NY VIDEO- SINNASNAKK

Hei dere!

Jeg bestemte meg for å lage en video, rett og slett fordi jeg tror det hadde blitt vanskelig å skulle få frem ordentlig hva man mener med kun tekst. Ikke at det ikke var vanskelig på video, for det var det absolutt!

Jeg håper folk kan være saklige i kommentarfeltet, for det er veldig slitsomt i blant og kun skulle høre at man gjør feil. At alt skal bli vinklet til noe negativt hele tiden. Jeg håper hvertfall dere skjønte hva jeg skulle frem til med denne videoen. Ellers må jeg bare si tusen takk til dere som kommer med konstruktiv kritikk og positive kommentarer! 

Gjerne abonner på kanalen til vår som dere finner HER. Helt sykt at vi snart har 40.000! Dere er best♡

80B2B4FE7tA

Forresten, jeg svarer på ukens spørsmål nå. Har noen av dere noen spørsmål er det bare å legge igjen en kommentar♡

39 kommentarer
    1. Wow, Martine!! Kunne ikke vært mer enig, tror også det var helt riktig å ta dette på video. Forsett å stå for meningene dine, det gjør bloggen din bra!!❤️

    2. HvA heter aleks på din snapp? Og du på hans?
      Hvem snakka du sist med på telefon?
      7 personer du ikke kunne levd uten?

    3. Jeg synes det du sier er veldig bra og viktig, men jeg har lyst til å komme med litt konstruktiv kritikk.
      At selvom man spiser kjøtt har man all rett til å være imot pels. Og vegetarianer kan bruke sminke testet på dyr. All engasjement er jo bra. Hvis man får høre hver dag som vegetarianer eller en som ikke liker pels at “du bruker jo det da, så du kan ikke si noe”, så kommer alle til å slutte å bry seg. Hvorfor er det ikke fint at folk bryr seg bare litt?
      Litt engasjement er absolutt bedre enn ingen. Min mening.

    4. Alle har forskjellige meninger, det sier du selv i videoen. Da er det også en selvfølge at det blir feil for noen. Dette ble helt feil for meg. Ja, dyrevelferd må forbedres i Norge, men jeg synes det blir helt feil å sammenligne pelsdyrindustrien med kjøttindustrien. Du bidrar til dyremishandling ved å kjøpe ekte pels, og det håper jeg du er klar over når du sprader så stolt rundt på gata i ny jakke. Jeg forstår godt at mange reagerer negativt, da dette er en hjertesak for mange. Det som irriterer meg er at du har så stor innflytelse på leserne dine, men at du da oppfordrer til det motsatte av det jeg selv ville ha gjort. Men ellers synes jeg folk kan ha sine meninger for seg selv, og respektere andres valg.

    5. Har du noen gang blitt mobbet bare for å være deg selv?
      Tips til hvordan man kan bli høyere?
      Kan dere ha en sms-rulett der dere skal sende meldinger til oss fansen?

    6. Det å si at køttindustrien er minst like ille som pelsindustrien er virkelig ikke “riktig”.. ihvertfall ikke i mine øyne. kjøttindustrien er ikke noe bra, men her dør ihvertfall dyrene for at vi skal kunne spise – veldig diskuterbare, siden man kan absolutt overleve uten kjøtt. Men når det gjelder pelsindustrien, her ser jeg absolutt ingen nytte. Idag ser man nesten ikke forskjell på ekte og falsk pels, og pels for varmen er heller ikke noe argument ettersom det finnes mange andre varme alternativer. Vær forsiktig med hva du sier, og plis les deg opp. Ja, du er blogger, ikke verdensleder. Men med så mange følgere, ønsk deg eller ei, vær enig eller uenig, men DU ER en rollemodell. Folk, små jenter leser bloggen din. Folk ser hvor du har kjøpt klærne dine, og ønsker å herme etter den fine jakka di.. du oppmuntrer en fryktelig uetisk industri. For meg handler det lite om det faktum at dyr dør for oss, det har de alltid gjort og det kommer de alltid til å gjøre – men de bør ha et liv før de dør. Dette ble et fryktelig langt innlegg, rotete og med sikkert masse skrivefeil. Beklager for det!! Håper også at du forstår at det ikke er kritikk av deg som person, du virker nemlig utrolig snill! Men det blir debatt av etikk, om om handlingen er god eller dårlig? Det er alltid rom for forbedring ikkesant, og for meg virker det som om pelsindustrien ikke engasjerer deg noe særlig, og da er det litt skummelt å snakke om den også. Du er i det offentlige rom, og rundt deg og handlingene dine vil det oppstå debatt – sånn er det bare. Desverre. Du fortjener IKKE hatkommentarer på grunn av dette, for dette er så sinnsykt mye større enn deg.

    7. Jeg er selv veganer og imot pels, men jeg er enig i det du sier – det er feil å sitte å si at noen er dyremishandlere om man kjøper pels, dersom man selv sitter å hiver i seg kjøtt hver dag. Det er selvfølgelig bedre å gjøre noen endringer enn ingenting, men jeg vet selv at kjøttindustrien er like ille som pelsindustrien som du sier. Hvis man skal se på det sånn, så er det nesten bedre å kjøpe pels 1 gang i året enn å kjøpe kjøtt hver dag. Jeg er i tillegg imot frp og personlig håper jeg jo selvfølgelig ikke du stemmer på dem hehe, men det er faktisk 100% opp til en selv hva en stemmer og du har like mye rett på å stemme Frp som jeg har på å stemme SV eller AP!

    8. Respekt og forståelse er det mange i denne verden som mangler. Om alle hadde hatt de to egenskapene tror jeg verden hadde vært et mye bedre sted. Jeg er absolutt ikke alltid enig i hva noen av mine favorittbloggere skriver og mener, men jeg har såpass forståelse for at alle mennesker er forskjellige. Jeg ville ikke kjøpt en pelsjakke selv, men hater ikke på noen som gjør det. Har venner med pelsjakke, aldri i mitt liv faller det meg inn å trykke dem ned på grunn av det. Ja folk har hjertesaker, det har jeg selv så jeg forstår at det kan være frustrerende når folk ikke ser det på samme måte som du gjør, men det betyr ikke at vi skal være stygge mot hverandre. Folk trenger å bli mer åpensinnet og åpne for å virkelig forstå og respektere andre mennesker. Er så enig med deg i denne videoen Martine. Stå på!

    9. Jeg må bare beklage men må være ærlig å si at dette var veldig skuffende. Jeg trodde ikke du brukte ekte pels. Håper du endrer mening med tiden, spesielt siden du når ut til så mange. Pelsindustrien er grusom. Ja, kjøttindustrien også. Men alle monner drar, og selv om kjøttindustrien er like gale rettferdiggjør ikke det noe som helst.
      Jeg håper ikke du tar dette ille opp. Synes du virker som en utrolig herlig, morsom og flott jente:)

    10. Hei! Skjønner hva du mener og vil fram til, men skjønner ikke helt hvordan å spise kjøtt å gå med en jakke med ekte pels er i nærheten av det samme?
      Pelsen som er på jakkene kommer faktisk fra dyr som er blitt mishandlet, der de drar av pelsen på dyrene når de er i livet, der de tilbringer flere dager/uker i små bur og blir sultet og alt.
      Og dyreundustrien i Norge er det ikke noe galt med, hær bor alle dyrene på gårder der de får mat/drikke hver dag, de får gå ute på sommeren, blir tatt inn igjen på vinteren og lever et godt liv før de blir sendt til slakt der de blir slaktet på en human måte uten noe mishandling.

    11. Bare husk at du er et forbilde for mange så om du skriver noe i pannen så er det faktisk veldig mange andre som gjør det og!

    12. Jeg kommenterer vanelig ikke på bloggen din men i dag bestemte jeg meg for og gjøre det, jeg skjønner at dette er noe som plager deg og gjør deg irritert Martine. Det er mye meninger om dette med kjøtt og pels og andre ting du tar opp. Men det vi alle må huske på det er at vi alle er mennsker og har forskjellige meninger om ting og det er det som gjør oss så unike og forskjellige på mange måter. Det er viktig å kunne si sin mening og bestemme selv. Vi mennsker vil alltid være uenige om ting både det ene og det andre, og det må man bare akseptere selvom man ikke er enig eller synes det er dustete og mene det så har vil alle rett til å si vår mening. Selvom man er i offentligheten eller ikke. Bloggere er bare mennsker de også de har følelser og meninger og dårlige dager de også. De er akkurat som andre de er ikke mindre verdt eller fortjener alt hatet de får. Det er viktig å huske på selvom om bloggere eller kjendiser har valgt og være i offentligheten så endrer det ingenting. Folk må virkelig la andre bestemme selv og ta et valg for det er det bare de som kan gjøre. Selvom du ikke liker valget til andre så er det dems valg. Ikke bruk tid og energi på og hate på andre eller skrive masse dritt til andre. Alle mennsker har et valg og meninger så er det opp til en selv og dele det eller ikke. Selvom Martine har kjøpt seg en pels jakke eller tatt botox eller silikon så endrer det ikke henne som person. Om man har ett promblem med at man ikke liker seg selv så er det du som bestemmer hvordan du vil løse det. Så dette var det jeg ville si!! Og husk alle har meninger og aksepter det selvom du ikke liker det eller er i mot det. Og la folk ta valg selv det er andres valg ikke ditt!

    13. Som noen nevnte over meg: all engasjement er bra. Du forsvarer deg selv med å si at alle som spiser kjøtt er like ille? Slutt å si fra deg skylden og legg den over på andre. Dette er grusomt Martine. Søk opp, se videoene av de dyrene og det de går gjennom. Hvis du skal gå med den jævla (beklager) jakka, så skal du se de videoene og se hva du støtter. Se om du kan leve med å støtte det.

    14. Kan du svare på om det er deg på msp (moviestarplanet)? Jeg har lurt på det så lenge nå, kan du svare på det?

    15. Jeg har syntes at du har virket som en veldig bra jente, men ble litt skuffet nå. De over har skrevet det meste, men vil legge til at jeg tror du må sette deg mer inn i kjøttindustrien før du kommer med slike utsagn som yngre lesere tror på med en gang. Jeg har hatt jobb som avløser i fjøs, og også vært litt i grisehus og med sau, og hvordan dyreholdet der er i Norge kan absolutt ikke sammenlignes med pelsdyroppdrett. De aller fleste av disse dyra har et godt liv, det eneste jeg ikke synes har vært så bra er tradisjonell eggproduksjon og slaktekylling. Når man bruker dyr til mat er det også til noe nyttig, mens pels trenger vi ikke. Kort oppsummert, det jeg savner er at du setter deg litt mer inn i ting før du sier noe om det 🙂

    16. Har du noen tanker rundt sunn fornuft- plakaten? Og hva tenker du om ansvaret og påvirkningskraften bloggere har? 🙂

    17. Jeg forstår hva du mener, men du kan ikke sammenligne kjøtt og pels. Jeg gidder ikke å skrive et langt innlegg om dette, ettersom de over har skrevet det meste. Men sett deg litt inn i saken, les om det! Så tror jeg du kanskje vil endre mening. Jeg elsker bloggen din, men må si jeg ble skuffet av dette. men jeg ønsker deg lykke til videre, og håper du en dag forstår greia! Husk mange ser opp til deg, selv jeg! Men mange er for unge til å forstå hva pels er og hvor det kommer ifra, derfor bør noen stå fram med saken. Men du gjør så klart som du vil, gleder meg til neste blogg 🙂

    18. Signerer de andre her om sammenlgning av kjøttindustrien og pels, det er IKKE det samme. Har selv vært og besøkt Gilde slakteri og flere fjøs, og dyr i norsk matproduksjon har det fint fordi det er lover og reguleringer som pålegger et ansvar for å overholde disse retningslinjene. Det er det ikke for pelsindustrien, og den er helt grotesk!
      Og du og flere bloggere klarer ikke innse hvor mye påvirkning dere har på leserne deres. Og du ser i kommentarfeltet ditt på hver post hvor mange som “elsker deg”, “forguder deg” og støtter alt du sier og gjør, og ved veldig mange av tilfellene kan man omtrent lese seg til ved å se språket, at dette er snakk om mange unge jenter som skriver til deg. Unge jenter som ikke sitter med samme dømmekraft og kunnskap som voksne mennesker. Du har faktisk et ansvar, og det fraskriver du deg helt i fra når du vier et helt innlegg til en jakke med pels! Er du klar over hvor “god” reklame det er for pelsdyrnæringen?
      Ja, du får kjøpe og gå i hva du vil som alle andre mennesker, men du har en offentlig blogg som fungerer som direkte reklame på dine lesere, og du signaliserer at det er heeeelt ok å støtte pelsdyrnæringen. Ja for det gjør du faktisk.
      Jeg er like gammel som deg, bor i Oslo og er glad i shopping og mote slik som alle de andre venninnene mine også er, men INGEN av mine venninner ville noen sinne brukt penger på en jakke med pels, nettopp ford vi er opplyst om hva vi faktisk støtter. Og ingen av oss står for grotesk dyreplageri – der en ekstrem holdning å ha. Og ja, hvis en venninne hadde kjøpt en jakke med pels, da hadde jeg faktisk sagt i fra!
      Hilsen en trofast leser som er veldig skuffet over deg. Trodde virkelig ikke dette om deg. Alltid tenkt at du er mer oppegående enn som så.

    19. Hei Martine du er en flott porsjon, og fortsett med det du gjør det er kjempe bra👍🏻😊ingen kan si noe eller gjøre noe om det du gjør eller kjøper, det er jo din blogg😊
      ▪️Når du var yngre hva hadde du som sport da ?
      ▪️Hva liker du å gjøre på fritiden ?

    20. Hei Martine du er en flott porsjon, og fortsett med det du gjør det er kjempe bra👍🏻😊ingen kan si noe eller gjøre noe om det du gjør eller kjøper, det er jo din blogg😊
      ▪️Når du var yngre hva hadde du som sport da ?
      ▪️Hva liker du å gjøre på fritiden ?

    21. Skuffende video. De over har skrevet alt det er å si om det. Det å sammenligne kjøttindustrien med pelsindustrien blir helt feil. Her blir mange unge feilinformert, noe som er veldig beklagelig:/

    22. Jeg er selv vegetarianer og bruker ikke dyretestet sminke. Men jeg har en jakke fra Canada Goose, fordi jeg mener at pels og skinn fra dyr er en ressurs som man kan ha i flere år, og varer mye lengre enn et stykke kjøtt som ligger på tallerkenen din i 10 min:) Ville egentlig bare si at du er kul som står opp for dine meninger, og ikke minst for jakka di (den er sykt fin!). stå på videre❤️❤️

    23. Hva hjelper det folk med å skrive stygge kommentarer. Når jeg skriver en snill kommentar så føler jeg meg godt etterpå, men dere som skriver stygge kommentarer hva hjelper det dere og hvor lite liv har dere når dere bare fokuserer på hvor mye galt det er med Martine? Det som skiller deg ut martine er at du faktisk viser at du gir litt f
      og lager video om dette som er utrolig bra. Sykt at du fortsatt er motivert for å blogge! Fortsett sånm❤️

    24. Oiii, nå ble jeg litt satt ut faktisk. Jeg er selv veganer, det jeg reagerer på er stor manglene kunnskap om graden av dyremishandling og graden av egoisme. En rev er akkurat like sosial som en hund, valpene er som hundevalper lekne og tøysete. Hvis du med hånden på hjertet kan si at du mener det er riktig og rettferdig at de sitter i bur hele livet for å ende opp flådd så DU kan pynte deg med pelsen som varmer dem…. Da har du en lang vei å gå!

    25. Jeg er vegeterianer og jeg bruker ikke dyretestet sminke, men det er fortsatt ikke min jobb eller alle andres å fortelle deg hva som er rett og galt. Du selv vet hva som skjer med de dyrene som er på jakka di og du er selv voksen nok til å ta et valg om å kjøpe eller ikke. Så det at folk tror de er Gud og tror de kan bestemme hva som er rett og galt for deg det er bare patetisk… rett og slett.. takk for meg.

    26. Kjære Martine, du er den mest godhjerta personen jeg har sett. Er 18 år gammel, og ser så mye opp til deg! Har følgt med på deg lenge før PH, og du imponerer meg bare hver enste dag. <3

    27. Lær deg å si kj-lyden, høres så utrolig teit ut når du ikke klarer å uttale feks kjøpe, men sier shøpe:))

    28. Stå på Martine! Jeg er virkelig enig i det du sier, eier selv flere pelsjakker og folk kan hate så mye de vil for det. Men akkurat kjøttproduksjonen i Norge er veldig (!!) bra, har selv gård der vi slakter kuer og det går veldig humant og stille for seg. Men dyra som blir brukt til å teste sminke på har det akkurat like jævlig som dyra i pelsindustrien. Jeg elsker virkelig bloggen din, håper du aldri slutter!

    29. Jeg er så lei av hyklere som skal være imot pels. Jeg personlig prøver å unngå pels laget av mink, rev, ulv osv. Dette gjør jeg fordi JEG mener at disse dyrene skal leve fritt i naturen, og ikke i fangenskap. Mens f. eks pels av lam syntes jeg er bedre alternativ da de ikke er dyr som lever fritt alene. Men bare fordi jeg unngår visse pelstyper så betyr ikke det at jeg må hate på andre mennesker fordi de gjør det.
      Det er flott alt folk står opp for dyrenes rettigheter og kjemper for sin hjertesak. Men det blir litt feil når de går i tog med skinnsko, skinnveske og en dunjakke med fake pels. Hvor tror dere at skinnet på skoene og veskene deres kommer fra? Hvor tror dere at dunet i jakken deres kommer fra? Dunet i jakkene deres kan komme fra fulger som har blitt levende plukket. Er det da sånn at det er greit, så lenge det ikke er en pelskant rundt hetten på jakken?
      Jeg er en person som fryser lett, jeg trenger en god dunjakke på de kaldeste dagene på vinteren så jeg ikke fryser ihjel. Sikkert en upoulær mening, men jeg setter mitt eget liv fremfor gjessene som er inni i min jakke.
      Det er helt greit å være imot, men da skal du ha ditt på det rene.

    30. Jeg elsker deg og din YouTube kanal😍Og bare fortsett og ha dine meninger, du er en sterk person Martine bare fortsett akuratt som du gjør❤️Glad i deg😗😗

    31. Det er ikke bare et plagg du har kjøpt, det er et valg du har tatt om å la moralen vike for forfengeligheten. Det er ikke bare en pelskrage, det er et bankende hjerte og et ønske om å leve. Ømme og såre poter, mot hardt og kaldt stål – poter som er ment for å løpe på gress og jord, i friheten.
      Du har stjålet varmen fra sin eier, mot et plagg du ikke engang trenger eller har behov for.
      Det døde dyret du stolt bærer, avles opp i trange nettingbur for å deretter avlives (kun 5-7 mnd gammel) av støt eller gass.
      Flertallet i Norge er heldigvis imot pels, synd en person med så stor påvirkningskraft blant de unge som deg – velger å støtte og profilere denne horrible industrien.
      Du sier selv du er glad i dyr, hunden din.
      Du vet selv den var i stand til å føle redsel, sorg og ikke minst smerte.
      Hva er forskjellen med dette dyret du stolt bærer?
      Ingen.
      Kjøtt er noe vi mennesker trenger for å overleve, pels er kun ren forfengelighet.
      Jeg blir kvalm over deg og håper karma biter deg hardt i ræven.
      Du har like lite i hodet som i sjelen.
      Takk for meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg