Jeg vurderer å ta botox

Hei dere!

Jeg har bare redigert litt videoer i dag, og nå skal jeg straks begynne å rydde klesskapet mitt. Mye skal ut, så jeg må gi bort mye. Jeg tenker også å selge noe om det kunne være av interesse? Det er hvertfall mye som må vekk, for etter en London og Spaniatur ligger fortsatt klærne i kofferten fordi jeg ikke har plass i klesskapet.

Forresten, jeg vurderer botox. Jeg skal ikke ta det fordi jeg har rynker, fordi det har jeg ikke. Hvorfor jeg vurderer det er fordi jeg sliter ekstremt mye med hodepine og migrene. Jeg har vondt i hodet opptil fire ganger i uken, og det påvirker mye av livet mitt. Spesielt de gangene jeg får migrene. Da er det bare å ta seg en dag fri og ligge i et mørkt rom. De gangene jeg får migrene kaster jeg opp, så migrenepillene kommer bare opp igjen. Jeg klarer så vidt å stå oppreist og det er helt grusomt. Jeg tar også alt for mye Paracet og Ibux i løpet av en uke i forhold til hva som er normalt, men jeg vil jo ikke gå rundt med kjempevondt i hodet heller. Jeg har lest tidligere at botox skal hjelpe mot hodepine og migrene, men jeg har aldri snakket med noen som har gjort det. Men da jeg så en venninne hadde gjort det nå måtte jeg bare spørre henne, og hun er jo kjempefornøyd. Så jeg lurer på om noen av dere har testet dette, og vet om det funker? Jeg vil jo ikke ta det om det ikke funker, for jeg trenger absolutt ikke botox. I tillegg har jeg ekstremt sprøyteskrekk, så dette er noe jeg kun vil gjøre om det funker. 

63 kommentarer
    1. Jeg sliter veldig med det men er bare en 13 år gammle jente det kan jeg ikke ta til alle dere som har Migrene forstår det;/

    2. Hei😊 Sliter også veldig med migrene, og har lenge tenkt tanken på botox men er så redd sprøytene. Hvis du bestemmer deg for å ta, så gjerne si om det funket. Jeg bruker smeltetab mot migrene. Det funker hvertfall bedre enn vanlig for å svelge da de ikke kommer opp igjen👍 Håper du finner noe som hjelper😊

    3. Hei, jeg synes du burde ta kontakt med en lege elns. Kanskje det finnes noe bedre en botox hilsen en jente på 14 år

    4. sorri not sorri, men jeg vil ihvertfall miste respekt for deg, ikke at du bryr deg siden du først skal ta botox, men hva faen Martine,… Fame er alt eller? ikke nok med at du har faket puppa dine og vist dem på ph, men nå skal du ta leppene også som veninna di Isabelle? Vil du så har du lov, men wtf sier jeg og flere tusen andre.. du er fin som du er, grow up little bitch.. du gjør oss sint, hold kjeft isåfall og bare ta det, vil ikke vite at du faker mesteparten av det du eier siden det er greia i år, d7 er såå late bak jenta vår, vi digger deg, men serr, det finnes alt 1 Isabelle

    5. Det er dokumentert at botox funker mot migrene. Og du kan få støtte til behandlingen hvis du har vært plaget lenge og har prøvd andre medisiner

    6. I følge det jeg har hørt fra folk som har prøvd det er det veldig spørs. Det kan fikse det helt men det kan også gjøre det mye værre. Du bør opsøke en lenge og kanskje han/hun har noe annet en botox som kan hjempe deg. Men det er så klart ditt valg! Love u

    7. Er faktisk bevist at botox hjelper mot mye migrene og hodepine, hun skal ikke ta Restylane i leppene, men botox mot tinningen! STOOOORRR forskjell!! Vil anbefale deg å lese innlegget før du kommenterer, hun har vel skrevet at det e for migrene og ikke leppene?!:)

    8. Hei! Jeg er 21 år gammel og jeg har hatt migrene siden jeg var 14 år, men når jeg fikk vite at botox hjelper mot hodepine så måtte jeg bare teste det (selvom jeg var redd for at det ikke skulle funke). Tok det for ca ett halvt år tilbake og jeg merker absolutt en stor forskjell. Pleide å få migrene anfall 2-3 ganger i uka og det var helt forferdelig fordi det ødela kjempe mye for meg og hverdagen min. Den dag idag så føler jeg at det er mye lettere nå og at jeg kan ha mye bedre og enklere liv uten den sterke og smertefulle hodepinen/migreneanfall. Så jeg anbefaler deg at du bør ta det om du har sterke smerter og vil bli kvitt dem.
      Mvh Yasmin. 🙂

    9. Jeg leste en dum kommentar så måtte kommentere jeg også, personen skrev jo at du nå skulle fylle leppene med botox? Leste personen innlegget? Og botox er jo ikke i leppene heller så skjønte ikke den hateren der altså. Synes det er fint at du er ærlig om sånt på bloggen din Martine❤️Selvom det ikke er nødvendigvis for å fikse på ansiktet ditt, men for at det kanskje skal hjelpe mot migrenen, love u Marine<3

    10. Fått et nytt liv etter botox! Ikke hatt anfall siden 2012 februar, har nemlig fylt på med botox jevnlig siden. Migrene kan være invalidiserende, man fungerer ikke som menneske. Iallefall migrene anfallene mine påvirket livskvaliteten min veldig. Folk som ikke har migrene vil ikke forstå. De smeltetablettene er en vits, de demper noe av anfallet men du kjenner det likevel! Botox fjerner migrenen helt👌 Jeg vil anbefale deg prøve, ikke bry deg hva folk Sier. Mye misunnelse og lite kunnskap/uforstand.Botox skal visstnok blokkere noen av enzymene eller reseptorene som gjør at man får anfall/ blir dårlig. Anbefaler deg å se en kort film på NRK nett TV om folk som får botox mot selvmordshodepine. Da får du vite mer fakta om virkning osv. Lykke til!

    11. Jeg synes at du burde gjøre det som føles riktig for deg. Så jeg støtter deg uansett hva du velger.

    12. Jeg har slitt veldig mye med hodepine, og etter jeg tok botox i bakhodet har jeg nesten ikke hatt noe vondt i hodet. Jeg har en hodepinesykdom det ikke finnes medisiner mot siden den er så sjelden, men botoxen lindrer smertene enormt. Ettersom jeg ikke har diagnosen migrene har jeg ingen erfaring der, men jeg har jo selvsagt sett og lest om mange tilfeller der det funker kjempebra. Botox er ikke farlig i det hele tatt og har ingen bivirkninger, så det er absolutt verdt et forsøk! Jeg personlig har helt sinnsyk sprøyteskrekk, så det tok meg veldig lang tid å faktisk gå med på å prøve ut botox mot hodepine, men når jeg først merket forskjellen så piner jeg meg heller gjennom de få stikkene fremfor å ha konstant intens hodepine.. håper det fungerer for deg!

    13. Jeg ville nok kontaktet en lege og forhørt meg med de før jeg prøvde noe. Har hørt med noen jeg kjenner som har gjort det, og en sier det fungerte litt mens hun andre sa hun ikke merket noe forskjell. Så hør med en lege! Det kan være andre medisiner du kan prøve eller ting du kan gjøre for å dempe hodepinen mye.

    14. har hørt man kan ta en type piercing i øret mot migrene! har ikke noe selv, men det går kanskje an å skjekke det opp?

    15. Hei Martine!😊 Jeg lurer på om du skal gi bort/selge klærne dine privat.(sånn venner, familie, osv.) Eller skal du selge de til “oss”(offentligheten) Ble litt rart forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mente😅. Jeg er ihvertfall interessert😃

    16. Vurderer faktisk å gjøre akkurat det samme selv. Onkelen min har gjort det og han er fornøyd selv. Går med hodepine hver dag og gjort det i flere år nå. Tenker akkurat det samme som deg

    17. “Jeg skal ikke fikse mer på kroppen. Jeg er fornøyd med slik jeg ser ut. Plastikk operasjon på puppene var alt” – Martine lunde.
      Noen uker senere: botox. Fint at du fortsetter å lyve om ting og tang. En gang plastikk, alt plastikk. Kim Kardashian er stolt av deg ☺

    18. Hei, jeg har slitt nesten hele livet mitt med hodepine og migrene og det er helt forferdelig, hvis jeg får litt vondt i hodet på skolen, er det bare å gå rett hjem, for ikke å få migrene. Men jeg går til osteopat ca 2 ganger i året og det hjelper utrolig mye, så det synes jeg du burde prøve!

    19. Hei.
      Jeg har en anbefaling til deg, Martine! Du burde søke opp “skeiv atlas” eller atlas-korrigering.no på Internett og se hva skjer om du har en skjev atlas (øverste delen av ryggmargen elns og som er festet til hodeskallen). Jeg rettet på atlasen min for to uker siden og jeg kjenner ikke at jeg har hatt vondt i nakke/ hode siden. Andre gamle smerter kan forekomme som en “bivirkning” av behandlingen for å rehabilitere og rette på seg. Men anbefaler deg å lese deg opp på det og prøve det.

    20. De som kommenterer negativt om dette vet ikke hva de snakker om.. For min del tok jeg botox siden jeg myser ekstremt mye , og slapper aldri av i den delen av ansiktet og da får jeg intens hodepine. Men etter jeg har tatt det så klarer jeg å slappe av, og hodepinen er borte ! Sinnsykt deilig!! 🙂

    21. Til søteste Martine❤ Elsker bloggen din! Men må bare si noe! Du skriver bare tilbake på litt frekke kommentarer:( hvorfor svarer du ikke på sånne hyggelige kommentarer? Bare se på alle de kommentarene som besvarer spørsmålet du stiller i innlegget^ du får sååå utrolig mange fine meldinger på bloggen, og noen få slemme, men allikevel svarer du på de slemme? Ikke ta dette ille opp Martine du er den beste bloggeren jeg vet om❤

    22. Dersom du velger å ta botox, fortell gjerne hvordan det påvirker migrenen din! Har selv slitt med migrene i 7 år, og prøvde alt mulig av medisiner legen skrev ut – uten hell. Som deg kastet jeg de opp, og kom de ikke opp igjen fjernet det bare en liten brøkdel av smerten..
      MEN, jeg har en anbefaling! Kanskje ikke helt drømmesituasjon om du er redd for nåler, men akupunktur har hjulpet meg helt ekstremt! Før hadde jeg migrene flere ganger i uken, da jeg startet med behandling (tok ca annenhver uke i 6mnd) forsvant det, og jeg hadde vel kun migrene en eller to ganger mens jeg gikk dit. Nå har jeg ikke gått dit på nesten et halvt år, og får gjennomsnitlig migrene en gang i måneden. Jeg er superfornøyd og livskvaliteten min har steget enormt! Selvom jeg kun kontaktet akupunktøren for å få hjelp med migrenen hjalp det meg også med å bli kvitt mye stress og angst, kommer du til riktig person blir det som en liten psykolog/healing-session

    23. Hei!
      Jeg har migrene opptil flere ganger i uken og daglig hodepine. Har gått hos både fysio og kiropraktor i flere år, uten noe bedring.
      Først og fremst vil jeg anbefale deg å bytte merke på migrenemedisinen. Maxalt er smeltetablett som du tar under tungen, så fungerer fort. En annen du kunne ha prøvd er Imigran nesespray.
      Har selv tatt medisinsk botox for hodepinen, og vil si det har hjulpet noe, men ikke mye. Det settes der du spenner deg, så jeg fikk i tinning, kjeve og bakhodet. Det har derimot ikke fjernet migrenen.
      Har selv tenkt til å prøve betablokker nå, for det er noe som du kan få mot migrene og hodepine av legen, og kjenner flere som har fått en ny hverdag etter dette. Det er også slik at du kun vil få botox dekket hvis du har forsøkt andre midler, som eks. Betablokker. Jeg tok dermed botox for egen lommebok.
      Håper du finner ut hva som fungerer for deg!

    24. Når eg er gammal nok, ska eg gjera det samme.
      Begynner på vidergående og gråter hver kveld fordi eg er redd for fraversgrensa og at drømmen min vil bli knust.
      Har hatt kronisk migrene i 5 år no, og det er jævlig å sei at eg er “vant” til smerten. Har hatt migrene heile livet og veit hvordan det er.
      Håper det ordner seg for deg og alle oss med desse plagene!

    25. Jeg er og livredd for sprøyter, men har tatt botox mange ganger. Ikke vondt eller skummelt i det hele tatt. Ta kontakt med fastlegen din og få en henvisning til sykehuset. Der kan de vurdere om botox vil hjelpe mot din type migrene. Tror de det vil hjelpe får du det dekket i tillegg. Jeg vet om ei som har tatt piercing i øret som noen over her la ut en link om, og det funker. Kanskje du i tillegg kan prøve å gå til en kiropraktor?

    26. Jeg sliter selv med migrene og jeg har tatt botox i flere år og det funker som bare det! Har kun migrene anfall i de verste stressende ukene men det er helt fantastisk. Botox er også et medisinsk stoff som har vært brukt for sånt før i tiden men nå har bare fler og fler misbrukt det til utseende! Men jeg vil selv anbefale botox fordi det har redusert anfallene mine helt enormt (legen anbefalte det for meg) har også sprøyteskrekk men verdt det

    27. hjelper i veldig liten grad :/, og det tar opp til 10 månder før det virker, det som ofte kan hjelpe på mirgene er magnesium tilskud, for høyt blodtrykk, ville nok prøvd det først. Kjipt og bruke masse tid og penger, også ender man bare opp med stiv nakke og mer hodepine 😉

    28. Hei Martine, jeg leser du sliter med akk det samme som jeg sliter med, jeg er nå 20 og har hatt migrene lenge. For 4 år siden ca. var jeg hos en utrolig flink lege her i Norge, og han anbefalte jeg aldri skulle svelge piller som ibux og lignende de enkelte gangene jeg hadde vondt i hodet, da det var skadende for magesekken osv. Jeg fikk da Voltaren stikkepiller og var utrolig skeptisk på starten, så prøvde jeg en dag jeg holdt på å dø av smerte pga hodepine, og vet du hva? Jeg har ikke ord som kan beskrive hvor fort og godt jeg kjente på resultatet! Smerten gikk over kun etter 3-5 minutter, og jeg slapp å ligge en hel dag i et mørkt, kaldt og stille rom! Er så utrolig avhengig av å ha med meg en eller to stikkepiller i vesken, for de er virkelig “helter” for migrenepasienter!

    29. Slet utroolig mye med hodepine og migrene før, så tok jeg daith piercing i øret, og siden den dagen har jeg ikke hadd vondt i hodet en eneste dag! Anbefales!

    30. Jeg var 20 år første gang jeg prøvde botox, etter å ha slitt med spenningshodepine i flere år. Jeg følte veldig på det å ty til botox, men jeg hadde rett og slett blitt desperat. Hadde prøvd utallige typer behandling, hos naprapat + fysio etc, men fikk det bare tilbake. Spenningshodepinen min forsvant samme DAGEN jeg tok botox. Nå er jeg 26 år og fyller på ca hver sjette måned for å holde det i sjakk 🙂 Jeg syns du absolutt skal prøve det. Folk kan si hva de vil, og ja, skjønner at noen tenker negativt om botox, men det er noe jeg har valgt å gi fulle f*** i. Det viktigste er at DU har det bra! Og ja, det er faktisk bevist at botox fungerer i medisinske sammenhenger. Har sprøyteskrekk selv, men den smerten er ingenting i forhold til hodepinen uansett!

    31. Sånn til info til deg, så er botox en medisin som brukes for mennesker med mange forskjellige sykdommer blant annet MS, leddgikt og MIGRENE! Botox har vært et medisinsk middel lenge før det ble kosmetisk. Å i de aller fleste tilfeller blir botox for migrene satt bak i nakken så ha det har med rynker og skjønnhet klarer jeg ikke helt å forstå. Men du bør absolutt oppsøke lege å høre med han før du gjør det 👍🏻👍🏻

    32. Har en kompis som gjør det😊Fungerer kjempe bra, men den dagen han setter sprøytene ligger han rett ut.

    33. Martine.
      Jeg har slitt med migrene i mange år. Hvor jeg har prøvd ut mye forskjellig bla: 5 forskjellige blidtrykksmedisiner, kiropraktor, biteskinne for gnissing mot tennene, endring av kosthold, migrene piercing, botox, fotsoneterapi, kortisonsprøyte i nakken og sluttet på p-pille. Fotsoneterapi har hatt en enorm effekt for min del. (Botox hjalp ikke) ville også prøvd å slutte på p-pillen før du evt vurderer botox.

    34. Vi mennesker har en kropp. Med den kroppen kan vi gjøre hva vi vill:) ikke døm det. Martine gjør deg kun for å hjelpe seg selv. Tenk om du hadde hatt så vondt i hodet at du kastet opp. Det hadde ikke vært noe gøy. Så slutt og oppføre deg som en femteklassing. Til Martine: lykke til<3 håper du finner en fin løsning. Loveu

    35. Hei! Stinablogg har tatt botox mot hodepine du kan jo prøve å prate med henne<3 Håper du får gjort noe med hodepinen:-)

    36. Jeg har også slitt endel med migrene og oppkast, men tar i de tilfelle migrenemedisin som er i nesespray form. Anbefaler å be om respekt på det hos legen. 😘

    37. hei! Jeg sliter med migrene og kommer til å gi botox en sjanse, mamma jobber på en klinikk for kosmetisk kirurgi, og kan litt om det – hun har sagt at “nerven” for migrene ligger forskjellig hos alle, og at botox kan lamme nerven, men det er ikke sikkert det er akkurat den nerven som gir migrene hos alle. Så botox kan funke kjempebra for noen, og ikke i det hele tatt for andre. Og du må kunne si akkurat hvor i hodet du har vondt! Men jeg mener det virkelig er verdt et forsøk, migrene wr det værste

    38. Mulig noen andre har kommentert dette (orker ikke å lese igjennom alle kommentarene), men har hørt at Helix skal fungere for noen som tidligere har slitt med migrene. Jeg skjønner godt at du ønsker å redusere migrene anfallene. Personlig sliter jeg mye med migrene, og vurderer å ta Helix. Ellers finnes det migrene medisin i form av “nesespray”. Du kan jo evt teste det ut, siden du sier at du spyr opp tabelettene dine.
      Uansett så håper jeg at det blir bedre!

    39. Hadde migrene i flere år, men hørte et tips om akupunktur. Både jeg og moren min gikk og tok akupunktur og etter det har vi aldri hatt migrene igjen:)

    40. Hei! Har også ofte hodepine og besvimer ofte pga det. Legen finner ingenting. Søsteren min foreslo å ta piercing i øret. Det er ett punkt som påvirker hodepine og migrene og gjør at du mister det. Vet ikke hva det heter men burde være lett å finne ut av det❤️ Fungerer ikke for alle men er verdt ett forsøk. Det er også mer langvarig enn botox❤️

    41. Jeg har også slitt med migreneanfall, og var til legen flere ganger i mnd med ekstremt kraftige migreneanfall der jeg kasta opp, mista synet og følte en lammelse i hele kroppen. Jeg ble anbefalt å slutte med p-piller og all annen prevansjon som har hormoner i seg, og fikk satt inn en kobberspiral(uten hormoner). Etter dette har jeg ikke hatt et eneste migreneanfall, så ville absolutt prøvd dette først om jeg var deg! Det var så lite som skulle til, og jeg er så utrolig glad for å slippe de jævlige migreneanfallene hver eneste uke.

    42. Mammaen min har kronisk migrene og har prøvd alt mulig. Hun lå omtrent hver eneste dag i en uke med smerter og etter at hun begynte med botox mot migrene så har hun ikke hatt et eneste anfall. Så det funker hvertfall bra for henne, og hun føler seg som et nytt menneske! 🙂

    43. Du må heller prøve å ta en sånn piercing mot migrene i øret!! Du kan få den kjempe fin 🙂 diamant osv. Prøv å sjekk det opp

    44. Du virker veldig lite oppegående når du kritiserer på den måten du gjør og så vet du ikke hva du kritiserer engang? Ingen har sakt noe om å fylle i leppene? Les inlegget først!
      Jeg syns hvertfall du bør gjøre det du føler for Martine, håper migrenen din forsvinner❤️ Loveu

    45. Jeg har tatt daith piercing, du må ta den på et sted hvor de har greie på migrene, så den blir tatt ved hjelp av akupunktur ved å finne det riktige punktet i øret. Har funket veldig bra hittil! Jeg gjorde det på contrast ink i sandefjord. Vet ikke hva som er best av det og botox da. Lykke til:)

    46. Jeg har ikke migrene så vet ikke hvordan botox funker mot det. Men fikk ca. anfall hver dag pga jeg hadde en nerve som var for stram i hodet. Tok botox og det hjalp veldig!! Er utrolig glad for at jeg gjorde det. Så anbefaler å prøve hvis du sliter mye med migrene. Men snakk med en lege!

    47. Hei, jeg sliter også skikkelig med vondt i hodet så jeg skal til legen neste uke å sjekke om jeg har migrene😰😭

    48. Hei Martine!
      Jeg har slitt med det samme som deg, og jeg tok botox i “sinnarynken” for å slippe mysingen (det som gjorde at jeg hadde hodepine omtrent hver dag) – har også migrene, men ikke like ofte som “vanlig” hodepine. Botox har hjulpet meg skikkelig, tok veldig lite, og merker nå etter ca 2,5 mnd at virkningen begynner å avta og at jeg begynner å få litt vondt igjen. Skal snart dra å fylle på mer, så krysser fingrene for at jeg får samme virkning som jeg fikk den første gangen. Bare å ignorere all dritt disse uvitende tullingene skriver, det har virkelig gjort hverdagen min mye bedre og jeg slipper å hive innpå med ibux og Paracet. Botox har dokumentert effekt mot migrene/hodepine og man kan til og med få det dekket – så dere som kommer med utsagn som “plastikk” osv – skjerp dere!!! Jeg er bare 24 år, men min livskvalitet har blitt betydelig bedre etter jeg tok botox – takk og lov for det

    49. Mamma har slitt veldig mye med migrene og har tatt botox for det. Hun er veeldig fornøyd med redultatet og skal nå ta en refill siden det er så lenge siden sist. Hun fikk noen anfall like etterpå, men har ikke hatt noen siden da. Selv har jeg tatt botox for å hemme svettekjetlene pga overaktivitet og det har også fungert helt suverent!

    50. Kan du fortelle hvordan dette var når du deltok på ph? Måtte du ha pause fra filmingen pga migrene og anfall?

    51. Årsaken til migrene er maten du spiser.
      Hvis du lever på grønnsaker og frukt (helst økologisk)
      Voila! Null sprøyter med nervegift (botox)
      og null migrene
      Youre welcome!

    52. Hei Martine 🙂
      Jeg har en far som jobber som nevrolog (lege med spesialisering innen nevrologi)
      Han er en av de beste i Norge på migrene, og setter daglig botox injeksjoner på pasienter, noe som fungerer fint!
      Anbefaler deg å først ta kontakt med fastlegen din, snakke med han om situasjonen og bli henvist videre til nevrologisk avdeling på et sykehus. Der er de profesjonelle… anbefaler deg ikke å dra til en “skjønnhetsklinikk” og ta det.
      Pluss at du kan få mye dekt om du får tatt på sykehus, pga medisinsk årsak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg