Kjære Jodel- Nå har det gått for langt

Hei dere!

Før likte jeg Jodel veldig godt. Jeg synes det var gøy å lese nedover hva folk skrev, og jeg lo alltid mye. Dette var forresten før folk begynte å henge ut folk på Jodel, og skrive masse stygt om andre. Jeg har lenge vært ganske i mot den appen, rett og slett fordi folk skriver så sinnsykt mye slemt det. Jeg følger likevel med, fordi jeg er redd for hva som plutselig kan stå om meg. De siste dagene har det virkelig toppet seg for min del, og det er fordi familien min har blitt dratt inn i dette blant annet. 

Det toppet seg for min del da broren min hadde kjøpt seg ny bil. Selvfølgelig var diskusjonen da i gang på Jodel med en gang. Der diskuterte folk hvordan han kunne hatt råd til den bilen, og det var greit nok. Plutselig ser jeg at noen har søkt opp hva pappa sitt firma omsetter for i året, og den personen hadde skrevet dette på Jodel. De hadde også skrevet hva pappa tjener, og de hadde søkt opp i Statens Vegvesen om hvem bilen sto på. Alt dette sto nå ute på Jodel, og jeg merket jeg ble veldig irritert. Greit at dere skriver ting om meg der, men det at dere drar inn faren min er jo helt sykt. Pappa driver ikke en blogg eller er en person folk vet hvem er, jeg er ganske sikker på at ingen fedre hadde likt det der. Hva om all infoen om foreldrene dine plutselig hadde stått på en app som veldig mange bruker? Jeg tror ingen av dere hadde likt det spesielt godt. 

I går skjedde det igjen, men da var det om Aleksander og meg. Da vi var på Heidis i går hadde noen plutselig fått for seg at jeg hadde klint med en annen gutt, mens Aleks sto ved siden av. Denne gutten jeg tydeligvis hadde klint med er forresten eksen til venninnen min. Altså helt seriøst? Om jeg skulle gått inn for å være utro, hadde jeg ikke gjort det mens Aleks sto å så på. Det hadde heller falt meg inn å gjøre noe mot Aleks. Etter en stund kom broren min for å hente oss, og da dro vi innom Statoil for å kjøpe mat. Aleks sto for å bestille, og da fortalte jeg broren min hva folk hadde sagt ute på Heidis. Det satt tre mennesker inne på Statoil og broren min snakket litt med han ene gutten, mens jeg gikk til Aleks i kassen. Da vi satt i bilen sjekket jeg Jodel, og da fikk jeg sjokk. Der sto det at noen hadde sett oss gå inn på Statoil, at det var dårlig stemning mellom meg og Aleksander og at jeg hadde snakket med en random gutt på Statoil om at jeg hadde vært utro mot Aleks. Denne randome gutten var broren min forresten. Jeg fikk sjokk da jeg så dette, og jeg merket jeg ble så irritert. Da jeg kom hjem ringte jeg broren min og spurte om nummeret til disse tre personene som var på Statoil. Etter fem minutter hadde jeg alle tre nummerne, og jeg tok ringerunden. Alle disse tre ble selvfølgelig kjempestresset, for jeg tror ikke de visste at jeg fikk det med meg. Jeg var så sinnsykt irritert, og jeg tror ikke noen av disse menneskene har særlig lyst til å skrive falske ting på Jodel igjen. Heldigvis slettet de Jodelen etter noen minutter.

Jeg synes Jodel har blitt dratt alt for langt nå, og jeg får sjokk hver gang jeg går inn på den siden. Jeg skjønner ikke hva folk får ut av å skrive så mye stygt om andre mennesker de ikke kjenner. Jeg er heldig, for jeg får ikke så mye dritt der. Noen andre bloggere derimot får virkelig gjennomgå. Jeg vet at mange bloggere følger med på Jodel, og jeg får virkelig vondt av mange av dem. Jeg synes Jodel er helt greit, så lenge man klarer å holde seg saklige og ikke skrive dritt om andre. 

Jeg er fortsatt irritert over det her.. Jeg er lei meg fordi folk prøver å ødelegge forholdet mitt, og jeg er lei meg fordi folk drar inn familien min. Selvom jeg nå har blitt en person som mange vet hvem er, så betyr det ikke at pappa vil det samme. Det her er baksiden ved det å skulle eksponere seg såpass mye på nett, og jeg begynner å lure på om jeg skal holde mer tilbake. Skal jeg slutte å skrive om Aleksander? Det siste jeg vil er at forholdet mitt skal bli ødelagt, og jeg vet at folk har ødelagt forholdene til bloggere før. Det er så slemt å gjøre.. Nei, jeg er skikkelig lei meg i dag. Takk Gud for tilliten Aleks og jeg har bygd opp, om ikke hadde dere ødelagt mellom oss for lenge siden. 

40 kommentarer
    1. Det er synd, men forstår at folk spekulerer i hvordan er gutt på under 20 år får en bil til 1 million. Du svarte aldri på hvem som kjøpte den og med hvilke penger?

    2. Det er vel strengt tatt ikke noe dere har noe med om broren har en bil til 10 tusen eller en million. Og vis han vil fortelle det så spør han selv ja . Det er ikke greit å gjøre slik mot mennesker. Du er sterk Martine ♡

    3. En dag skulle jodel ikke vært annonymitet lenger så alle de som har skrevet dritt og hat til folk, kommer opp alle navna dems, sånn at politiet får gjort noe med jodel.
      Jeg måtte slette jodel for jeg klarte ikke å lese all haten det er om folk spesielt bloggere. Jeg syns veldig synd på de som blir mobbet der inne av anonyme som ikke klarer å si det rett til personen. Som tøffer seg for å være anonym, men mange av de hadde ikke tørt å sagt det rett til personen. Det er ikke noe tøft å mobbe det er ikke noe tøft å tror på man er kul for man er anonym og skriver hat. Jodel skulle blitt lagt ned for godt

    4. Martine, jeg synes du er sterk. Men skjønner at du blir lei deg av at folk drar inn familien. De prøver nok bare å dra deg ned. Jeg håper de slutter med det😇

    5. Enig at appen burde blitt lagt ned for lenge siden, forstår ikke hvordan folk greier og snakke så mye dritt om folk engang. Stå på❤️❤️ Og at folk snakker om hvordan fikk broren din tak i de pengene har de egt ikke noe med!❤️

    6. Slemt hva folk skriver.. får vondt inni meg.. du er sterk Martine❤️ De er bare sjalue på deg å ditt fine forhold med Aleksander! You go gril

    7. Men fy faen da.. Til den anonyme idioten oppi her:
      HVA har du med det å gjøre, egentlig ? Er det slik at når du går og kjøper deg en bil, så skal du fortelle åssen du fikk betalt den og hvem som kjøpte den? Jeg må virkelig le, for dette er så dumt som det går an å få blitt 😂 Helt fantastisk at en gutt på 20 får oppfylt bildrømmen sin, enten han har betalt den selv eller ei. Går da for faen meg an og ikke være så forbanna sjalu og nysgjerrig på andre hele tiden. Om bilen så står i et annet sitt navn, så kan dette være pga forsikringen, slike biler er som regel veldig dyre å forsikre på unge mennesker da motoren og hestekreftene er store. Men spiller det noen rolle, egentlig?! Enkelte har ikke hørt om folkeskikk og jeg må jo virkelig si at jeg blir forbanna når folk skal stikke nesen sin i ting de ikke har en dritt med å gjøre. Håper broren din kliner inn gassen når han møter på eplekjekke folk som dette når han er ute med bilen 🖕🏼👏🏼
      Hva andre tjener og hvor de får penger fra enten de er 20 eller 70, har ingen noe med å gjøre! 🖕🏼

    8. Ikke ofte jeg gidder å lese en blogg, men nå gjorde jeg det – å maken til møl – hele verden er jo enig med deg om det du skriver – men å bruke så mye plass på noe slik er jo sykt – bruk tida på noe mer interessant enn hva du pusler med av gutter og hva faren din gjør og ikke gjør – dette er svada på høyt nivå – men ha lykke til !

    9. Jeg skjønner at du synes det er drøyt at folk gidder å gjøre dette. Og det er jeg helt enig i. Men all den informasjonen du referer til, er faktisk offentlig informasjon. Hvem som helst kan gå inn på de aktuelle nettsidene og hente den informasjonen de har lyst på. Så det er på ingen måte kriminelt å poste det på jodel. Meningsløst at folk gidder – ja. Men hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg det bare latt det være.

    10. Drøyt. Den appen er like forkastelig som Kvinneguiden eller hva det nå heter det forumet hvor damer oppfører seg helt grusomt. Skjønner ikke hvordan dere bloggere klarer det.

    11. Ikke la noen mennesker dra deg ned, ingen kan ødelegge forholdet deres uansett hvor hardt de prøver! Smil til haterene og legg ut bilder av deg og Aleks og vis dem at ingen kan ødelegge eller får lov til å ødelegge!

    12. Eg skjønner meg ikkje alltid på folk. Kvifor orker folk å bruke tid på å skrive stygge ting om andre…om det er meint som ein spøk eller vondt, så bare slutt!

    13. Du er i offentligheten, da får du tåle det.
      Dette er ikke noe annet enn Se&Hør og andre tabloider gjør.

    14. Archon: Greit nok at de skriver om meg, men det å dra inn familien min er ikke greit 🙂 Samme med å spre masse falske rykter synes jeg ikke er greit, og det kan nok alle si seg enig i 🙂

    15. Helt ærlig talt? Du er i offentligheten, da får du tåle det? Ting begynner virkelig å gå for langt. Jeg lurer meg på om du mener de som får drapstrusler fordi de er en offentligperson også må tåle det. Eller de som blir mobbet. Eller de som blir hengt ut. Skjerp deg, enkelte må heller vokse opp og begynne å oppføre seg.
      Jeg blir faktisk helt skremt av å se hvor mye folk skriver om hverandre. Hadde selv jodel før da det ble skrevet morsomme ting der, og aldri noen som ble hengt ut (hvertfall ikke så jeg fikk med meg). Nå er ikke appen i bruk i det hele tatt, og det skal den heller ikke bli.
      Håper virkelig ikke verken du eller Aleks lar dere knekke av dette, og heller ikke lar det gå utover forholdet. Dere er kjempe søte sammen, og jeg håper enkelte snart slutter å godte seg ved å gjøre ting vanskelig for andre! Ha en god helg, fine! 🙂

    16. du har på en måte valgt dette.. det kommer ulemper med fame, og du visste nok at dette kom til å komme når du legger ut det innlegget om bilen, så du får egentlig takke deg selv. Når ting handler om så mye penger, så holder ikke folk tilbake. De er misunnelige assholes og sånn er det bare, det bør du vite nå. Så nestegang kanskje ikke legg ut noe som omhandler så masse penger. Creds til broren din uansett! Jævlig smud bil

    17. “Archon: Greit nok at de skriver om meg, men det å dra inn familien min er ikke greit 🙂 Samme med å spre masse falske rykter synes jeg ikke er greit, og det kan nok alle si seg enig i :)”
      Selvom dette er korrekt, så er det igjen ingenting annet enn Se&Hør og andre gjør. De har heller ikke noen skrupler med å dra inn familie og venner av kjendiser, og er bare slik det er. Informasjonen er fritt tilgjengelig og er ikke ulovlig å dele. Ryktespredning kan være ulovlig om det føles trakasserende, men det blir så godt som alltid henlagt uansett. Det er bare slik det er.

    18. For å unngå at slik skjer burde du holde temaer om familien din utenfor for bloggen. En grunn til at man ikke alltid skal blande familie og jobb. Tenk over det du legger ut.

    19. Jodel er blitt et sykt sted. I fjor eller året før ble skolen min stengt på grunn av falsk bombetrussel mot skolen som noen hadde skrevet på Jodel. Over 1000 elever som måtte holdes hjemme pga Jodel!
      Det var kanskje ikke så lurt av deg å skrive et innlegg om den nye bilen til broren din, for da begynner folk å spekulere i familien din sine saker. Men dette er jo ikke så lett å forutse når man liker å tro så godt om mennesker som det du gjør (gjorde før dette skjedde). Og at du er en offentlig person er ingen unnskyldning for at folk skal få slenge dritt til/om deg! 😡

    20. Brorendin kan kjøpe det han vil! Og å dra familien din inn i drama, det er helt forferdelig har opplevd dette selv! Og det er helt……. og at de søker opp å finner personelig informasjon og alt de falske ryktene, jeg forstår ikke.. har ikke folk pittelitt i nøtta en gamg? Prøver ikke å være slem men tenk dere om folkens!!

    21. Jeg er ikke kjent på samme måte som deg, og jeg ble veldig mye hengt ut på Jodel)-: Var en sak med broren min (00) og en annen venn av han (01) om røyking osv. Dette syntes selvfølgelig ikke jeg var greit så jeg sa ifra til mamma, og dette skulle vise seg og få store konsekvenser. Ikke nok med at jeg ble hengt ut på skolen av de som var et år eldre (er 02 selv), men ble lagt ut daglige jodler av at «***** *****» (hele navnet mitt altså) var en «j*vla snitcher». Hele navnet mitt ble lagt ut på jodel og hvem som helst kan jo se det, så ble kjempelei meg!! Ble nesten en politisak ut av det…

    22. Slik er det å være offentlig person! og selv om du liker det eller ei, er dette tingene som GJØR at du holder statusen din. Bare lær deg å ignorer det

    23. Det er så trist. Å rakke ned på andre på Jodel. Har null respekt for dem. Å ødelegge alt, men jeg tror du bør holde familien din ut av bloggen! Aleksander også egentlig

    24. Du er sååå sterk Martine!❤️Bare fordi du er en offentlig person, betyr ikke det at det er greit å slenge dritt. Man blir ikke forandret til en følelsesløs person bare pga en stor blogg. Martine har følelser og det er åpenbart hun er lei seg! At det er en offentlig person er INGEN unnskyldning for å gi hatkommentarer for hat er faktisk ulovlig uansett!

    25. Neimen, du skrev om broren din selv! Du startet hele greia med hvor mye bilen kostet og at han bare var 18 år osv! Ikke rart at folk begynner å lure!
      Og uansett så visste du at det kommer til eksplodere så alt var planlagt:-)

    26. Er jo du som har lagt ut om broren sin og bilen. Du legger opp til spekulasjoner for at du skal tjene penger, så går det ut over familien din. Selger sjela si

    27. Dette er jo akkurat det du ville?
      1. Du får flere lesere ved å prøve å være så “mystisk” rundt den jævla tullesaken med en BIL. Så du tjener mer penger.
      2. Du henviser folk til broren din så han kanskje kan bli D-kjendis som deg.
      3. Hvis det var så UTROLIG ubehagelig at folk søkte opp lønna til faren ogsånn, hadde du IKKE skrevet om det på bloggen. Du skriver det her for å få mer oppmerksomhet rundt saken. Du er svært dum (ja uintelligent), om du tror dette innlegget la noen “demper” på saken.
      4. Du kaster sten i glasshus når du sier at dere har bygd opp den tilliten. Da blir folk enda mer ops på forholdet deres og hvordan det ser ut utad. Jeg har sett kjæresten din holde rundt og klemme på og flørte med to jenter på Heidis. Hadde min kjæreste oppført seg på den måten, hadde det vært slutt for 6 år..
      5. Du kan jo ta ditt eget råd og legge ut mindre personlige ting på bloggen. På den andre siden er det tross alt jobben din å selge sjela di (og å selge de lettkledde bildene du tjener penger på å legge ut). Så her må du velge. Beholde verdigheten og respekten andre mennesker har for deg og gå ned i lønn, eller fortsette å selge deg på en så tragisk måte for penger.
      Forferdelig forbilde spør du meg.

    28. Anonym: Hei du!
      1. Hvorfor jeg skrev om det er fordi de fleste vet hva en slik bil koster. Aleksander la i tillegg ut en snap tidligere den dagen med prisen på bilen. Derfor tenkte jeg at det var null stress med prisen på bilen ute på bloggen.

      2. Jeg vet ikke hvordan han fikk råd til bilen, og dessverre orker jeg ikke bry meg om det heller. Derfor kan folk spørre han istedet for meg, fordi jeg egentlig ikke bryr meg om hvordan han hadde råd til den.

      3. Ja, det er ubehagelig når folk søker opp pappa, for pappa har ingenting med den saken å gjøre. Det at broren min kjøper seg en bil har ikke pappa noe med. Jeg vet at man kan søke opp i skattelister, og at alt allerede ligger ute på nett. Jeg synes det er drøyt å skrive det på jodel, fordi pappa bør ikke bli inndratt i det her. Selvom jeg har en stor blogg, betyr ikke det at pappa vil være med på den eller bli skrevet om på jodel.

      4. Vi har en dødsbra tillit, og om du har sett han klemme på andre jenter må nok det være venninnene mine. Om han gir en venninne av meg en klem synes jeg det koselig. Hadde Aleks ikke gitt de en klem hadde jeg nok reagert for lengst. Når vi er ute på byen er vi i tillegg ikke langt unna hverandre, så er veldig spesielt at jeg ikke har fått med meg denne flørtingen? :)) Om du hadde gjort det slutt med typen din fordi han ga jenter en klem ville jeg virkelig revurdert det forholdet deres.

      5. Leserne mine er opptatt av Aleksander, noe jeg forstår veldig godt i og med at vi ble sammen mens PH gikk på skjermen. Jeg føler ikke at jeg selger sjelen min på noe som helst måte, så den kommentaren her var bare utrolig teit. Har heller ikke lagt ut så veldig mye lettkledde bilder i det siste, bortsett fra med en tubebh der jeg skulle vise selvbruningen.

      Tusen takk forresten for at du hjelper meg til å kunne leve av dette <3<3

    29. Bare hyggelig, jeg synes det er interessant at visse bloggere vil leve livet sitt på denne måten- det er svært underholdende å se på folk bli blottet for personlighet og selge sjela si for penger. Og det koster meg ikke en krone!
      Får komme med et tips tilbake: hvis du synes det er så ille og sårt å bli hengt ut på jodel, ledd av på byen, få stygge kommentarer- Revurder jobben din, for dette er prisen du betaler.
      Jeg er helt enig i at det må være vondt, det forstår jeg absolutt. Så at du LIKEVELL holder på, ser jeg som et tegn på at du er veldig opptatt av den oppmerksomheten og pengene bloggen gir deg. Den bloggen er liksom viktigere enn alt ser det ut som- viktigere enn selvrespekt, viktigere enn å stå fram som et godt forbilde, viktigere enn å bli tatt seriøst av andre. Når du i tilleg blir lei deg av den, forstår jeg ikke at du gidder.
      Og om det var venninne dine han flørtet med på den måten hadde jeg revurdert både forholdet til han og venninne dine! Det der var ikke innafor på noen måte.. snakker ikke om en klem.
      Og det at du ikke “har lagt ut så mye lettkledd i det siste” hjelper saken svært lite. Det er et helt arkiv på bloggen din med halvnakne bilder av deg. Du synes tydeligvis ikke det gjør noe. For du tjener jo penger på det, så da er det vell greit. Bare håper du ikke mister ALT som er av selvrespekt og drar det enda lenger nå..

    30. Folk skal bry seg om det meste. Hvorfor er det så viktig å vite hvordan han fikk den dyre bilen? Det er nå ikke noen andre sin sak selv om hun har skrevet om bilen her før. La hun svare på det hun har lyst å svare på. Selv om hun driver en blogg betyr det ikke at dere har rettigheter å vite alt om livet hennes. Har egentlig sluttet å lese kommentarfelt fordi det er så mange hjernedøde mennesker som skriver og er ute etter å plage andre mennesker og det er rett og slett slitsomt å lese . Samtlige kommentarfelt har blitt til ett stort mobbearena for folk.
      Stå på Martine. Det må være slitsomt å hele tiden forsvare seg mot folk som går inn for å mobbe andre . Dere som skriver blogg må ha skikkelig bein i nesa.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg