STORYTIME- Tatoveringen min

Hey!
Jeg ser det er veldig mange som har lyst på en storytime der jeg forteller om tatoveringen min. For dere som ikke vet det fra før av, så har jeg en prikk på håndleddet. Ja, du leste riktig. En prikk. Jeg tenkte derfor å fortelle dere hele historien bak denne prikken nå, for planen var ikke en prikk. 

Jeg tok denne prikken da jeg var 17/18 år gammel. Det hele startet med at venninnen min og jeg snakket om å ta en vennetatovering. Dette hadde vi snakket om en god stund, og vi hadde diskutert mye frem og tilbake om hva vi skulle ha for noe. Jeg er litt usikker på om vi kom frem til et hjerte eller en anker, men det var hvertfall planen. Venninnen min hadde et par tatoveringer fra før av, men jeg derimot hadde aldri tenkt tanken på en tatovering. Jeg ble hvertfall veldig giret opp da vi snakket om denne vennetatoveringen, og vi bestemte oss for at den skulle være på på siden av håndleddet. 

Processed with VSCO with s2 preset

Da vi kom til tatoveringsstudioet fikk jeg plutselig litt panikk. Jeg var usikker på om jeg ville gå med et hjerte eller et anker på hånden for resten av livet. Jeg har som nevn hundre ganger før også veldig nålskrekk, så jeg var ekstremt usikker på om jeg ville det. Jeg synes tatoveringer kan være kjempefint på andre, men jeg tror ikke jeg hadde kledd det. Ikke at den lille på håndleddet hadde gjort noe, men jeg var redd jeg bare ville ha fler og fler. Jeg tenkte mye frem og tilbake, men etter en stund bestemte jeg meg for å droppe tatoveringen. Jeg fant ut at tatoveringer ikke er noe for meg, og jeg var veldig redd for å angre. 

Likevel var jeg gira på en tatovering, men jeg ante jo ikke hva. Jeg ville ha en tatovering bare for å ha en, og jeg begynte å søke opp på nettet. Jeg ville ha denne tatoveringen mer gjemt enn på armen, slik at det var lett å skjule den. Jeg søkte masse på nettet, mens venninnen min ble tatovert. Etter en stund ga jeg opp, og sa til tatovøren at jeg bare skulle droppe det. Jeg fortalte at jeg ikke ville ta en random tatovering helt uten videre, og at jeg trengte litt mer tenketid før jeg gjorde dette. Så sa jeg på tull “Kan jeg ikke bare tatovere en prikk da?” Han begynte å le litt først, men så var han plutselig med på det. Jeg tenkte at et prikk er ikke noe man legger veldig godt merke til, og akkurat der og da ville jeg bare ha en tatovering. Om noen da spurte meg om jeg har tatovering kunne jeg jo bare vise frem prikken min. 

Processed with VSCO with s2 preset

Før jeg visste ordet av det satt jeg med en nål med blekk på håndleddet mitt, og prikken ble til. En bitteliten prikk på håndleddet. Haha! Jeg var kjempefornøyd da jeg gikk ut derfra, for endelig hadde jeg en tatovering. Venninnen min derimot var mest oppgitt over meg, for hun kunne ikke skjønne hva jeg skulle med en prikk. Jeg ville jo bare ha en tatovering, og i og med at jeg ikke klarte å bestemme meg var det et lett valg. Egentlig tullet jeg bare først med at han skulle tatovere en prikk på meg, men sånn ble det. 

Jeg postet så klart bilde med en gang på Instagram og Snapchat av den nye tatoveringen min, og jeg var så fornøyd helt til det tikket inn noen kommentarer. Det å tatovere prikker er tydeligvis noe folk som har sittet inne i fengsel gjør for å markere hvor mange år de har sittet der inne. Så ja, i følge min tatovering har jeg vært i fengsel i ett år. Jeg skal love dere at jeg angret i det sekundet disse kommentarene kom inn, men da var det ikke så mye å gjøre med det. 

Processed with VSCO with b1 preset

Nå en del år etterpå angrer jeg ikke, men det er nok fordi jeg glemmer at jeg har den. Når jeg derimot blir spurt om jeg har tatovering viser jeg den alltid stolt frem, for det er jo ganske morsomt at jeg kun har en liten prikk. Jeg tenker aldri over den lenger, og det er mange som bare tror det er en føflekk. 

 

 

23 kommentarer
    1. Kan du spørre Aleksander om han kan ha pt timer.. vet han ikke er utdannet det, men man ser jo at han vet hva han driver med 🙂 hadde satt veldig pris på det. Vil selvfølgelig betale

    2. Hahah syntes det er ganske morsomt at du har en tatovering av en prikk og at du er så stolt over den. Det er ikke noe galt å være stolt av en tatoveringsprikk, selv syntes jeg det bare er gøy og en morsom historie. Jeg visste ikke at tatoveringer av prikker sto for hvor mange år man har vært i fengsel, det er jo også egentlig litt kult.
      Jeg og en venninne bestemte oss også for å ta en matchende venninne tatovering. Ingen av oss hadde tatoveringer fra før, så dette var også våres første tatovering. Vi hadde begge sykt lyst på en matchende tatovering, det som er annerledes fra din historie er nok at begge gikk for den planlagte tatoveringen. Tatoveringen jeg og venninna mi tok var et fly, bare omrissene (outline) av et fly. Meningen bak flyet er at vi må begge fly langt for å besøke hverandre, (hun bor i USA og jeg bor her i Norge) vi begge elsker og reise. I tillegg er flyet tatovert litt skrått oppover, dette er da et symbol på at livet går oppover eller framover. Så en liten søt ekstra betydning vi kom på noen dager før tatoveringstimen.
      Jeg skjønner godt hvorfor du ombestemte deg, det er ikke særlig behagelig å ta tatovering og når man er usikker på både plassering og selve tatoveringen var det nok best at du ikke tatoverte deg, ja i alle fall ikke deres første idé.
      Det er jo ganske vanlig å angre seg over en tatovering man tar som ung så det er både bra og forståelig at du ombestemte deg idet du skulle tatovere deg. Jeg var 19 år når jeg tok min første tatovering, selv om det ikke er mye eldre enn 17/18 så var jeg helt sikker på denne tatoveringen. Venninna mi var bare 16 når vi tok tatoveringa (fyller 17 samme år), men hun var helt sikker og vi hadde tenkt på det en god stund. Nå kan jeg jo ikke si helt sikkert på hva jeg kommer til å angre på og ikke når jeg er 80 år gammel, men hvert fal nå angrer jeg ikke. Og jeg tror ikke jeg kommer til å angre heller.
      Det er jo en betydning bak tatoveringen min, noe jeg syntes er ganske viktig. Stedet jeg valgte å plassere tatoveringen min er et sted det er veldig lett å dekke til. Jeg har tatoveringen min på siden av ribbeinet, et sted på kroppen som sjeldent blir vist utenom når jeg er i bikini eller undertøy. Jeg tenker også at om jeg absolutt angrer når jeg blir eldre så kan jeg jo tatovere noe annet over eller noe lignende. Tatoveringen min er ikke stor og med tanke på at det bar er en omrisse så er det lettere å dekke over med en annen tatovering, enn det ville vært om tatoveringen min var fargelagt. Grunnen til at jeg valgte kun en omrisse av et fly, er fordi jeg ikke var sikker på om jeg ville ha den fargelagt eller ikke, da det er så lett som å fargelegge den senere så gjorde jeg heller det, enn å fargelegge tatoveringen også angre med.
      Jeg er uenig i deg, jeg tror du hadde passet kjempebra med tatoveringer. Nå handler jo dette om smak og behag, og valget er bare ditt.
      Håper du får en fin dag videre!

    3. Jeg blir helt gal av huden din, det ser ut som den er airbrushet, men samtidig ikke! Du er virkelig helt nydelig på innsiden og utsiden, samtidig som jeg tror du er en av de eneste, bortsett fra styleconnection, som faktisk er et genuint godt forbilde for unge jenter og gutter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg