På min telefon

Hei dere!

Jeg har flere ganger fått spørsmål om jeg kan vise dere hva jeg har på telefonen min. Jeg vet ikke helt om dere mente på video, eller i et innlegg og jeg skjønner ikke helt hva dere mener egentlig. Jeg håper hvertfall jeg gjør riktig nå, haha! Så da skal dere altså få se hva slags apper jeg har på telefonen min. Jeg mener selv jeg har verdens kjedeligste telefon, for jeg har egentlig kun det jeg trenger av apper. 

Dette er altså bakgrunnsbilde mitt, av Aleksander og meg♡ Dette må nok være et av favorittbildene av oss to, og det ble tatt nesten med en gang vi kom hjem fra Mexico! Klissklass.

Slik ser altså telefonen min ut når man kommer seg inn. Her har jeg egentlig alt jeg bruker mest lettest tilgjengelig, mens de andre appene er lagt i mapper. 

Facebook, Snapchat, Spotify, Messenger, Instagram og Blogg- Disse trenger jeg vel egentlig ikke fortelle hvorfor jeg har tipper jeg. Dette er apper jeg bruker daglig og ofte. Blogg appen er veldig grei å ha om det er en dag jeg ikke har macen tilgjengelig, så den blir brukt i blant. Snapchat bruker jeg en del, men jeg må bli flinkere til å snappe av meg selv og hva jeg gjør. 

Canon cameraconnect- Dette tror jeg er den appen jeg får mest bruk for. Den overfører bildene på kameraet over til telefonen. Supersmart i og med at jeg redigerer alle bildene til bloggen på telefonen. Deretter bare airdropper jeg bildene fra telefonen til macen. Egentlig ganske vrient, men macen min har ikke noe inngang til minnekort.. Haha, smart som sjekket opp det før jeg kjøpte ny mac.

Og ja, jeg har en del uåpnede meldinger og på messenger.. Haha! 

Første mappen er det egentlig bare masse random satt sammen. 

Jodel- På denne appen leser jeg dritt om meg selv, vennene mine og andre bloggere. Burde egentlig drite i denne appen, men jeg får helt noia. Er så mye usant jeg har lest om meg selv på denne appen, så jeg må følge med. Det eneste jeg gjør på denne appen er forresten å rapportere. 

Outlook- Her får jeg inn all mailen min, og jeg er avhengig av denne appen. Jeg glemmer ofte at jeg har en mail, så denne appen er perfekt i og med at jeg får opp varsel. 

Pineappel Pen- Haha, dette er det eneste spillet jeg har på telefonen min, men det er også mitt favorittspill. Jeg elsker dette spillet, og på den gamle telefonen min hadde jeg den sykeste rekorden. Jeg mistet litt motivasjon da jeg mistet den forrige rekorden, men jeg spiller enda i blant om jeg kjeder meg. 

Bik Bok- På denne appen kan man samle opp poeng hos Bikbok, og da kan man få rabatter på klær. I tillegg får jeg med meg om de har noe nytt i butikken. 

Tise- Denne appen lastet jeg ned i kollektivet, og jeg har ikke brukt den så veldig mye i ettertid. Jeg tenker snart å legge ut noen ting der, for det er jo supersmart. 

Teoritentamen- Det er appen jeg bruker mest om dagen. Jeg synes det er så bra de har en app, for da kan jeg øve når som helst. Jeg prøver å øve så fort jeg har noe ekstra tid, og jeg later som det er et spill. Da er det litt morsommere, og man får med seg en del. Så, nå håper jeg snart at ting sitter litt mer slik at jeg snart kan få den jæv.. lappen. 

Så kommer vi over i redigeringsappene, og her er det en del. Jeg orker ikke gå gjennom hver eneste app, men jeg forteller heller om de jeg bruker mest. 

VSCO- Dette er helt klart den redigeringsappen jeg bruker mest, og jeg redigerer alle bildene her. Alle bildene til både Instagram og bloggen. Jeg synes den er superlett å bruke, også har den mange bra filter. 

Perfect365- Denne bruker jeg i blant, og spesielt når bildene er litt utydelige. Om man da tar på litt soften skin ser bilde med en gang klarere ut. Denne appen liker jeg, og her kan man også redigere seg til det ugjenkjennelige. Jeg skal innrømme at jeg brukte denne appen litt for voldsomt før, men det har jeg lagt litt fra meg nå.

Picsart- Her redigerer jeg alle thumnailene til Youtubekanalen vår. Denne appen er kjempelett å bruke, og man kan få inn mange kule ting i thumnailene sine. Et tips til youtubere der ute. 

Pic Jointer- Denne bruker jeg til å lage kollasjer. Jeg lager for eksempel alle kollasjene til Nellyinnleggene i denne appen. Den er også dødslett å lage, og jeg liker at man får med hele bilde i kollasjene uansett hvor stort bilde er. Håper dere skjønte hva jeg mente nå, for jeg er elendig til å forklare. 

I denne mappen har jeg kun nett tv. Jeg bruker ikke disse appene så alt for ofte, men jeg brukte de en del mens Paradise gikk. Jeg trenger ikke forklare disse appene, for det er kun tvprogrammene til de forskjellige kanalene. 

I denne mappen er det ting jeg trenger daglig, og her er det mye rart. Haha!

Brun og blid- Jeg har denne appen etter et samarbeid jeg gjorde med de for en stund siden. Jeg kan ikke huske sist jeg tok sol, men appen er grei å ha tilfelle jeg vil ta sol en dag. 

Ruterbillett- Denne appen er supersmart! Jeg kjøper ALLTID billett, og det gjør jeg gjennom denne appen. Jeg kan ikke se for meg en kleinere situasjon enn det å skulle bli tatt i billettkontroll. Heldigvis unngår jeg det ved å kjøpe billett gjennom den appen hver gang jeg tar kollektiv transport. 

Norsk tipping- Haha, dette er den mest nørdete appen jeg har. Jeg leverer faktisk inn vikinglotto hver onsdag gjennom den appen. Dette må jo være et tegn på at jeg begynner å bli voksen? Jeg har fortsatt aldri vunnet noe da, bortsett fra 50kr en gang. Nå er det virkelig på tide jeg vinner litt større summer, for herregud så mye penger jeg kaster bort der. 

Ruterreise- Her finner jeg alle busstider og hvilke busser jeg må ta. Jeg bruker ikke denne så alt for ofte i og med at bussen går hvert femte minutt, men jeg bruker den i blant om jeg må finne ut hva slags buss jeg må da. 

Horoskop appene- Jeg får ofte spørsmål om hva slags apper jeg bruker til å lese horoskopet mitt, og det er disse to. Her leser jeg dags, ukes og månedshoroskop. Jeg tror alt for mye på det der, og jeg synes det er kjempespennende!

Taxi og Uber- Jeg tar alt for mye taxi og uber, men det må jeg prøve å slutte med. Det er så mye enklere enn bussen, men også mye dyrere. Helt ærlig er uber min favoritt, men det er jo ikke lov lenger. Jeg synes det er kjemperart i og med at jeg føler meg tryggere i en uber enn taxi på kveldstid, og det er MYE billigere enn taxi. Men jaja, jeg tar like mye begge deler, og disse appene blir brukt en del. 

DNB- Denne appen er en smart app og ha, for da kan man alltid følge med på hvor mye man har på kontoen. I tillegg er det lett å logge seg på i nettbank med denne appen. 

Wish- Denne appen er FARLIG, men jeg bruker den likevel. Denne appen er som Ebay, og man kan kjøpe masse forskjellig til en utrolig billig pris. Jeg har en del klær derfra, og alt har faktisk sett ut som på bilde. Jeg prøver å ikke bruke denne appen for ofte, selvom det frister alt for ofte. 

Vipps- Alle vet vel hva vipps er vil jeg tro, og det er alltid en smart løsning. Jeg bruker vipps sikkert hver dag!

I denne mappen som kalles ekstra har jeg bare stappet inn alt jeg ikke bruker. Alt fra ting man ikke kan fjerne, til ting jeg aldri bruker. 

WeTransfer og Filemail- To apper som gjør det enkelt å sende over filer. Jeg har egentlig kun mottatt ting på disse, så det er derfor jeg har dem. 

Soundhound- Denne appen vet jeg ikke hvorfor jeg fortsatt har, fordi jeg bruker den aldri. Det er hvertfall en app som skal finne musikken du lurer på hva heter. La oss si du hører en sang på radioen og lurer på hva den heter, da er den appen veldig smart. 

Dette var altså alt jeg hadde på telefonen min, og som sagt har jeg en veldig lite spennende telefon. Jeg håper uansett dere likte innlegget, så blogges vi senere♡

 

 

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg