Dette er så viktig jenter!!

Hei dere!

I går var jeg nok en gang på helsestasjonen, for i går var det tid for å ta den siste vaksinen mot livmorshalskreft. Jeg har nå tatt alle tre, og det føles veldig bra. Vi jenter her i Norge er så utrolig heldige som får muligheten til å ta alle disse vaksinene helt gratis. Alle jenter som er født i 1991 eller senere får den HELT gratis. Jeg håper så mange som mulig benytter seg av denne muligheten, for det er så viktig. Disse vaksinene koster en god del å skulle ta, så jeg anbefaler å sjekke opp med helsestasjonen i nærheten av deg om når de er åpent slik at dere får det gratis. 

 Processed with VSCO with s2 preset

Bilde fra sist jeg var der. Haha, for et ansikt i det hun stakk sprøyten.. 

Dere som har lest bloggen min en stund vet at jeg har veldig sprøyteskrekk. Jeg aner ikke hvorfor jeg blir så redd, men så fort jeg kommer inn og skal ta sprøyten får jeg helt panikk. Da begynner jeg å gråte, jeg kan besvime og jeg er ekstremt pysete. Likevel manner jeg meg opp og tar den etter en liten stund med sutring. Det samme skjedde i går. Jeg satt meg ned på stolen og merket jeg ble svimmel med en gang. Da begynte tårene å presse på, og jeg begynte selvfølgelig å gråte litt. Jeg ber alltid om at de bare skal stikke sprøyten uten at jeg vet om det, for det verste som kan skje er at jeg ser selve sprøyten. 

 Processed with VSCO with s2 preset

Da jeg hadde tatt vaksinen ble jeg enda mer svimmel og måtte bli sittende ute på noen stoler en god stund. Hadde jeg reist meg opp med en gang hadde jeg garantert svimt av. MEN etter jeg har tatt sprøyter ler jeg alltid av meg selv, for det er jo ikke vondt. Det er bare det at jeg er redd, men det er ALDRI vondt. Derfor klarer jeg ikke å skjønne hvorfor jeg blir sånn hver gang. Haha, veldig spesielt, men jeg vet at jeg ikke er alene om akkurat det. Selvom sprøyteskrekken min er ekstrem bestemte jeg meg for at vaksinen mot livmorshalskreft skulle jeg ta. Jeg vil heller ta en vaksine, enn å kanskje bli syk senere. 

Vær så snill jenter, ta disse vaksinene! 

65 kommentarer
    1. Jeg går i 7. Klasse og i sjuende får vi sprøyten gratis💕Jeg tok den for noen måneder siden og skal ta den igjen til våren. Vi tar to doser fordi vi er en av de første som prøver denne nye sprøyts💕💕💕👌🏼Elsker deg

    2. Er ferdig med den samme vaksinen eg og, tok den siste i går. Da er alle 3 tatt. Eg og fikk dem gratis. Og eg tenkte at eg måtte ta dem for eg har smålig celleforandringer. Har opperert for det en gang før, så håper eg slipper det igjen.

    3. Du beskriver det akkurat slik jeg har hatt det i alle år! Er helt forferdelig. Blir svimmel og kvalm bare av å lese om det😨😨

    4. Hei jeg er ei jente på 12 år og tok den for noen uker siden den var ikke vond så det gikk bra👍🏻👍🏻❤️

    5. For meg etter sprøyta føltes d som at noen hadde bitt av skuldra mi og limt albuen på halsen, men når vi tok sprøyten gikk d fint men det svidde litt😂

    6. Hei. Jeg er også livredd for sprøyter, men jeg vet jo at det går bra! Vi tar sprøyte i 7 klasse helt gratis! Så det er bra❤️ Håper du kan kontakte meg

    7. Da er vi akkrurat som tvillinger siden jeg har det samme problemet men jeg klarer og ta den til slutt etter jeg har tenkt meg litt om og sånt jeg syntes dette er forferdelig og ta det men jeg tar det for det

    8. Nå går jeg i 8.klasse, men når jeg gikk i 7.klasse fikk vi alle 3 vaksinene. Etter den 3.vaksina fikk jeg et lite tynt sår som var 1 cm.langt. Og det hadde jeg i ca. 2 uker.

    9. Jeg går i 7 klasse og vi skal ta den 2 ganger i løpet av året så vi skal ta den første sprøyte neste torsdag❤️❤️

    10. har ikke tatt den, for jeg har hørt om så mange som har fått masse bivirkninger av den.. jeg har tatt celleprøve, så hvis jeg passer på å ta det jevnlig så føler jeg det er bra nok 🙂

    11. Vi har tatt den sprøyta på skolen i 7.klasse og den var litt vond men det er viktig.❤️ PS jeg elsker deg og jeg har følgt bloggen din lenge og din og Isabelle sin kanal❤️, du er drit pen og fin❤️❤️❤️❤️

    12. Når jeg tok den i 7. Klasse fikk jeg bare tatt to siden jeg fikk allergisk reaksjon med elveblest andre gangen jeg tok den, så da skulle jeg egt vente et år til å ta den siste men da fikk jeg ikke lov til å ta den av helsesøster:((

    13. Det er bra du tar vaksinen Martine og jeg synes du er kjempe tøff selv om du har den skrekken. Jeg fikk denne ihvertfall i 7’ende klasse og jeg angrer ikke ett sekund på det!! Så alle dere jenter som ikke har gjort deg burde gjøre det, jeg kan love dere at dere ikke kommer til å angre.❤️

    14. Jeg tok vaksinen i daaag, og ja jeg går i 7.klasse❤️Har litt vondt men det går fint fordi jeg vet at det er vært å ta sprøyten

    15. Er dette noe nytt de har kommet med? Stoler ikke så mye på piller å sprøyter da folk har blitt dårligere. Samma som svineunfluensa vaksinen som alle fikk beskjed om å ta å nå sitter folk igjen med ME.. har livsmorhals kreft i familien å kommer neppe til å ta denne. Da spiser jeg heller riktig mat å holder meg unna kreft fremkallende ting å kommer kreften så kommer den..

    16. Jeg går i 7klasse💞jeg tok den første i går og klarer nesten ikke å bevege armen. Men det er greit det er sånt som skjer

    17. Jeg tok den i 7.klasse og jeg synes ikke det var vondt men bare ekkelt å få innholdet i sprøyten inni meg

    18. Har det som deg, besvimer og holder på.. det værste som finnes husker jeg var når jeg klarte å tenke på noe annet og var langt borte og så sier de” nå kommer det et lite stikk”. De siste vaksinene, da sa jeg i fra at de ikke fikk lov å si noe :p Har besvimt på skolen etter vaksiner, det er ikke skikkelig kult…

    19. Jeg som nå går i 8 klasse tok disse tre i 7 klasse. Så vi trenger vell ikke og ta de på nytt?! Håper på svar.
      Fra en spøyte pyse!

    20. På skolen min får alle 7.klasse j den livmorhalskreft vaksinen👌👌jeg skal ta den på tirsdag neste uke😥😂❤❤❤❤

    21. Alle jenter i 7 klassen blir tilbudt den sprøyten og det r verdt det som du sier❤️Selv om den r vondere enn de andre sprøytene

    22. Hhh første gangen jeg skulle ta den begynte jeg og grine før ahahah men syntes ikke egt den var så jævlig. Jeg tok den i fjor i 7 så ja vi fikk kjeks og saft av helsesøster da så det var jo bare +

    23. Jeg har det akkurat likt som deg når det kommer til sprøyter… helt uutholdelig. Men du er tøffere enn meg, har ikke fått meg til å gjort det enda 😩 siden det er 3 ganger… hadde det vært 1 gang så hadde det gått fint.. men man må vell bare manne seg opp 😣

    24. Tok alle sammen i 7. En venn av meg sin venn har fått livmorshalskreft og holder på og dø . Jeg begynte også og gråte jeg hater egt sprøyter men det er bedre og gråte litt enn og dø også .. det hjalp ikke da alle sa at det gjorde drit vondt og alt det der:/

    25. Hver gang jeg skal ta vaksine øker det samme med meg haha. Jeg blir så sykt redd selv om jeg veit at det ikke gjør vondt 😖😂❤️

    26. OMG!
      Du Vet vel at Bill Gates er interessert i å redusere antall mennesker på planeten.
      Voila! vaksiner versegod folkens.
      Du vet vel at de som lager vaksiner IKKE gir disse til sin egen familie….
      Hmmm tenke tenke hvorfor.
      HVIS disse vaksinene hadde vert trygge så hadde det ikke vert bivirkninger.
      OMG, bruk HODET litt nå.

    27. Eg har vældig sprøyteskrækk og blir nestn litt kvalm og svimmel av å les den hær teksten. Eg tok sprøytan i 7.klassn, eg vart kjæmpe dåle og mått fær heim to av de sprøytan….

    28. Jeg skal ta sprøyten i dag… gruer meg. Går i syvende så får den gratis🙃 Forje gang ble jeg kjempe kvalm🙃🙃 håper det går bra da😂

    29. Jeg går i 8.klasse å i 7.klasse tok vi alle tre så vi har tadd alle tre i hvertfall noen i klassen .Alle burde ta den ,men den va ganske vond haha 😘😘😘Elsker deg Martine 👭👭

    30. hei elsker deg❤️ Jeg går i 7. klasse og vi har tatt vaksinen 1. gangen for noen uker siden. Vi mangler 1 sprøyte igjen. vi skal ikke ta 3 sprøyter, siden vi r noen av de første som tar en sprøyte med noe nytt middell. Det nye middellet ble laget for litt siden så det brukes først i år😊❤️

    31. sry men kan du drite i i å poste så sinnsykt mange clickbaits om samme innlegg? det er liksom tre poster på storyen med forskjellig tekst sånn at folk tror det er ny blogg hver gang, og når man trykker på den så er det samme blogg som du har trykka på to ganger allerede, men du satt å var spent på hva som hadde skjedd fordi det var så dramatisk skrevet på storyn, selv om d ikke er farlig.
      mener ikke bare i dette innlegget, men i så og si alle

    32. Siri: takk endelig en til som har fått opp øya. Er en grunn for at maten vår blir tukla med, sprøyter dritt i lufta, skal gi oss vaksiner og piller for alt, at staten sponser IS , innside jobb innen terror osv.. staten ønsker ikke oss det beste de ønsker å tjene penger på å forgifte oss å hjerne vaske oss å det er nesten ingen som ser det for folk er mer opptatt av likes å se ut som kim k -.-

    33. Men den koster flesk da😕 jeg har ikke fått tatt noen vaksiner enda… har rett og slett ikke rå til å bruke så mye penger nå om dagen.. tragisk med tanke på at det er så viktig! #sjekkdeg !

    34. Vi jentene i min klasse tok den i 7?ende! Alle jentene på skolen vår får alle tre i sjuende

    35. Jeg har der heeeelt likt haha! Og det gjør heller aldri vondt hos meg, men det er bare tanken på at jeg skal la noen fremmede stikke en nål inn i armen min? Det er bare en helt forferdelig ekkel følelse.. jeg pleier også å besvime :((

    36. Jeg går i 7. Klasse og jeg tok denne sprøyten i dag faktisk. Vi skal ta den til til våren også.
      Elsker bloggen din btw❤️

    37. Hei. Har selv tatt to av vaksine og er fornøyd med valget mitt. Men syns det er litt skummelt å anbefale andre til å ta den. En vaksine eller ett legemiddel kan ha enorme bivirkninger, tenker da på de livsvarige bivirkningene. Disse vaksinene er relativt nye så er mye som kan skje de neste årne. Slik som skjedde med svineinfluensa vaksinen.
      Var selv usikker pga av det kan få andre kosikvenser, men angrer ikke på valget at jeg tok vaksinen.
      Men jeg ble fortalt å aldri anbefale noen som kan påvirke andres mennesker liv og helse, Når jeg ikke er lege..

    38. Helt enig det er lurt å ta de sprøytene. Jeg tok selv mine når jeg gikk i 7. klasse. Jeg tror at helsesøster sa noe om at hver jente i 7. fikk det tilbudet. Så det anbefales. God helg alle
      sammen❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg