Ukens spørsmål 29♡

Hei dere!

Endelig tid for ukens spørsmål igjen. Denne gangen har jeg valgt å svare på ting jeg aldri har svart på før, og jeg er kanskje litt mer personlig denne gangen. Jeg håper dere liker svarene♡

Hva synes du om at du tjener så mye på blogging, mens de som jobber som sykepleier eller vernepleier for eksempel tjener så dårlig? Det synes jeg er helt sykt egentlig, men samtidig er ikke det min skyld. Jeg synes det er trist at bloggere tjener med enn folk som redder liv, men jeg får ikke gjort så mye med den saken. Når jeg kan få en pris for et innlegg ber jeg ikke om mindre fordi noen andre tjener mindre enn meg. Samtidig er det trist at mange som gjør en viktig jobb tjener dårlig. Jeg synes akkurat dette temaet er litt vanskelig å snakke om, for selvfølgelig er jeg enig i at folk som redder liv skal ha mer betalt enn bloggere. 

Når vil du ha barn og gifte deg? Jeg er veldig usikker, men jeg vil ha barn kanskje når jeg er rundt 25/26. Jeg tenker det er en veldig grei alder å få barn i. Jeg vil gifte meg før jeg får barn, så kanskje om 3/4 år? Jeg synes det er vanskelig å planlegge sånne ting, for man vet aldri hva som skjer. Det kan jo være at jeg plutselig er singel som 25 åring, men jeg håper så klart jeg fortsatt er sammen med Aleks da. De alderne jeg har skrevet over er hvertfall min drømmesituasjon, noe rundt der. 

Hvor lang tid bruker du på hverdagssminken? Jeg bruker maks 15 minutter, ofte kortere også. Jeg orker ikke bruke så alt for lang tid på sminken i hverdagen, men skal jeg på fest bruker jeg ofte en time. Da liker jeg å bruke god tid. 

Processed with VSCO with s2 preset

Hvilket dyr ville du hatt om du kunne valgt mellom hva som helst? En hai, haha! Drømmen min er å ha en stort akvariet med en stor hvithai i. Ikke at det noen gang kommer til å skje, men det er drømmen. 

Er du en åpen person eller har du noe du skjuler? Jeg vil si jeg er ganske åpen, men det er også mye jeg holder skjult. Dere blogglesere tror kanskje at dere vet alt om meg, men det gjør dere langt i fra. Haha! Jeg deler mye, men absolutt ikke alt. Litt privatliv må man få lov til å ha♡

Er du dårlig til å lage mat siden du alltid spiser ute? Ja, jeg er faktisk skikkelig dårlig til å lage mat, men jeg skulle gjerne ønske jeg var flinkere. Eller jeg tror ikke at jeg er dårlig om jeg først prøver, men jeg synes det er så kjedelig å lage mat. Når jeg er sulten vil jeg spise med en gang, og ikke bruke lang tid på å lage maten. Jeg må skjerpe meg veldig på dette området, for jeg kan ikke fortsette å bruke så mye penger på å spise ute. Det å bruke penger på å spise ute må være en av mine dårligste egenskaper. Fyfader, så mye penger jeg sløser bort på det. 200kr for en salat jeg kan lage hjemme for 50kr..

 Processed with VSCO with s2 preset

Hva hadde du gjort om Aleks hadde mistet følelsene for deg og blitt forelsket i en annen? Jeg hadde helt klart blitt knust. Jeg vil egentlig ikke tenke så alt for mye på det, rett og slett fordi det er noe av det verste som kunne skjedd. Jeg har det så bra med Aleks, og jeg vil ikke se for meg noe uten han. Jeg håper aldri det skjer at han mister følelsene, for da hadde jeg nok vært ødelagt i flere måneder etterpå. 

Når begynte du med sminke? Jeg begynte ordentlig med sminke i 9/10 klasse. Jeg var sent ute i forhold til vennene mine, men nå er jeg bare glad jeg startet så sent. Man trenger ikke sminke når man går i 6 klasse, og om jeg var dere ville jeg ventet så lenge som mulig. Selvfølgelig begynner man med sminke når man selv føler for det, men jeg er glad jeg begynte med det såpass sent. 

Hvordan hadde du det på Paradise? Jeg hadde det helt fantastisk! Jeg koste meg så mye der, og jeg savner det hver dag. Helt klart en opplevelse for livet, og noe jeg aldri kommer til å angre på at jeg ble med på.

Er det noe du angrer på at du gjorde på Paradise? Nei, absolutt ingenting. Det eneste er kanskje at jeg ikke var ærlig med Aleks med en gang og fortalte hva jeg synes om han, for jeg skal innrømme at det var helt forferdelig da Aleks måtte sjekke ut. Ingen av oss visste hva den andre tenkte og det eneste jeg tenkte på var om han følte det samme som meg. 

Hvor ofte er du ute på byen og fester? Veldig sjeldent faktisk. Før var jeg ute alt for ofte, men nå drar jeg ut maks to ganger i måneden. Jeg drikker heller ikke hver gang jeg drar ut, og det er fordi jeg er ganske lei av det å skulle være full. Alkohol smaker heller ikke godt, så jeg drikker det veldig sjeldent. 

Hvor mye tjener du? Jeg tar ut 20.000 til meg selv i måneden, men det er vel ingen hemmelighet at jeg tjener mer enn det. For å være helt ærlig med dere vet jeg faktisk ikke hvor mye som kommer inn hver måned, og det er fordi alt står på bedriftskontoen. Jeg tenker heller ikke særlig mye over hvor mye penger som står der, og det er fordi jeg vil spare det. Så de 20.000 går til husleie, mat og ting jeg vil bruke på meg selv. 

 Processed with VSCO with s2 preset

Kunne du vært med på Farmen? Ja, helt klart! Jeg synes det virker kjempemorsomt og jeg tror jeg hadde kost meg mye der. Jeg vet ikke hvor langt jeg hadde nådd da, for jeg hadde aldri vunnet en tvekamp tror jeg. 

Hvilken BH størrelse bruker du? Det er vel ingen hemmelighet i og med at det kom ganske klart frem på Paradise. Jeg bruker 70E. 

Bor du med foreldrene dine eller for deg selv? Jeg bor alene, og det er så deilig. Jeg tror helt seriøst jeg aldri hadde klart å bo fast med noen bortsett fra Aleks. Jeg savner det å bo hjemme i blant, men etter to dager hos foreldrene mine savner jeg å være alene. 

Processed with VSCO with s2 preset

Har du alltid vært så tynn? Ja, jeg har alltid vært ganske tynn. Jeg har en veldig høy forbrenning, så jeg har aldri stresset noe med vekten. Jeg spiser akkurat det jeg vil, så jeg jobber ikke for den vekten jeg har nå. 

Har ikke du allerede en pomeranian? Den døde i sommer, dessverre.. Jeg nevnte det vel en gang på bloggen da det skjedde, og det er veldig trist. 

Når hadde du sex første gangen? Jeg ventet en god stund, og det er faktisk ikke så alt for mange år siden. Jeg synes det er viktig å skulle vente til man selv føler seg klar for det, og ikke stresse noe med det. Vent til dere er klare, for om ikke kan dere angre på det. 

Håper dere fikk svar på noe av det dere lurte på, og om ikke legg igjen en kommentar. Da får du svar på det neste fredag♡

42 kommentarer
    1. Wow, jeg må bare si at jeg virkelig ble imponert over deg! At du tar opp 20.000 i måneden, og ikke mer er jo kjempe bra! Ser så mange bloggere som har et helt enormt forbruk, istedet for å spare. Så klapp klapp til deg <3

    2. Det første spørsmålet er jo litt feil vil jeg si, en utdannet vernepleier tjener jo ikke «dårlig». Blir feil å påstå🙄🙄🙄

    3. Kjempe fint innlegg, elsker disse type innleggene <3 men jeg må bare si at det med at du skriver at man ikke trenger å bruke sminke når man går i 6. blir litt feil for noen, selv sleit jeg utrolig med kviser på den tiden og brukte sminke da for å føle meg litt bedre, vet jo selvfølgelig at du ikke mente det sånn og du skrev jo at man velger selv når man starter med sminke, Og det er ikke meninga og være en av de som pirker på alt en blogger sier. Din blogg er faktisk den eneste bloggen jeg leser, Så det var ikke ment som noe hat eller noe sånt absolutt ikke. men hvis man føler seg bedre med sminke i 6. så tenker jeg at det er helt OK.

    4. du nevner alltid det med de 20000 du tar ut, men kan du finne et sammendrag fra hvor mye du har tjent på 1 måned sånn cirka. 100-200000? Vet ikke helt hvorfor du vil skjule sånt, når det tross alt er oss lesere som lager inntekten din

    5. Kan du ha en julesminke video UTEN reklamer? Alt er nesten reklame og det irreterer meg. Liksom, du sier «dette er min hverdagssminke»! Hvordan kan det være en hverdagsminke når alt er reklame? Ikke hating assa😻 Love u❤️

    6. Jeg liker svarene dine, de er gjennomtenkte og voksne. Mange av spørsmålene du får, har med sex å gjøre. Det som er viktig er jo at det som var riktig for deg, ikke nødvendigvis er riktig for andre.
      Jenter: Om du har 15 venninner og 14 av dem sier at de har hatt sex, så er det helt uinterresant for deg. DU skal ha sex når DU er klar, ferdig snakka!!! Du går ikke glipp av noen ting egentlig.
      Tankeeksperiment: Du venter til du er 20 år gammel, finner drømmemannen, gifter deg , og er sammen med han til du dør når du er 80 år. i snitt har du sex 2 ganger i uka. Det er 60 år. Ett år har 52 uker. 52 uker x 60år x 2 ganger i uka= 6240 ganger du har sex. Etter å ha sett det tallet, føler du at du har gått glipp av noe????
      Klem Andrea:)

    7. Synes du svarte skikkelig bra i dette innlegget, Martine! Spesielt på spørsmålet om lønn. Har aldri lest bedre svar på dette spørsmålet enn ditt svar 🙂 føler alle andre prøver å forsvare seg, så dette var bra!
      Liker og at du rar ut 20 000 i mnd og ikkje berre kaster penger rundt deg og skryter av det!:) stor klem

    8. Hei, jeg lurer på hvor du kjøper BH?ene dine?:) trenger samme størrelse selv men finner ingen som har den størrelsen..

    9. haha vet dette er litt rart… men eg e 15 år og føler meg liksom klar til å ha sex, men en ting! Eg er redd for at hullet er for lite/for trangt når eg skal ha d. Det er d eneste eg går rundt og tenker på…så trenge hjelp!!❤️❤️

    10. Fine, modne svar! Men kan du vær så snill fortelle hvor jakken er fra?<3 Den er en drøm. Har så lyst på den!!!

    11. Les en blogg som heter: http://www.mammaentiltre.blogg.no!!! Hun ble mamma når hun var 12 ÅR! Norsk jente fra Brumunddal! Nå er hun 21 år og har 3 barn! Respekt! Dere som diskuterer slik her i kommentarfeltet om en som er 12 år og har hatt sex. Det går dessverre an, men er jo ikke noe og anbefale.. Da kan dere se hvordan det kan gå..:( Men syns det var tøft gjort av henne og beholde det, det Jan søren meg ikke vært lett for hun…

    12. Siden du spiser MYE ute, hvordan har du råd til det når du kun tar ut 20 tusen om månden?? Betaler du lite i husleie, siden du leier hos faren din? Hører jo om husleie mellom 13 og 20 tusen i Oslo! Viss du betaler veldig lite i husleie ville jeg ha bodd der forever!! Det må du jo gjøre siden du da har til strøm, telefon, kommunale avgifter, fest,klær,bil og reise og masse annet div!!! Ellers hadde det ikke gått med kun 20 tusen…

    13. Til deg ovenfor: det er sjeldent husleie for leilighet er 13-20 000 kr i mnd for leilighet med ett soverom. Dessuten kommer kommunale avgifter innunder husleien. Det går helt fint an å leve GODT på 20 000. Jeg er selv student og betaler husleie, fester og lever for 8000 i mnd. Vil si at jeg har veldig stramt budsjett, men det går ann. 20 000 i mnd er med andre ord greit med penger.
      PS: til dere som er så nysgjerrige på hva hun tjener i året/måneden. Dere kan sjekke på skattelistene. Martine har ikke noe plikt overfor noen å fortelle hva hennes inntekt er.

    14. Jeg fikk mitt første barn noen dager etter fylte 25 år, og det synes jeg er en helt super alder ♡ Det er også, visstnok, den ultimate alder for en kvinne å få barn på. Fikk høre det flere ganger av både leger og jordmødre.

    15. Hei Martine! Har du målt puppene dine eller har du prøvd deg fram selv til å finne bh-størrelsen? Jeg synes det virker litt rart at du har 70E siden du er mye tynnere og smalere enn meg (jeg har 65 rundt, og du har 70 så det virker feil), pluss at du har større pupper enn meg og jeg har H mens du har E! Hvis du går med feil bh-størrelse kan du få bl.a skikkelig vondt i ryggen etterhvert så hvis ikke du har målt deg på undertøysbutikk burde du det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg