Spørsmålsrunde- surfing

ANNONSE

Hei dere!

Det har kommet inn noen spørsmål om Lapoint både her på bloggen og Instagram, så jeg tenkte jeg kunne lage et innlegg slik at det blir litt mer oversiktlig. Jeg må bare starte med å si at om noen vurderer surfecamp, så gjør det! Dette er en av mine beste opplevelser, og jeg er så utrolig glad for at vi fikk denne muligheten.

​Kan du skrive om opplevelsen du har hatt med LapointJa, selvfølgelig! Jeg skal innrømme at jeg var litt skeptisk i starten, rett og slett fordi jeg er redd for vannet og fordi jeg aldri hadde surfet før. Jeg tenkte at kanskje de andre kunne mer enn meg, og at jeg kom til å være den eneste som ikke skulle få det til. Heldigvis tok jeg feil der, fordi som sagt var jeg på Level 1. Det vil si at de andre som også var på Level 1 ikke hadde erfaring, akkurat som meg. Jeg har lært så utrolig mye på disse dagene, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Surfelæreren var kjempeflink, og han tok seg god tid med oss alle slik at vi skulle få det til. Det var så gøy å få til surfingen, og man ble bare gira på å gjøre det mer. Jeg synes det er skikkelig trist at jeg skal hjem i dag, for jeg vil surfe mer. Jeg håper jeg får dra på flere surfeturer, for dette er noe av det morsomste jeg har gjort. 

Har du noen tips til hva man kan gjøre i Portugal? Om du skal reise på surfecamp her ville jeg absolutt anbefalt deg å leie bil. Vi har kjørt masse rundt, og vi har funnet mange kule steder vi kunne ta bilder. Vi har kjørt til Lisboa, og det vil jeg anbefale. De har et kjempestort senter der som heter Centro Colombo, og der har de virkelig alle butikker. Alt fra Sephora, Primark, Forever 21, Bershka, Stradivarius, Pull and Bear osv. Så om du er glad i shopping ville jeg absolutt dra dit. Man burde også dra ned til vannet i Lisboa, for der var det så koselig. Det var fine restauranter og masse ting å se på ved vannet. Skikkelig koselig! I tillegg ville jeg anbefalt å dra på vingården, det var så fint der og man kan også dra dit selvom man ikke liker vin. Haha, som meg! 

 Processed with VSCO with s2 preset

Hva pakket du med deg i kofferten, og er det noe du angrer på at du ikke pakket med? Jeg tok med masse sommerklær og bikinier. Jeg burde tatt med litt varmere klær, for dette ligger helt på kysten så det blåser en del her. I tillegg ville jeg anbefalt å ta med håndklær, for det er ganske dyrt her. Også ellers ville jeg bare pakket med meg alt man ellers trenger på tur. 

Hva er dine beste opplevelser? Det må helt klart være da jeg kom meg opp på brettet for første gang. Det var en helt fantastisk følelse, og jeg fikk tidenes mestringsfølelse. Ellers har hele denne turen vært en stor opplevelse fordi vi har funnet på så mye gøy. Det har også vært så koselig å reise med Morten og Sofie, og det håper jeg vi snart kan få til igjen. 

Hvilken Level var du på? Jeg var på Level 1, altså med de som ikke hadde surfet før eller de som ikke hadde surfet i det hele tatt. Jeg er så glad de har et kurs for de som er helt nybegynnere også, for da er det ikke flaut å feile. Vi alle feilet sikkert femti ganger før vi klarte det, og derfor var det så sykt gøy da vi til slutt alle sammen fikk det til. Jeg anbefaler virkelig Level 1 til de som aldri har surfet før, men som likevel vil lære. Jeg anbefaler det også til de som har surfet litt, men som likevel ikke føler seg helt trygge.

​Anbefaler du å dra på den campen i Portugal? Ja, absolutt! Det er så fint her, og campen er stor og skikkelig koselig. Det virker som at alle stortrives her, og fellesskapet virker veldig bra. Det er fine surfeforhold selvom det blåser en del, og campen ligger veldig nærme stranden. I tillegg tar det rundt ti minutter å gå inn til byen, og der finner man butikker og restauranter. 

Hvordan er campen? Den er stor og skikkelig fin. Det blir servert frokost og middag her hver dag, bortsett fra en dag da man drar ut å spiser. Det er masse aktiviteter som blir arrangert her som volleyballturnering, yoga, tur til Lisboa, tur på vingården og festing. I dag for eksempel har folk drukket og kost seg her, og det virker som at folk blir veldig fort kjent her nede. Vi har møtt flere som har reist alene, og de har funnet seg flere nye venner her nede. Jeg synes det er veldig bra at de arrangerer så mye her, for da er det lettere for de som drar alene å bli kjent med folk. Ellers er campen som sagt veldig fin. Det er en stor volleyballbane her, basseng, bar, stort uteområde, en koselig lounge også ligger det rett ved stranden. Perfekt!

Processed with VSCO with s3 preset

Er det noe du angrer på? Ja, og det er at vi ikke hang så mye med de andre her. Jeg skulle gjerne blitt kjent med de som var her, men vi har hatt veldig mye å gjøre. Derfor har vi ikke fått deltatt på så alt for mye, men vi har prøvd å være med på noe som for eksempel vingården. Sofie og jeg må liksom bruke den tiden vi har til overs på å blogge, så derfor har vi ikke fått vært med på alt. Jeg skulle gjerne testet ut utelivet her nede, men da vet jeg at dagen etter ikke hadde vært like morsom.

Er det en aldersgrense på å dra? Den campen vi har vært på er det 18 års grense, men det ligger en camp rett ved oss som er for de yngre. På den campen for de unge må man være fra 13-17 år, mens på den vi har vært på er det fra 18 år og oppover. 

Hvor kan jeg bestille tur til surfecamp? Det kan du gjøre på Lapoint sine hjemmesider som dere finner HERDere finner link til Level 1 som vi var på HER

Da håper jeg dere fikk svar på det dere lurte på om surfecampen, og om det er noe mer er det bare å legge igjen en kommentar. Vi bloggees

9 kommentarer

Siste innlegg