Du= et stygt ord for guttetiss..

Hei dere!

Dette her har jeg håpet ikke skulle skje, men i dag skjedde det… Det har seg nemlig sånn at for mange år siden hadde jeg et vors hos meg. Da var det en av guttene som endret noe greier på telefonen min, slik at hver gang jeg skrev “du” kom det et stygt ord for guttetiss istedet.. Jeg har ikke klart å få det vekk selv, og jeg har spurt flere om hjelp. Det er ingen som vet hvordan man endrer dette, og det begynner å bli sinnsykt irriterende. Hver gang jeg skriver “du”, kommer det heller dette andre ordet. 

Det verste er at dette har forfulgt meg på hver eneste telefon jeg har fått i ettertid. Jeg trodde kanskje dette skulle gå vekk da jeg fikk meg ny telefon for mange år siden, men neida. Den personen endret dette da jeg var 18 år, så det betyr at telefonen min har holdt på sånn her i tre år. Det er så sinnsykt irriterende! Det toppet seg virkelig for et par måneder siden, for da jeg kjøpte meg ny Mac begynte den også. Jeg aner ikke hvorfor, men Macen er jo koblet opp til Iphonen så det har sikkert noe med det å gjøre.. Derfor kan det ofte gå litt fort i svingende når jeg blogger, men jeg har alltid vært flink før til å passe på dette. I dag gikk det litt for fort, og denne autocorrecten slo til. Jeg ble så flau da jeg så kommentarene om det her, for jeg har vært lenge redd for at dette skal skje. 

Nå lurer jeg bare på om noen kan hjelpe meg med å få vekk det her? Jeg er sinnsykt lei av dette nå etter tre år, og det toppet seg i dag da det kom ut på bloggen..

EDIT: Har fått det bort fra Iphonen nå, men det er fortsatt på Macen.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det bort her?? 

20 kommentarer
    1. Gå inn på instillinger, velg generelt, deretter velger du tastatur. Under tastatur er det noe som heter teksterstatning, du kan sjekke om du finner ordet du der for å så slette det.

    2. Innstillinger-> Generelt -> tastatur -> teksterstatning -> slett nåværende snarvei, ( helt nederst til venstre )
      🙂

    3. Prøv å omstarter maccen fordi du har jo skiftet det på mobilen din og da forsvinner det sikkert fra maccen også

    4. Innstillinger – generelt – tastatur – teksterstattning, etter at du har fikset d på mobilen omstarter du macen din:)

    5. Ville vært ganske irritert over det også om jeg var deg.. men litt credz må til han som endret det…. han har gjordt en god prank haha..

    6. På macen går du inn på: instillinger, så velger du tastatur, oppe i linjen som kommer opp velger du tekst, så kommer det opp en kolonne med, under kolonnen ser du et + og et – , da trykker du på det du vil ha vekk, deretter på – knappen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg