Jeg betaler ikke 10.000kr igjen..

Hei dere!

Hvordan går det med dere? Med meg går det veldig bra, og jeg skal straks komme meg i dusjen. I dag skal jeg på et event med noen andre venner, og det gleder jeg meg veldig til. Jeg skal være der klokken 6, men jeg tenker det er smart av meg å fikse meg nå. Jeg er ekstremt surrete, og jeg tar ofte pauser mens jeg sminker meg. Derfor er jeg nesten alltid for sen til ting, men nå skal jeg starte tidlig. Jeg aner heller ikke hva jeg skal ha på meg, så det må jeg finne ut av kjapt!

I går dro jeg forresten ikke på legevakten likevel. Plutselig føltes magen min mye bedre, og da tenkte vi å utsette det til litt senere på dagen om jeg skulle få vondt igjen. Heldigvis fikk jeg ikke tilbake smertene, og jeg følte meg mye bedre! Vi dro derfor og spiste på Bølgen der en venninne av meg jobber. Jeg har aldri spist noe der før, men gud så god maten der var. Jeg ble skikkelig overrasket, så dit skal jeg helt klart dra fremover. Ellers må jeg si at jeg er veldig glad i høsten. Det var skikkelig deilig å gå litt ute i går, og fargene ute er jo så fine!

Processed with VSCO with s2 preset

Processed with VSCO with s2 preset

Jeg får forresten ofte spørsmål om jeg kan legge ut bilder uten sminke, og jeg gjør det egentlig alt for ofte. Er det sånn at jeg må skrive at jeg er sminkefri hver gang jeg legger ut sminkefrie bilder? Isåfall, SMINKEFRIIII!

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 preset

Forresten, jeg må bare spørre dere om noe! Jeg har et problem med alle Iphonene jeg har hatt, og det er at de plutselig klikker. Det mest spesielle er at de blir tregere og henger seg opp akkurat den tiden før det lanseres en ny Iphone. Jeg har opplevd dette flere ganger med Iphonene mine, og jeg synes det er veldig merkelig. Jeg må derfor alltid kjøpe meg en ny telefon fordi min ikke vil samarbeide. Nå er det tid for ny Iphone i butikk, og hva skjer? Min henger seg opp, hopper ut av appene, kameraet både på Snapchat og vanlig funker ikke i blant osv. Dette er så irriterende, og jeg føler nesten Apple gjør dette med vilje? Er bare så rart at dette alltid skjer når det kommer nye Iphoner. 

Jeg vet at mange kommer til å si at jeg må oppdatere telefonen min, men jeg har gjort det. Jeg vil virkelig ikke bruke så mye penger på en telefon igjen, for jeg har ikke hatt min i ett år en gang.. Jeg har et veldig elsk hat forhold til Iphone, men jeg ender alltid opp med å kjøpe det likevel. Om noen vet hva det her kan være, så legg gjerne igjen en kommentar. Skjer dette kanskje med fler også rett før en ny Iphone kommer ut? 

68 kommentarer
    1. Oppdaterte min iPhone 7 igår og la merke til at skjermen min ofte ble helt svart når jeg fikk snap fra noen og skal åpne det gjennom låst skjerm 😕 skjer det med deg å?

    2. Det kan bare være at den nye iOS ikke er 100% utviklet enda. Du bør vente litt og se om det lanseres en oppdatert versjon etter en stund. Flere som sliter med det, derfor det ikke anbefales å oppdatere mobilen til nyeste versjon med en gang men heller etter en stund 🙂

    3. Hei Martine! Visste du at du har reklamasjonsrett på mobilen din innen 5 år, så lenge skaden ikke er påført av deg og den ikke har noe fukt eller kondens i seg? 🙂 så med andre ord, så ta den med der du kjøpte den og be de sjekke det opp, finner de ikke måte å reparere den på, så får du ny mobil. Jeg har gjort det 3 ganger, og fått igjen en splitter ny mobil 😀

    4. Hei, jeg tror kanskje det har noe med denne nye oppdateringa og gjøre altså den svære IOS.11. Apple har en tendens til å gi ut nye oppdateringer også er det noe feil med dem også fikser de det senere. Jeg for eksempel får ikke lov til å oppdatere til IOS.11 før Apple og vi er helt sikre på at det er “trygt”. Kanskje litt dårlig forklaring men er mulig det er sånn❤️

    5. Slet mye med problemer med iphone, men i fjor byttet jeg over til Huawei etter 6 år med Iphone! Veldig fornøyd og har ikke angret. Er faktisk ikke så ille å bytte over synes jeg, men kjæresten min er ganske flink på sånt så han ordnet 😛

    6. Det har seg faktisk slik at Apple gjør dette med vilje. Dem lager nye oppdateringer som i bunn og grunn ikke er ment for eldre telefoner. Så når iPhone 8 kom ut, vil den nyeste oppdateringen være best for den, og vil gjøre det verre for iPhone 7 brukere. Dette har dem planlagt slik at forbrukere av Apple kjøper nye omtrent hvert år.
      Dette sammen med eksempler som sykt dyre reperasjoner, vanskelig å samhandle flere produkter f.eks iPhone med en vanlig laptop og rett og slett innviklet å bruke til alt annet en enkle oppgaver.
      Kan anbefale å prøve Samsung eller lignende telefoner. Bare prøve i en mnd og se hvor bra det egt er.

    7. Hører det er mange gode råd her, vil bare si at je sitter fortsatt med min iPhone 5s og den funker like bra…. så lenger opp at oppdateringer vare er ment for de nyeste telefonene og det er vel så og si sant, men min har holdt ut i mange fine år:)

    8. Hei,
      Prøv først å skru telefonen av og på, hvis du ikke gjør dette regelmessig.
      hvis ikke det hjelper så kan det være lurt å ta en sikkerhetskopi til icloud, og så nullstille tlf .
      Så kan du prøve å gjennopprette fra icloud kopien igjen.
      Det er ofte det hjelper veldig å få en software cleanse av tlf.

    9. Anbefaler Huawei. Den veldig lik en IPhone og jeg er ivertfall superfornøyd med den❤ Den fungerer også og driver ikke å klikker 😉

    10. Hei Martine❤️Må bare si at jeg er en stor fan💗Jeg har sett og liket alle videoene til deg og Isabelle🖤Jeg måtte ha ny telefon siden jeg mistet den i bakken å knuste hele skjermen, vi byttet skjerm med da ble den bare dårligere. Den begynte å lokte rart så vi trodde den skulle eksplodere. Når jeg fikk ny telefon var den så rar å sånn, men det som var årsaken var at jeg ikke hadde fått med meg den nye oppdateringen når jeg gjorde det så var den mye bedre. Men det kan være noe annent med din telefon da. Jeg har opplevd det samme som det du har skrevet om nå, jeg ble så irritert så jeg skjønner hvordan du har det. Men jeg ville ikke har brukt masse penger på å kjøpe en ny man må bare vente litt å se hvordan det går.
      PS. Jeg og søskenbarnet mitt elsker deg å Isabelle💜Kan dere være så snill å abonnere oss på YouTube vi heter :Mira og Tiril. Tiril vil ikke være med lenger så jeg vet ikke om jeg skal forsette eller ikke 😕

    11. Hei Martine! Elsket innlegget og jeg vil bare si at hvis iPhone ikke funker så bra så kan du jo teste med en annen mobil?

    12. Når den henger seg opp må du holde inne “hjem” knappen og “av” knappen samtidig til den slukker. Da skrur du den på igjen og da blir telefonen restartet (uten at du mister noe selvfølgelig”
      Må gjøre dette innimellom med min og da funker den helt fint igjen

    13. Det som skjer med meg er at jo høyere jeg opptaterer jo treigere blir den, så jeg ville ikke opptatert❤️Men kanskje det fikser seg etter den nye tlf har kommet ut?

    14. Hver gang det kommer ny iPhone feks nå som iphone10 har kommet, blir de andre dårligere og dårligere. Jeg har hørt at det er vanlig at iphoner blir dårligere etter litt🙃

    15. Sykt pen uten sminke Btw!! Men jg skjønner ikke helt, sminke vil d si mascara og bryn? Siden skinnbeinene dine er ekstremt markerte…

    16. Du burde absolutt ikke oppdatere mobilen med engang det kommer ny oppdatering. Du burde vente til de har fått prøvd ut oppdateringen og at de har gjort noen justeringer.

    17. Du må bare ta en Apple ledning og en PC og mobil gå innpå iTunes liksom selve program som du kan laste ned fra Apple og der ifra kan du få fullt oppdatering på mobilen din👍🏻

    18. Hei Martine, siden din iPhone ikkje er 1 år gammel har du garanti på den, kontakt Apple og fortell om problemet ditt så vil di løse problemet for deg, håper det var til hjelp

    19. Anbefaler Huawei P9+! Ikkje så gammel tlf på markedet og er veldig rask og god å bruke! Huawei er ikkje urimelige med sine kunder slik at tlf blir dårlig pga ny tlf kommer, anbefales!!!!!

    20. Anbefaler helt enkelt å skrote Apple og iPhone og heller gå for Android. På mobil er det rett og slett flere klasser over

    21. Hvor er vinterjakken fra? Kjempe fin!
      Hvor er de øredobbene dine som det henger tre gull “dusker” fra?
      Takk for svar 🙂

    22. Du burde forresten kjøpe deg en Samsung mobil fordi de har ekstremt bra kamera og har veldig god kvalitet! Får myyee mer for pengene enn en Iphone som lever i 1 år!

    23. Har du prøvd å nullstille telefonen til fabrikktilstand og deretter igjenopprette fra sikkerhetskopi? Det fungerte hvertfall for min iphone som klikket en del for en tid tilbake 🙂

    24. Grunnen til dette er fordi det kommer en ny iOS. Det du må gjøre for å unngå dette er å IKKE oppdatere telefonen med en gang men kanskje etter 1 måned da Apple har rettet problemene

    25. Når Apple lager nye versjoner, så tilpasser de dem til den nyeste iPhonen og da blir de ikke like ne iPhonene tregere, for oppdateringen er ikke riktig tilpassa. Tror faktisk dette er ganske vanlig for å få sånne som deg til å kjøpe den nyeste tlf… Jeg har også hatt litt problemer etter den nye oppdateringen med min iPhone 6, og jeg skjønner hva du mener.

    26. Sånn er det med alle telefoner rett før de nye modellene kommer ut. Mobilverdenen fungerer sånn at den siste oppdateringen i hver tlf er faktisk et virus, og det er ment for å fucke opp tlf slik at man er nødt til å kjøpe ny. Det er sånn selskapene som produserer mobiltelefoner klarer å holde seg gående og ikke gå konkurs. Hadde alle telefoner virka like bra hele tiden fra man kjøper den så hadde samtlige som både Samsung, IPhone, HTC, Sony etc gått så i underskudd. Så ikke bli overasket lenger. Alle modeller vil en eller annen gang dø ut.

    27. Har hatt min iphone 5s i 3,5 år uten problem. Aldri merket at den blir tregere/dårligere av nye oppdateringer. Anbefaler deg å reklamere!

    28. Jeg har fått det samme problemet på snap… Jeg får ikke sett videoene jeg selv filmer som jeg f.eks har lagt ut på MS… I tillegg begynner iPhonen min å rote med datoene og plutselig ser det ut som det siste bilde jeg tok var for sånn 3 måneder siden. Jeg har oppdatert til iOS11 og jeg har iPhone 6s. Dette problemet har jeg aldri hatt før, så jeg håper Apple fikser det😊💞

    29. Eg hadde kjøpt meg en annen type tlf enn ifhone shit. Hørt at det er en dritt tlf. Eg hadde mye problemer med ifhonen 5 som eg hadde. Om det kom en ny tlf ut på markede eller ikke så hadde eg problemer med den. No når eg har bytta tlf type så er eg ganske fornøyd😊😊 det ville eg ha gjort bytta til annen type 😊😊

    30. En venn av meg kikker veldig på akk sann du har skrevet om, hveeeer gang det lanseres en ny iPhone så komemr det alltid en ny oppdatering på de andre, og i den oppdateringen så gjør dem mobilen litt dårligere sann at de må kjøpe nye.. Drit teit egt

    31. Har 7+ men ikke noe har skjedd hittil, jeg har oppdatert og sånt. Du bør hele ha den mobilen du har nå enn å velge å kjøpe 8?ern. Hvis det skjer hele tida bør du nok ta kontakt der du kjøpe mobilen fra. De vil nok gi feedback

    32. Apple gjør dette med vilje. Dette er ikke ett nytt fenomen. Problemet er ikke at du ikke har oppdatert telefonen, problemet er nettopp at du har oppdatert telefonen. Still den tilbake til fabrikkinnstillingene, kjøp ny telefon, eller enda bedre; kjøp en telefon som ikke er Apple.

    33. Akkurat det samme skjer med mine Iphoner! Jeg er helt sikker på at det er noe Apple programerer, velidg irriterende men samtidig vil jeg aldri bytte fra Apple… Dilemma :/

    34. Har du oppdatert til IOS 11? Ifjor slet Apple med tlf som hengte seg opp og var veldig trege, men det var på grunn av IOS 10. Kan være IOS 11, merker på min tlf at alt går veldig mye tregere. Ta å sjekk med en som kan det, eks Telenorbutikken, Eplehuset eller annet!👍🏻

    35. Eg og venninnan mine snakket om akkurat det samme for 2 dager siden. Den blir treigare når ein ny IPhone lanserer derfor har eg nå sluttet å kjøpe iPhone :/

    36. Vil bare si at når det lanseres enn nye ios oppdatering, IKKE oppdater mobilen. Dette gjør mobilen tregere dersom du ikke har den nyeste telefonen. For eks ios 11 på iphone 7 går helt fint. Men dersom du har en iphone 6 og velger og oppdatere mobilen så blir den faktisk tregere. Faren min, som har jobbet litt diverse innenfor teknologi og innmaten i telefonene til Apple har sagt at de blir mest sannsynlig tregere av dette. Derfor anbefaler jeg at du heller bruker ios 10 enn å ha det nyeste og kuleste. Bare å søke dette opp, du får sikkert noe bedre svar. Hilsen William

    37. Hei Martine.
      Jeg vet ikke om du leser alle kommentar men.
      Først og fremst ser du likke vaker ut uten som med sminke.
      Når det kommer til iPhone så har jeg hørt og undersøkt litt.
      Som mange sier sender de ut oppdatering til tlf. Noen går det bra med men de fleste gjør det ikke det med. De ønsker jo å selge mere så de håper jo på du skal kjøpe den nye osv. Du kan prøve å levere den på service og får kanskje ny etter tre forsøk har du krav på ny. Jeg er usikker på om det er 3 eller 5 års garanti på mobiler.
      Men jeg har prøvd mange tlf blant annet iPhone fikk samme problemet og dårlig batteri osv. Prøvde sa Samsung super inn til man ikke kunne sett inn mere minne.
      Nå har jeg Huawei P10 en av de nyeste til de. Koseter 2000 – 3000 mindre en iPhone. Ser lik ut, kan sette inn mine brikke så man kan lagre masse bilder osv. Jeg har hat Huawei de siste par årene ikke noe problem, de har tilogmed en Facebook side hvor du kan sende melding å få hjelp.
      Jeg håper dette var til hjelp
      Hilsen JM

    38. SKJER MED MEG OGSÅ!!! Hopper ut av apper, kan ikke gå inn på sider eller grupper på Facebook da slår tlf seg av. Skjedde med forje iPhone også. Herregud å irriterende.

    39. Jeg holder inne på slå av knappen til det kommer opp skyv for å slå av , men ikke trykk på den . Når den kommer opp så holder du inne på hjemmekampen til den skyv for å slå av blir borte. Det funker på tlf min . Du kan prøve.

    40. Skjer alltid med meg og men jeg bare må leve med det den vill ikke opptadtere men jeg har hatt tlf min i 4 år da sån at jeg skjønner jo at noe kan være feil. Den skrur seg av og på og går inn på såper jeg ikke vill og alt det der 🙁 jeg ville bare dratt til nermeste Telenor butikk og spørre for da får du tips og råd:)

    41. Altså.SLUTT Å OPPDATERE TELEFONENE MED DEN NYESTE PROGRAMVAREN!
      Apple legger inn bugs, slik at forbrukeren skal gå lei, og så kjøpe ny.
      Det er bare slutte å oppdatere telefonen, så skal det gå bra.

    42. Ser at det er et par her som anbefaler å ikke oppdatere mobilene sine til nyeste programvare. Og jeg vil bare si at det er et idiotisk råd. Oppdateringer kommer av en grunn; om det er for å legge til ny funksjonalitet eller for å fikse smutthull og feil som de har funnet etter å ha hatt programvaren ute en stund.
      Mange fikk kanskje med seg den store virussaken for ikke så lenge siden, som skyltes et sikkerhetshull i en gammel versjon av Windows. Sikkerhetshullet var blitt fikset i en senere versjon, men fordi folk ikke oppdaterte så ble mange påvirket.
      Om Apple har en konspirasjon eller ikke vet jeg ikke, men det er ikke fullstendig urimelig at eldre versjoner av telefoner blir litt dårligere når mobilselskaper lanserer nye telefoner og programvare. Mobildeler og teknologi er i stadig forbedring og oppdatering, så dersom de har oppgradert mye av de fysiske komponentene i den nye iPhone, er det mulig at de også har kunnet ha mer kompleks og fancy programvare til å matche sin nyeste modell for å forbedre ytelse. Men for de eldre telefonene som også inneholder eldre komponenter er det mulig at den ytelsesmessige oppdateringen i programvaren teller negativt fordi komponentene ikke har det som trengs for å henge med.

    43. Helt normalt me iphone.. en av grunnan te at æ gikk bort fra den.. før det ble en irritasjon før mæ… orka ikje kjøpe ny iphone vær måned.. så no e det elsk på smg 😀 Gjør det samme, da får du kvallitet ♡

    44. Tenkte på det samme Kari! Du har jo veldig tydelig sminke i ansiktet, unntatt øyne og bryn🤷🏽‍♀️ Men men, syn du er penere uten sminke uansett:)

    45. Hvor er vinterjakken fra? Kjempe fin!
      Hvor er de øredobbene dine som det henger tre gull “dusker” fra?
      Takk for svar 🙂

    46. Ja det skjer me alle iPhoner de kan ikke vare får evig fordi de som lager iphonene gjør sånn at de ikke kan brukes mer enn 2 – 5 år om gangen du må alltid kjøpe ny etter den har blitt brukt i en måned eller noe. Jeg er også veldig irritert, men det har bare skjedd på en iPhone en gang

    47. Hei, jeg er ikke ekspert men har aldri skjedd med meg. Jeg må bytte tlf ganske ofte (fikse) fordi eg ikke er nok forsiktig med tlf min hah. Har fortsatt en iPhone 6 2år gammel. Den har alltid hengt seg opp litt egt, er ikke så lenge siden eg bytta skjerm å sånn heller

    48. Hei. Du burde bytte til Samsung. Vet det ikke er det beste design og sånn. Men jeg har alltid hatt Samsung og det funker sykt bra. I tillegg koster det ikke så himla mye. Hadde nettopp en Samsung som varte i 6 år. Uten problemer. Og iPhone er kult men dårlig kvalitet. MVH meg. Følg meg på Instagram: h1rik.hansen så er du #legende

    49. Jeg vet ikke helt hvor jeg hørte det, men en eller annen fortalte meg at de nye oppdateringene ikke fungerer på de eldre versjonene av iPhone, så de klikker. Nesten som de lager versjoner som ikke skal fungere med vilje, slik at du må bytte mobil oftere.
      Jeg har personlig ikke opptatert på kjempe lenge, og min funker kjempe bra! Jeg vet ikke helt hvor lenge den forblir sånn, men jeg tar sjansen en liten stund til 🙂

    50. Dette skjedde med min iPhone også, men det var etter jeg oppdaterte til iOS 11, da gikk tlf myye tregere og når jeh trykket innpå apper så hoppet de bare ut igjen og skjermen frøs flere ganger osv. Og dette var igår, og idag er tlf som normal igjen, så det kan bare være at det tar litt tid for tlf å funke etter en oppdatering.. men jeg har ingen peiling, men hverfall det som skjedde med emg, hørtes veldig likt ut med hva som skjer med din tlf

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg