Skal jeg ta botox?

Hey!

For ikke så lenge siden skrev jeg et innlegg om at jeg vurderte botox. Jeg fikk inn så sinnsykt mange kommentarer fra folk som hadde tatt det, og alle virket veldig fornøyde. Jeg har lest gjennom alle kommentarene, og har snakket med en venninne som har tatt det. Nå føler jeg at jeg har kommet frem til et beslutning, og det er at jeg kommer til å prøve det ut. For dere som ikke har lest det innlegget, så skal jeg ta botox mot migrene og hodepine, så jeg skal altså ikke ta det på grunn av rynker. Jeg er 21 år gammel, og rynker har jeg ikke. Så til dere som mener jeg bruker dette som en unnskyldning tar helt feil. Jeg sliter ekstremt mye med vondt i hodet, og noen dager er så ille at jeg kun ligger i sengen. Jeg har vondt i hodet minst fire ganger i uken, og dette er noe som irriterer meg veldig. Derfor tenker jeg å teste botox for å se om det hjelper, om det ikke hjelper er det så klart ikke noe jeg kommer til å fortsette med. 

Jeg tenker derfor å sjekke opp litt når jeg kommer hjem. Jeg vil gå et sted hvor jeg kan føle meg i trygge hender, og et sted der jeg vet de ansatte vet hva de driver med. Jeg vil ikke ende opp uten mimikk for eksempel, haha! Jeg har en venninne som har tatt det, og akkurat nå tenker jeg å dra dit hun var. Hun er kjempefornøyd, og det føles litt tryggere å gå et sted hvor en venninne har vært. Jeg har veldig sprøyteskrekk i tillegg, og derfor trenger jeg en som er flink til å gjøre det på meg. 

Jeg kommer selvfølgelig til å skrive her på bloggen om det hjelper eller ikke, for jeg så det var mange som sliter med det samme og som også vurderer botox. Og jeg håper ikke jeg blir kalt et dårlig forbilde nå fordi jeg skal gjøre dette. Det her gjør jeg kun fordi jeg plages såpass mye med hodepine og migrene, og jeg har testet utrolig mange medisiner mot det. Det eneste som funker på meg er den sugetabletten, men i blant er migrenen min så ille at jeg kaster opp alt jeg får i meg. Det betyr at den også følger med opp, og da får den ingen virkning. De gangene jeg ikke kaster opp funker den kjempebra, men det er veldig kjipt å gå rundt med hodepine så ofte som jeg gjør. 

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 preset

Nå må jeg komme meg ut, for vi skal spise. Jeg er veldig spent på hvor vi ender opp i dag, haha! Vi bloggees♡

37 kommentarer
    1. Moren min jobber som hudpleier:) alle er veldig fornøyde med hva botox gjør mot migrene<3💓 Stor fan💛💛

    2. Du jeg synes du r fin nok som men du bestemer skjølv og jeg ville vert veldig glad vis du kunne ha kjeket ut min kanal på yt jeg heter viktoria flatla

    3. nå må jeg innrømme at jeg ble gaaanske misunneilg om det fungerte! jeg går med hodepine 5 ganger i uken sånn gjennomsnittlig og jeg er for ung til å ta botox… men dette antar vi startet etter jeg har fallt av hester så mange ganger haha. kan du ha en tour der i ommrådet, ditt romm der osv? kjempestor fan.<3 <3
      hilsen en fasst leser

    4. Du mener botox i leppene sant?
      Sykt pen btw
      Er plaget med migrene selv, høres interessant ut å prøve botox.

    5. Heihei! Ville bare nevne at jeg sliter ekstremt med migrene, ifølge kalenderen min har jeg 17 anfall i måneden… Går jevnlig til nevrolog – noe du kanskje burde?
      Samtidig vil jeg si at selv om du kaster opp så vil ikkje den “sugetabletten” følge med! Noe av grunnen til at dens funksjon “smelter på tungen” gjør at medisinen i tabletten går rett i blodet gjennom åpne porer i tannkjøttet. Derfor vil jeg heller påstå at den type anfallsmedisin ikke fungerer for deg. Personlig mener jeg det er essensielt å finne en anfallsmedisin som fungerer upperlig.
      Har du prøvd relpax? Denne kan fjerne min migrene på sånn 2 timer om jeg tar den tidsnok. Bare et tips 🙂 Btw så ønsker min nevrolog at jeg skal teste botox! har selv testet utallige forebyggende medisin uten ønskelig effekt! så spennende å følge deg ifht dette!

    6. Hei! Jeg sleit veldig med hodepine før, inntil jeg for ca ett år siden bestemte meg for å kutte ned på salt. (Etter å ha lest og hørt fra flere at det kan trigge hodepine/gjøre det verre), og det må jeg si – det har hjulpet meg veldig mye! Med salt mener jeg da å kutte salt mat. (Ferdigmat, prossesert kjøtt etc) Jeg har fortsatt vondt i hodet innimellom, men ikke like ofte, og ikke like mye, som før. Bare et lite tips. 🙂

    7. Skremmer meg hvor fort folk tar en beslutning om å sprøyte noe de ikke vet hva er inni kroppen sin. Botox er giftig, aka du sprøyter GIFT inni kroppen din. Anbefaler deg å lese om de negative sidene ved botox før u du tar det 🙂

    8. Du ser veldig lett på ting som egentlig er alvorlig. Botox mot migrene, virkelig?? Et middel som i tillegg endrer på utseendet, mot migrene? Du har et så nydelig ansikt, og så planlegger du å sprøyte inn botox uten at du engang vet hva botox inneholder. Jeg blir faktisk skikkelig lei meg, fordi du er så vakker fra før og jeg vil at du skal være helt naturlig og ikke ødelegge deg. Har du prøvd mange medisiner mot migrene uten at det har hjulpet, så kan jeg nesten garantere at botox i alle fall ikke hjelper…! Og det er ikke noe å “slutte” med, har du først sprøytet noe inn så vil ikke alt forsvinne. Kroppen kan aldri bli den samme igjen når man gjør slike inngrep, samme om du mener det er småtteri.

    9. Utdrag fra forum på klikk.no:
      Søsteren min prøvde dette i fjor, hun har en blanding av typisk stresshodepine og migrene..
      Hun tok vel 2 eller 3 behandlinger, og det hjalp dessverre ikke. Hun mente faktisk at hu ble verre i månedene etterpå. Husker hun ble stram i pannen av det, det så rart ut.
      Har samme problem med migrene selv, men pga hennes erfaring med botox så droppet jeg å prøve det.
      Migrenen min forsvant imidlertidig da jeg ble gravid 😉
      Verdt å tenke over?

    10. Jeg må bare svare tilbake på noen av disse kommentarene..
      Botox mot migrene har INGENTING å gjør med å endre på utseende. Skal man ta botox pga migrene så blir dette satt i bakhodet, tinningen, pannen eller øverst og nederst i nakken. Dere må ikke tro at å fylle leppene med botox hjelper mot migrene, slik som enkelte av dere tror. Det er medisinsk botox eller kosmetisk botox, dere kan prøve å komme frem til selv hva Martine har tankene sine på.

    11. Jeg sliter veldig med migrene selv, og det som hjelper meg veldig er å gå til en kiropraktor og la han/henne “knekke” opp nakken og ryggen min! Hvis du ikke har prøvd dette, er det verdt et forsøk! Håper du finner en behandling som funker for deg!

    12. Du vet at du kan få botox mot migrene på blå resept? Du må ha rundt 60 stikk i hodet/nakken etc hver tredje måned så kan bli dyrt å måtte betale for det selv. Tror du bare betaler rundt 1000kr per gang (istedenfor 5000) hvis du har vært hos nevrolog og fått henvisning videre. Bare et tips!

    13. Man fyller forresten ikke lepper med botox!!!! Det blir dårlige resultater. Og jo…Botox hjelper mot hode pine, må ikke være migrene. Det kan komme av spenninger fra nakke osv. Og man endrer ikke utseende av det. Og de som påstår det er farlig…..hvorfor settes det da på barn med nevro problemer??? Barn med rettsyndrom osv??? Og det hjelper de mye i hverdagen. Og uansett…om en rynke eller to i tillegg blir borte sammen med hode pinen…so what?

    14. Selvom du tar botox betyr ikke det at du blir et dårlig forbilde, det er ditt valg og ingen andres valg. Hvis det hjelper for deg burde absolutt gjøre det. Jeg støtter det uansett Martine<3
      Til alle dere hatere som sier at migrene er unnskyldningen hennes, så tar dere feil! Martine gjør dette fordi det forhåpentligvis hjelper for hodepinen hennes!
      Kan du vær så snill og vlogge dette?
      Hadde vært spennende og følge med på det. Elsker deg uansett, du er verdens beste forbilde!<3
      Haterne er bare misunnelig på deg Martine<3 du gjør en fantastisk jobb som blogger, instagrammer og YouTuber<3

    15. Å HERREGUD så mye dumme kommentarer. Dere vet jo ikke hva dere snakker om i det hele tatt! Når dere ikke kan noen ting om dette, så la for Guds skyld vær å utrykk en så sterk mening om noe dere ikke kan noe som helst om.
      (for det første så setter man ikke botox i leppene) Og man sprøyter selvfølgelig ikke inn i leppene for å bli kvitt en migrene? Hvor ble det av hjernecellene deres, er de på ferie eller…
      Migrene er helt forjævlig vondt i hodet, og for å bli kvitt dette kan man sette inn botox som lammer nerven som fører til migrene. Blir disse nervene lammet, så kan man bli kvitt migrenen. Og det settes selvfølgelig ikke i rynkene eller der man gjør det for kosmetikken skyld.
      Og jeg skjønner at dere har en mening om dette, jeg hadde kanskje også tenkt at det var feil utvei hvis jeg ikke hadde migrene selv og vet hvor jævlig det er. men kjære dere som ikke har migrene og som hater på Martine for at hun ønsker å prøve botox for å bedre alt det vonde hun har: Hadde dere hatt migrene, så ville dere gjort alt for å bli kvitt det, tro meg. For det er en smerte som det bare ikke går an å beskrive til en som ikke har kjent det selv.
      Hilsen jente 18, som blir litt sjokkert over enkelte stupidos her. Dere vet så lite, så shut
      the
      fuck
      up:)

    16. Hei! Jeg hadde migrene som barn og er en av de heldige som har vokst det av meg i voksen alder. Både meg og bestemoren min tok i bruk av nesesprayen Imigran og det hjalp utrolig mye ved akutte migreneanfall! Men siden du sier du har prøvd det meste så har du kanskje prøvd dette også?
      Isåfall, har en venninne som har tatt botox og vært kjempe fornøyd så håper det hjelper for deg også!
      Leser bloggen din daglig og synes du er veldig flink til å skrive godt om ulike temaer. + deg og Aleks er super søte! Heier på deg!

    17. Hei, interssant å lese om dette, jeg spør kanskje veldig dumt, eller så forstod jeg det kanskje ikke helt. Tenker du å ta sprøyte/ botox i panna? Elr tenker jeg helt feil…
      Jeg sliter selv med migrene og eneste som hjelper mot migrene er smeltetabelett som du hadde… det er kjipt Åssen det påvirker, æ må bare ligge i et mørkt rom. Har du prøvd å ta en kald klut i panna ? Det hjelper også en del også er det deilig 😉

    18. Det finnes utallige tabeletter mot migrene- Paracet er faktisk ikke en av dem, har selv migrene og prøvd forskjellige tabeletter, og legen har aldri anbefalt Paracet som noe jeg skal ta for migrene , men heller naproxen som også kan hjelpe
      Ville snakket med legen og prøvd forskjellige medisiner mot migrene føre du sprøyter botox inn i kroppen din

    19. Jeg kjenner en som har gjort det mot mygrene og sånn og hun sa at hun nesten ikke kan bevege på ansikte på grunn av det

    20. Anonym: Hvor har jeg skrevet Paracet? Sugetabletten er en migrenepille. Jeg har prøvd fire forskjellige piller og en nesespray. Sugetablettene er de eneste som funker. Er bare det at det er ekstremt kjipt å gå så mye med vondt i hodet som det jeg gjør 🙂

    21. Paracet hjelper ikke en dritt, har tatt det når æ hadde migrene og hjalp ikke noe. Så kan virkelig ikke forstå den legen som anbefaler den????

    22. Jeg føler nesten dette botox greiene virker å være en veldig unødvendig trend blandt ungdommer nå. Alle veldig unge skal ha selv om de overhode ikke trenger det. Å ikke si imot. Hva skal ungdommer med der da…. om det ikke er av medisinske årsaker. Sløsing med penger kaller jeg det.. selv får jeg botox på blå resept på grunn av at jeg er sterkt blaget med migrene. Å ja, det gjør faktisk underverk. Men nå er spesialisten min en oppegående person som ikke er gal nok til å sette så mye at den ødelegger mimiken i ansiktet mitt. Men ja, kjenner jo selvfølgelig litt forskjell fra hver gang jeg får satt det. Hadde jeg ikke hatt plager ville jeg ikke følt nødvendighet for det selv.

    23. Nå er det snakk om spesifikk migrene og ikke hodepine. Det skal du ha 4, 5 ganger i uken for å kunne søke om støtte i forhold til dette. Det hjelper med falsk 80% på de som får satt det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg