Ukens spørsmål 22

Heey!

Endelig helg og klart for ukens spørsmål igjen. Jeg er veldig glad for helg, selvom jeg egentlig ikke merker særlig forskjell på helg og hverdag. Denne helgen har jeg gledet meg veldig til, fordi kusinen min Emilie skal konfimeres imorgen. Jeg gleder meg så mye, men det har jeg allerede sagt hundre ganger, så nå starter vi med spørsmålene. 

Synes du det er hyggelig å bli kjent igjen på gaten? Ja, jeg synes alltid det er veldig hyggelig når folk kommer bort og spør om bilde. Jeg synes det er så koselig når jeg får se dere i virkeligheten, for her på bloggen ser jeg kun tall. Derfor er det alltid gøy når dere kommer bort for å slå av en prat, eller ta et bilde♡

Er du og Aleksander fortsatt sammen? Ja, det er vi. Om et par dager har vi faktisk vært sammen i et halvt år allerede. Det er ganske sykt, for tiden har jo gått så sykt fort. Vi har det fortsatt veldig fint sammen♡

Hvor ofte trener du? Aldri.. Jeg har vært støttemedlem på Elixia i 6 år nå, så på mandag har jeg bestemt meg for å avslutte medlemskapet. Jeg får heller melde meg inn et litt billigere sted, og heller trene der om jeg en dag får lyst til det. Akkurat nå synes jeg det er dødskjedelig å trene, men jeg tenker at jeg kanskje kan få litt motivasjon om jeg trener med Aleksander. 

Når mistet du jomfrudommen din? Jeg mistet den da jeg var klar for det. Jeg ventet lenge, og det er jeg veldig glad for. 

Hvordan var det å ha mensen på Paradise Hotel? Jeg hadde faktisk ikke mensen på Paradise. Jeg hoppet over mensen med p-pillene. Jeg vet ikke hvor bra det er, men jeg gjorde det der inne. Er det noen som forresten vet noe om det å hoppe over mensen med p-piller? 

Processed with VSCO with s2 preset

Hvorfor har ikke du og Aleksander flyttet inn sammen enda? Vi stresser egentlig ikke særlig med det, og det er fordi vi er sammen veldig ofte uansett. Jeg har egen leilighet i Oslo, så når han er i Oslo bor han her. Ellers er han i Bergen, og da er som regel jeg der også. Det å skaffe en ny leilighet har vi ikke snakket særlig om, men jeg tror nok det kommer til å bli mer aktuelt neste år. Akkurat nå har vi det fint sånn som det er, selvom jeg gjerne skulle bodd nærmere byen.

Måtte dere betale for drikke inne på Paradise Hotel? Nei, vi betalte ikke noe som helst selv. Alt ble dekket, og vi levde virkelig i luksus. 

​Hva er det flaueste du har gjort? Hm, kanskje da jeg falt i bæsjen til en uteligger? Dere finner en video der jeg snakker om det på youtube, haha!

Har penisstørrelse noe å si? Haha, jeg får alltid inn så mange rare spørsmål når jeg har åpen Snapchat. Hva skal jeg egentlig svare på dette? Det har vel ikke så mye å si, så lenge man vet hvordan man skal bruke den. Haha!

​Har du noen gang blitt mobbet? Ja, jeg vil si jeg ble mobbet på VGS. Det er ikke noe jeg orker å tenkte tilbake på lenger, fordi jeg har kommet så mye lenger enn å tenke tilbake på de taperne som ville trykke meg ned. 

​Hvor dum er du egentlig? På en skala fra 1-5? 7. 

 Processed with VSCO with s2 preset

​Har du hatt regulering? Ja, jeg hadde det i under ett år. Jeg hadde en tann som var veldig langt bak den ene fortannen, så derfor hadde jeg regulering. Heldigvis slapp jeg å ha det så lenge, men jeg hadde det på konfirmasjonen min. De konfirmasjonsbildene er ikke noe jeg ville hengt opp på veggen for å si det sånn.

Har du tinder? Nei, det ville vært veldig merkelig i og med at jeg har kjæreste. Jeg vet at det finnes noen falske brukere der ute, men jeg har hverken tinder, hot or not eller noe sånt. 

Håper dere fikk svar på noe av det dere lurte på! Husk at om dere har noen spørsmål til neste uke er det bare å legge igjen en kommentar♡

 

 

 

46 kommentarer
    1. Hei Martine❤️ Ville bare si at vi sitter på
      Vorsj nå og en som var på finalefesten sier at du og Alex var skikkelif hyggelig å
      Møtte
      Alle sine blikk osv og var så snille❤️

    2. Vist du satt fast i en heis, kven ville du skulle vært der med deg? (Kun 1 persjon og ikkje Aleksander) Btw Elsker bloggen din😍

    3. Det er helt greit å hoppe over mens med p piller men ikke for ofte. Spurte legen min den gangen jeg brukte det og set var helt greit.

    4. Heii😁 Ville berre sei at å hoppe over mensen med ppilla e ikkje gale i de heile! Du kan få blødninga om du hoppa fleire mnd, men det e ingenting farlig me det!
      God helg

    5. Elsker deg!! 😻 Kan du ha en storytime på YouTube snart? Elsker når du har storytime, Lenvik også høre at du snakker😽 Så det blir perf👌
      Håper du gjør det🙈
      -Marte

    6. “Er det noen som forresten vet noe om det å hoppe over mensen med p-piller?” Ja, jeg spurte legen min om dette, og hun mente at man helt fint kunne hoppe over 2-3 ganger på rad uten at det gjør noen ting 🙂

    7. Lurte på om du og Aleks kanskje kunne lage en YouTube video der dere sminker hverandre😂❤️ Hadde hvert veldig gøy💋

    8. Hei Martine.
      Det er helt greit å hoppe over mensen med p-pillene en gang i ny og ned, men du bør ikke gjøre det to måneder på rad💕

    9. Hei! Vil bare si at jeg støtter deg. Helt ærlig, ikke så fan av det med pelsdyr jakken ettersom jeg er i mot kjøtt, dyretestet produkter og pels. Men syns du er en kjekk jente og elsker bloggen din❤️

    10. Anbefaler deg å melde deg inn på Fitness Xpress Bislett, så SYKT mange gode maskiner og senteret er under 200,- i måneden uten bindingstid. Super luftig å bra

    11. Heii, kan ikke du ha en sånn house tour. Hah men du må ikke assa, bare lurt. Forresten støtte dæ på den videoen som du la ut idag❤️ Synes at det det du sir bidrar skikkelig te samfunnet.
      You go girl

    12. Hei! Har lest at du er redd for at du skal bli gravid. Det fikk meg til å tenke videre på hva du ville gjort om du plutselig ble gravid? Det ledet meg videre på hvilke tanker du har gjort deg rundt abort? Liker bloggen din:)

    13. Har alltid likt deg veldig godt og tenkt at du er veldig fornuftig med god moral, men nå skuffet du meg enormt! Veldig, veldig skuffende at du bruker ekte pels. Det sier veldig mye om deg og dine holdninger. Hadde aldri trodd du stod for å søtte pelsdyrnæringen – en grotesk industri som gjør at dyr lider og blir avlet opp kun til overfladisk “fashion”. Helt forferdelig. Og JA, alle skal få gjøre som de vil, men ikke alle har en blogg som blir lest av mange unge, påvirkelige mennesker. Du har mange som ser opp til deg og sikkert vil kopiere deg, og bare at du faktisk kjøper en jakke med ekte pels og direkte reklamerer for det i et eget innlegg, gjør at noen unge jenter der ute kan tenke at “siden Martine går med pels, så kan jeg det også” og det er ikke greit.
      Du skal selsvagt gå i det du vil, men det er måten du fremstiller det på og signaliserer holdningen om at det er helt i orden å støtte pelsindustrien på din blogg – en LEVENDE reklameplakat, for JA, det er nettopp det du gjør når du bruker over 7000,- på en jakke med pels. Du er med på å holde denne næringen i live. Utrolig at du som er glad i dyr og er såpass oppegående jente med ellers veldig sunner verdier (virker det som), faktisk signerer “ja til pels” når såå mange der ute bruker tid og energi på å si nei til det, der i blant mange offentlige profiler. Veldig, veldig lei meg for at du støtter denne industrien. Og at du unnskylder deg med at det er det samme som å spise kjøtt, bruke sminke som er testet etc, er et svakt argument, fordi alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe, og du gjør ingen verdens ting for noen av delene, og du i tillegg “reklamerer” for pels – det er helt vilt!
      Til sist: dere bloggere synes det er så viktig med å bli tatt alvorlig som en ekte “bedrift”, ja – da burde man tenke over også ansvaret alle bedrifter står ovenfor – noe som heter CSR (Corporate Responsibility) Handler om bedrifter samfunnsansvar for hva de står for, gjør for samfunnet og miljøet og hva de reklamerer for. Skal du bli tatt seriøst som en ekte aktør, så dropp å vie et helt blogginnlegg om PELS.
      Og sist: hadde du reist på en pelsydrfarm og sett tilstanden, da ville du aldri brukt flere tusen på en pelsjakke. Uvitenhet kalles det.

    14. Hvordan er det mulig at du føler at du bor for langt unna byen? Om det smeller i Norge, så er det Oslo de tar først. Ja tenker da på din store angst for terror….

    15. Det er absolutt ikke et problem å hoppe over mensen. Selv har jeg mensen maks 3 ganger i året, fordi jeg velger å hoppe over med ppillene. Faktisk så er det ingenting som tilsier at kvinnekroppen må “blø”, da det blodet som kommer når man har mensen er “falskt blod” 🙂 Dessuten hadde det ikke vært forsvarlig å la jenter bruke feks minipille eller pstav dersom man måtte ha mensen, siden noen ikke får mensen på hele 3 år med feks pstav!
      Legger ved en artikkel fra forskning.no der til og med forskere sier at ingen ting tilsier at kvinnekroppen må ha mensen! http://forskning.no/forebyggende-helse-medisin-medisiner-menneskekroppen/2012/11/er-det-skadelig-utsette-mensen-med-p

    16. Var det noe mellom deg og Øystein fra fjoråreste sesong av paradise hotel? Mener å huske å ha sett dere litt sammen etter det gikk på TV.

    17. Jeg har hoppet over mensen i 4,5 år nå, og jeg har det veldig fint med det 🙂
      Snakket med både lege og helsesøster som sa det bare var før man trodde man “måtte” ha det for utrensing osv og at man bare kunne hopper over slik man ville!
      Man kan få bruddblødninger da, jeg fikk det de to første gangene jeg hoppet over, men fortsatte bare som normalt og tok pillene, så gikk det over etter ett par dager!:)

    18. Hei Martine 😄😄
      Absolutt ikke noe problem og hoppe over mensen. Slik folk sier over i komentarene var det før slik at leger og spesialister trodde man måtte ha mensen for å rense kroppen. Dette har de funnet ut bare er en myte. Den mensen du får når du går på p-piller er ikke “ekte”, så det er bare tull at kroppen må renses. Har snakket med flere forskjellige om akkuratt dette, så det skal være gode kilder jeg refererer til:-)
      Undersøkte på samme måte dette med svetting. Du har kanskje hørt at folk tar botox i armhulene slik at man ungår og svette i dette området i ca. 6 mnd. Grunnen til at jeg nevner det er pga. det er ganske likt med mensen spørsmålet. Folk tror at kroppen din ikke har godt av og ikke svette, men igjen er dette bevist at det ikke er noen problem og stoppe svetten.
      Håper dette ikke ble helt usakelig og misforstående, men at det var til hjelp ❤

    19. Hei Martine! Når føler du du fikk din/e aller beste venn/er? Hvor gammel liksom? Jeg er 15 snart 16 og føler meg mye alene selvom jeg har “venner” men de har liksom bedre venner. Savner sykt en sånn beste beste venn men føler det er for sent siden “alle” har sin bestevenn

    20. Jeg hopper også over mensen med p-pillene. Legen min sier at vi ikke trenger og ha mensen hver måned, kun en gang i blandt slik at kroppen blir renset. Problemet som kan skje om du hopper over for mange måneder samtidig kan du få mellomblødninger. At mensen kommer uansett men det et kun hvis du hopper over mer enn 3 måneder. Jeg hoppet over annen hver måned 🙂

    21. [spørsmål til ukas spørsmål]
      Hvordan ble du og aleks sammen?
      Hva var det flaueste som skjedde inne på PH?
      Er det vondt å ha mensen?

    22. Hei, jeg er bare 15 og har gått på p-piller i ca et halvt år. Det gjør at jeg ikke har mensen. Jeg går på det fordi jeg har store blødninger og får lett hodepine av å miste mye blod. Vil bare si at jeg ikke har noen bivirkninger og legen sier at om du plages med mensen bør du gå på p-piller. Men da er det lurt å gå på de uten østrogen:)

    23. Jeg spurte selv en helsesøster om dette med p-piller og mensen, siden jeg går på cerazette hvor de fleste mister mensen og kun får blødninger hvis man glemmer piller el. Hun sa at mensen egentlig ikke er noe vi kvinner trenger, og det da ikke er noe problem å ikke ha mensen over lang tid. Jeg trodde dette var dårlig grunnet noe alle jenter går rundt å sier, men tydeligvis kan du hoppe over mensen så ofte du vil!

    24. GRATULERER SÅ SYKT MYE MED 40 000 Abonenter på YouTube sammen med Isabelle😍😍😘😘😘😍 Dere fortjener det sykt mye

    25. Ikke farlig å hoppe over mensen! Jeg har snakka både med lege og gynekolog og får faktisk “ikke lov” til å ha mensen mer enn 3-4 ganger i året 😊😊
      Eneste som kan skje er at du får små blødninger noen dager før eller etter du skulle hatt mensen! Dette er snakka om såpass lite at du nesten ikke trenger bind/tampong 👌🏼

    26. Ser du på skal vi danse og stemmer på Grunde? Hva synes du om at han er med der?
      Hva vil du at barna dine skal hete og hvor mange barn ønsker du deg?

    27. Du kan melde deg inn på Evo Fitness! Du kan trene ut September for bare 49,- og så slipper du innmeldingsavgiften på 249,-. Melder du deg inn så får du gratis konsultasjonstime med PT, der dere snakker om dine mål med treningen, osv. Jeg meldte meg nettopp inn og har PT (har 12 klipp). Jeg stor trives på Evo Fitness og kommer nok alltid til å være medlem der. Anbefaler virkelig PT for å komme i gang med treningen. (:

    28. Hei! Vurderer å kjøpe et slikt smykke til en venninne av meg (det med de to sirklene) hvor er det kjøpt?:)

    29. mista du snapstreaken på paradise? haha, det er min største frykt vis eg skal være med på noe sånt!!

    30. Det er ikke noe farlig å hoppe over mensen, jeg selv velger å kun få mensen 1.3ggr per år. Dette eneste som kan skje er at det tar lengre tid for din mens å komme igang hvis du en dag velger å slutte på ppillerne. Min mens kommer dag to hvis jeg velger å ta den. Det er ikke noe som helst farlig for kroppen. Ppiller er alltid en risiko å spise men hvis du ikke har problemer (høgt blodtrykk og lignende) så er det ikke farlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg