i uken vet ingen det egentlige utfallet, så å si det ikke er farlig er bullshit, ingen vet det egentlige utfallet ettersom dette forsatt forskes på. Alkhol har eksistert så lenge at man vet nogenlunde hvordan kroppen reagerer. Kjenner jeg blir skikkelig provosert av dere som kaller Martine ting, hun fremmer sin mening og jeg kunne ikke vært mer enig. Alkohol er lovlig, weed og annet dop er ikke lovlig. Enkelt og greit, plages dere av dette kan dere heller demonstrere utenfor Stortinget, i stdet for å hakke ned en som allerede har en mening om dette.

    20. det er helt greit at du er i mot dop, men legg det heller frem på en annen måte.. mange med veldig bra jobber og klarer seg utmerket i samfunnet som røyker cannabis daglig uten at noe skade skjer.. ja enkelte personer tåler det ikke og kan slite med psykiske problemer, men da har du det liggende inni deg fra før.. men det jeg egentlig vill frem til er at jeg syns det er rart at du skriver om noe som du har null peiling på eller erfaring om. leser du deg lit opp så er heroin og alkohol de farligste rusmidlene vi har på markedet.. ja det er det eneste lovlige sammen med tobakk, men det er fordi det var forsket altfor lite på før det.. å kalle folk dophuer er også helt feil, er sikkert fler du omgås eller har omgått med som bruker dop men ikke har sagt noe til deg, du merker det ikke på dem! ha en fin kveld videre.

    21. Emilie: Absolutt ikke, men jeg ville heller da prøvd å oppsøke hjelp istedet for å gå rundt høy på noe hele tiden. Det gjør det fort verre vil jeg tro.

    22. regner med at du skrev dette inlegget kun for klikk.. for du har ikke peiling.. dømmer folk fordi di bruker dop? fler som har kommet mye lenger en deg her i livet som bruker dop daglig… og slutt å drikk alkohol når du kommer med sånt.. det er også dop, eller rusmiddel som alt heter 😊

    23. Hva mener du om medisinsk bruk av cannabis? Det har jo vist seg å ha en god effekt på pasienter spesielt med epilepsi og parkinson

    24. Også vil jeg legge til et punkt til:
      Hovedpoenget mitt er at når du skjærer alle folk som bruker narkotika som dumme, så må jeg bare spørre deg:
      Du er en blogger, hva slags nytte gjør du for samfunnet vårt, egentlig?

    25. hvorfor sletter du inlegg som er helt on point.. kom heller med et svar på hvorfor du kommer med svada.. leste akurat en komentar fra helsepersonell, som er ren fakta.. etterpå ser jeg at du har slettet inlegget? er drt fordi du skjønner at du har driti deg ut eller hva er grunnen til at du sletter det?

    26. Jeg er helt enig med deg Martine!!!!!!!!❤️Jeg er veldig i mot dop og til alle dere som er uenige-> folk har forskjellige meninger! La Martine mene det hun vil!❤️ Love U Martine!!! Sykt stor fan!!!❤️❤️❤️❤️❤️

    27. Anonym: Fordi jeg ser ikke vitsen i at folk skal komme å forsvare narkotika på bloggen min. Jeg er fullt klar over at jeg ikke har satt meg inn i alt innen narkotika, men det har jeg heller ingen behov for. Jeg synes narkotika er ekkelt, ferdig med den saken 🙂

    28. takk for svar martine…
      det helt greit at du ikke liker narkotika, det skal du ha full rett til.. men du har fortsatt ikke rett til å dømme folk som bruker det.. og den kometaren fra helsepersonell var heller ikke noe støtte for narkotika, men han gir deg andre synsvinkler. også når du først er så i mot rusmidler bør du slutte å drikke alkohol… det er bra du er negativ til narkotika men fremstill det på en bedre måte…

    29. jeg liker ikke silikon.. tenk at folk tar det bare for å få lit selvtillit.. det er ekkelt og eksremt dumt.. min mening er at folk som dytter i seg plastikk er idioter

    30. Dop er noe som har kommet i litt “nyere tid” og er noe som påvirker kroppen til å fungere på en måte den ikke pleier. Alkohol har vært et rusmiddel i mange hundre år og er derfor ironisk nok lovlig. Hadde alkohol blitt oppfunnet idag hadde nok mest sannsynlig faktisk ikke vært lovlig.. cirka 50% av helseskader er forårsaket alkohol… Sier bare litt… Alkohol er og har alltid vært et rusmiddel… Måtte bare få det her ut til de som ikke fatter greia..

    31. Selvom alkohol har meir dødsfall enn hasj, så betyr d på ingen måter at hasj er bedre enn alkohol? Røyker man hasj så blir du ekstremt dum, og du er det hele livet. Kordan er d bedre og røyke hasj og være like dum som ein 15 åring resten av livet, enn og drikke litt alkohol? Man dør ikkje av og ta ein boks øl, man dør av og drikke seg skam dritings og få farlig høy promille

    32. Helt enig angående dop Martine. Det er bare ekkelt og meningsløst. Skaff hjelp istedenfor å dope deg ned👍

    33. Blir litt oppgitt av noen av kommentarene på dette innlegget. Selvfølgelig er alkohol farlig, og et overforbruk kan gi alvorlige konsekvenser på kroppen. Allikevel synes jeg det er skremmende hvor lite kritisk folk er til narkotika. Det er fortsatt for lite forskning på langtidseffekten på bruk av lettere stoffer som hasj. Det påvirker kanskje ikke kroppen fysisk, men heller psyken. Selv om alkohol er tillatt i Norge, så betyr ikke det at narkotika bør innføres bare fordi alkohol også er farlig. Det er omtrent umulig å avskaffe noe som allerede har blitt innført. Derfor må man faktisk være kritisk til ting. Jeg klarer fint å se konsekvenser av alkoholforbruk, men venner jeg har som røyker hasj evner ikke å se at det kan være konsekvenser av det i det hele tatt. Så de som er pro-cannabis bør evne å innrømme at det det finnes konsekvenser ved bruk av det også, istedenfor å hevde at cannabis er helt ufarlig og at alkohol er det verste som finnes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg