23 fakta om meg

Hei dere!

Det begynner å bli en stund siden jeg lagde et innlegg med masse fakta om meg selv, og nå har jeg samlet opp en haug av fakta en god stund. Det er nok sikkert noen som allerede vet en del av dette, og det er jo veldig gøy. Jeg får uansett nye lesere hele tiden, så derfor tenkte jeg at dere nye også skal få vite litt (mye, hehe). 

Jeg har en greie for haier- Dette vet nok sikkert en del av dere, men for dere som ikke vet det så elsker jeg haier. Jeg synes haier er så fascinerede og jeg kan så mye unødvendig fakta om haier. Jeg elsker haifilmer og jeg sitter ofte og ser på haiklipp på youtube. En av mine største drømmer er å bade med snille haier, og jeg vil også ned i et bur med farlige haier rundt meg. 

Horoskop- Jeg leser horoskopet mitt hver dag, og jeg føler alltid at det stemmer. Jeg kjøper også årshoroskop hvert år, og leser hele boken samme dagen. Jeg leser alltid ukeshoroskop på mandager og månedshoroskop hver første dag i måneden. Jeg hadde en haug av slike apper før, men nå har jeg kun en. Jeg tror alt for mye på horoskop og slike ting, så jeg må få alt med meg. 

Jeg er verdens dårligste til å svare på meldinger- Og da mener jeg verdens dårligste! Jeg er en av de som leser en melding, også tror jeg at jeg svarer. Dette skjer så alt for ofte.. Jeg er helt sikker på at jeg har svart folk, men neida. Jeg må virkelig skjerpe meg på dette området, for jeg tror venninnene mine ofte blir irritert av dette. Jeg er helt lik på det med å skulle ta telefonen også. Jeg tar aldri telefonen, og jeg synes det er ganske irriterende når venninner ringer meg. Jeg ber de alltid sende en melding i stedet, men får de svar? Nei. 

Jeg liker ikke melk- Er det en ting jeg aldri har likt, og aldri kommer til å like så er det melk. Jeg synes rett og slett det smaker ekkelt. Den eneste måten jeg får i meg melk på er om jeg spiser frokostblanding eller drikker kakao. Jeg vet at man trenger å få i seg melk, men jeg klarer ikke. Jeg har faktisk aldri drukket et glass melk før. 

Holiday dip– Jeg elsker holiday dip og jeg spiser det til det meste. Før spiste jeg det til alt. Jeg blandet det til og med inn i nudlene mine, ferdig utblandet med rømme og greier i nudlene. Nå spiser jeg det ikke like ofte lenger, men jeg må ha det på tacoen. Jeg har fått så mange til å spise holiday dip på tacoen, og alle elsker det. Dere må prøve det ut!

Jeg drikker alt med sugerør- Om jeg ikke har sugerør rundt meg får jeg nesten litt panikk. Jeg er avhengig av å drikke ting med sugerør. Om det så er vann, brus, alkohol, kaffe (ikke at jeg drikker det så ofte), te og kakao. Alt må ned med sugerør. Jeg aner ikke hvorfor jeg MÅ ha sugerør, men i det minste er det bra for tennene da. Og jeg ødelegger heller ikke leppestiften, haha!

Jeg hater yoghurt- Jeg klarer ikke å spise yoghurt, eller da må den være veldig tynn i konsistensen. Det verste jeg vet er tykk yoghurt, og om jeg spiser det blir jeg bare sittende å brekke meg. Jeg takler ikke konsistensen, selvom kanskje yoghurten er god. 

Jeg liker ikke filmer- Jeg ser aldri på filmer, med mindre det er på kino. Jeg synes det er dødskjedelig å sette på en film, og jeg ser ikke filmer med mindre det er en jeg virkelig må se. Serier derimot elsker jeg, men da helst reality eller ekte serier. Ikke serier som Vampire Diaries for eksempel der hvor ting ikke er ekte. 

Jeg hater å shoppe- Det finnes ingenting kjedeligere enn å gå i butikker.. Jeg synes det er så kjedelig, og jeg unngår det egentlig. Med mindre jeg er i London, for da elsker jeg å shoppe. Om jeg skal til Spania sjekker jeg alltid butikkene på nettet først, slik at jeg vet om det er noe jeg skal ha på forhånd. Jeg går som regel aldri i butikkene i Norge, med mindre jeg skal være med en venninne. 

Jeg har ikke ledd i tomlene- Jeg mangler et eller annet i tomlene mine, så jeg kan gjøre noen helt syke greier med de. Jeg tror muligens jeg mangler et ledd, men jeg er ikke helt sikker. Noe mangler det hvertfall, og de fleste synes det er ekkelt. Jeg derimot elsker det, for det er så morsomt å se ansiktet til folk når jeg viser frem tomlene mine. 

Jeg har aldri brukket noe- Jeg har aldri brukket noe som helst, og det er egentlig ganske sykt. Jeg drillet i mange år, og jeg skal love deg at drillstaven smalt forskjellige steder på kroppen min daglig. Jeg fikk den en gang så hardt i nesen at jeg trodde jeg skulle gå i bakken. Jeg hadde så vondt og gråt som bare det, likevel var ikke nesten knekt. Bank i bordet.. 

Jeg tåler ikke cava- Jeg tåler ikke cava, og om jeg får i meg det blir det grining. Om det så er ett glass begynner jeg å gråte. Jeg begynner da å gråte over den minste ting, og helt uten grunn. Heldigvis holder jeg meg unna cava, og de fleste vennene mine passer på så jeg ikke får i meg det ute på byen.

Aleksander er min første kjæreste- Jeg har aldri hatt kjæreste før Aleksander. Jeg hadde absolutt ikke lyst på kjæreste da jeg møtte han, men nå kan jeg ikke se for meg noen ting uten han. Jeg er veldig glad for at han er min første kjæreste, og forhåpentligvis siste. Haha! Jeg hadde ikke klagd om jeg hadde vært sammen med han resten av livet, for og si det sånn. 

Jeg bruker som regel kun svarte klær- Jeg elsker svart, og jeg går ekstremt mye i svarte klær. Det er vel derfor jeg nesten aldri har outfits på bloggen, rett og slett fordi alt er svart. Jeg har nå et lite mål, og det er og ikke kjøpe mer svarte klær i en periode. Her om dagen var Therese og jeg i byen, og Therese ble nesten sur fordi jeg kun så på svarte klær. Jeg tiltrekkes av svarte klær, og jeg synes svart er verdens fineste farge!

Jeg går ofte uten sminke- Det virker som at mange tror jeg er avhengig av sminken min, men det er jeg absolutt ikke. Om noen hadde sagt at jeg ikke fikk bruke sminke på to uker hadde ikke det vært noe problem. Jeg går veldig ofte uten sminke, og jeg er veldig komfortabel uten. Jeg elsker likevel sminke, og jeg liker å sitte lenge med sminken. Jeg føler jeg har et veldig bra forhold til det å ikke bruke sminke, og det tror jeg er viktig i og med at jeg bruker litt mye i blant. 

Jeg er flink til å spare- Jeg er faktisk veldig flink til å spare pengene mine, og jeg vil helst bruke så lite som mulig. Jeg elsker å spare opp til noe, og etter en stund endelig kjøpe det. Akkurat nå har jeg jo leaset en bil, og det er ganske mye penger jeg valgte å legge inn i en “egenkapital” på den. Det er fordi jeg vil betale så lite som mulig i måneden. Likevel føles det bra i og med at dette er penger jeg har spart opp, og som jeg har ventet lenge med å bruke. Ellers sparer jeg nå til leilighet, og målet er å kjøpe til neste år. Jeg elsker å sette meg sånne mål, og derfor prøver jeg å ikke bruke penger. 

Jeg bruker aldri BH- Jeg hater å bruke BH, og jeg synes det er vondt. Jeg går derfor veldig ofte uten BH, og om jeg tar på meg en BH etter en lang periode uten føles det veldig rart. Jeg har ekstremt mange BH’er, men de blir aldri brukt. Jeg har faktisk sluttet å pakke med meg BH’er på reiser, fordi de ikke blir brukt. 

Jeg elsker vesker- Hehe, til punktet over må jeg innrømme at jeg er svak for vesker. Jeg er veldig glad i å bruke penger på vesker, og da vesker jeg kan ha i en lang periode. Jeg håper også at en dag når jeg forhåpentligvis får barn kan de arve disse. Jeg er veldig glad i vesker, og om det er noe jeg også legger litt penger i er det det. 

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 18- Jeg flyttet for meg selv da jeg var 18 år gammel, og jeg har aldri angret på det. Pappa kjøpte en leilighet like ved der vi bodde, og jeg fikk være med å velge ut alt i denne leiligheten. Alt fra gulvet, malingen på veggene, kjøkkenet, ting på badet osv. Plutselig kom vi til dagen leiligheten sto klar og skulle leies ut. Da ble jeg veldig lei meg siden den var så meg. Etter mye diskusjon og grining fikk jeg flytte inn i den. Jeg tror nok det var ganske beroligende for mamma og pappa at jeg flyttet såpass nærme de, og jeg tror nok aldri de hadde latt meg flytte langt unna i en så ung alder. 

Jeg blogget før- Jeg blogget faktisk masse da jeg var yngre! Venninnen min og jeg hadde en blogg sammen, og vi var faktisk en periode på topplisten. Jeg vil ikke si hva den bloggen het, men jeg er faktisk usikker på om den enda eksisterer. Jeg blogget også lenge på denne bloggen før, men jeg har slettet alt av gamle innlegg. 

Jeg hadde en øgle- Jeg har hatt utrolig mange dyr, og blant annet en øgle. Haha! Jeg vet ikke om dette var helt lovlig, men da jeg var liten hadde vi en øgle i et stort glassbur. Øgla ble etterhvert veldig stor, og venninnene mine turte nesten ikke være hos meg på grunn av denne. Jeg derimot koste masse med den! Jeg elsket også å skremme folk på besøk med den, haha! Dessverre fikk den svulst i hodet og døde.. 

Det var en sånn som på bilde over vi hadde, haha! 

Jeg ble født med navlestrengen to ganger rundt halsen- Jeg ble født med navlestrengen to ganger rundt halsen, og i en periode hadde jeg ikke hjerteslag. Jeg var derfor veldig liten da jeg ble født, for jeg tror ikke jeg hadde fått i meg så mye næring. Det kunne gått veldig dårlig, men heldigvis gikk det bra!

Jeg er allergisk mot all frukt- Denne er så kjip.. Jeg er allergisk mot alt av frukt, og det er så irriterende. Jeg spiser likevel alt, og det er fordi frukt er noe av det beste jeg vet. Uansett hva jeg spiser får jeg blemmer i munnen, og halsen begynner å klø + hovner opp. Skikkelig irriterende, men jeg klarer ikke holde meg unna.. 

Shit, dette tok lang tid å skrive.. Jeg håper dere likte innlegget, og fortell meg gjerne om det var noe dere visste, eller om det var noe som sjokkerte dere. Vi blogges♡

39 kommentarer
    1. Liker du ikke shopping?! Jeg trodde det jeg… Hahah 🙂 Jaja… Men jeg skjønner ikke… så kjipt å være allergisk mot frukt! Litt morsomt at du ikke greier å holde deg unna da 😉 hihi… Du og Aleksander er så sykt søte sammen!! <33

    2. Hei! Digget dette innlegget, og kunne relatere meg til flere av disse punktene! Spesielt det med frukt… så innmari kjipt:(((

    3. Syykt bra innlegg!❤️Hater melk selv og jeg blir kvalm bare av å se pappa drikke det😂😂
      Da jeg ble født fikk mamma noe som heter svangrskapsforjiftning og det gjorde så jeg måtte “lufte meg” ut av mamma da på den måten😘Så jeg er født 2 måneder for tidlig😂😂gøy men også ikke
      Bra innlegg og fortsett sån💙💙💙💙

    4. Ja,enig med anonym over her. Plis legg ut en video av tomlene dine, er så gøy å se folk som får til kule/snåle ting med hendene 😁

    5. Du trenger ikke melk nei, de eneste som sier at det er nødvendig i kosten er Tine og de som er sponset av Tine 😉

    6. Hei,jeg må bare si at jeg synes du gjør en uteolig fin jobb<33 jeg elsker deg. D er så fint å se at du ofte er glad<3det du gjør, gjør meg veldig glad<3åå du er en så nydelig å vakker jente!<3
      Skjønner virkelig at det er mange som er fan av deg! Du er ett gidt forbilde å jeg digger alt du gjør. Støtter deg 100% martine
      Elsker deg hilsen marte 12år

    7. Siden du elsker haier burde du se på 47 meters down!! Så den på fredag, den va egt sykt skummel hahaha

    8. Skriver du på data?
      Jeg synes at de fleste bloggene blir så lange og skjedelige å lese så jeg skipper bare forbi eller går ut men din er så morsom og interresant og lese 💍 Super fin elsker deg fortsett me det du gjør du er et stort forbilde for mange av oss 😍

    9. Ser flere skriver det, men melk er ikke noe du trenger i kostholdet. Det er faktisk noe man burde jobbe med å kutte ut. Hvor er logikken i at mennesker skal ha behov for morsmelken som er ment for kalven? Jo det skal jeg si deg, i Tine’s markedsføring.

    10. Den øglen du hadde, hette skjeggam 🤣 hva kje lovlig når du hadde den, men har blitt lovlig nå, den 15 august! 😊

    11. Hahahah Martine det hadde jeg å når jeg var liten, å så trudde jeg den hadde rømt så jeg fant den ikke på 4 dager å så hadde deg satt seg oppå en hylle å kamuflert seg😂😂😂

    12. “Å jeg var derfor ikke så stor da jeg ble født”? Å bli født med navlestrengen rundt halsen har ingen ting med str på babyen å gjøre kjære du 🙂 tenkte jeg bare skulle fortelle deg det. Jeg ble også født med den rundt halsen å pustet ikke så måtte inn i kuvøse for å få luft å for å stabiliseres. Jeg var i tillegg helt vanlig str da jeg ble født. Ikke liten, ikke stor. 🙂

    13. Anonym: Kan ha noe med størrelsen også 🙂 Jeg ble født er par dager senere enn hva jeg skulle tror jeg, og jeg var veeeldig liten nettopp pga navlestrengen. Finnes nok sikkert flere måter da, kjære du :))

    14. Sier som endel andre her. Melk er absolutt ikke nødvendig. Melk er ikke særlig sunt. Det er ment for at en kalv skal vokse seg stor på kort tid. Vi er jo ikke kalver, så ergo vi trenger ikke kumelk.
      Har du prøvd f.eks. havremelk, soyamelk eller mandelmelk i steden?:) Mandelmelk og havremelk er mine favoritter:) De fleste plantebaserte melkeproduktene er også beriket med kalsium 🙂

    15. Siden du ELSKER holiday dipp. Kok pasta, bland i en pakke med matfløte og en pose holiday dipp. Kok til sausen blir tykk! Digg!!

    16. Jeg ble også helt seriøst født med navlestrengen 2 ganger rundt hodet!!! jeg kunne ha dødd! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg