Jeg må skjerpe meg..

Hei dere!

Nå tenkte jeg rett og slett å åpne meg litt på bloggen her. Jeg har irritert meg over dette en stund, men jeg har liksom aldri gjort noe med det. Jeg må virkelig skjerpe meg nå, for jeg kan ikke fortsette som dette. Jeg synes nesten dette er litt flaut å skrive om, fordi dette er ting alle andre klarer og gjør. Likevel klarer ikke jeg det, men jeg skal virkelig prøve å endre på dette nå. 

Det siste halvåret, altså etter jeg kom hjem fra Paradise har jeg ikke hatt noe rutine. Jeg sovner rundt tre tiden hver natt, og sover til jeg våkner. Før våknet jeg alltid av meg selv klokken åtte/ni, men nå derimot kan jeg sove frem til klokken ett. I dag for eksempel skulle vi være et sted klokken elleve, men jeg klarte så vidt og stå opp. Det var helt grusomt, og jeg holdt nesten på å avlyse fordi jeg ikke klarte å stå opp. Heldigvis klarte jeg å komme meg opp, men jeg bestilte taxi fordi jeg ikke orket bussen. Altså..

Jeg har heller ikke noe rutine om dagen. Jeg står jo opp når det passer meg, men jeg har heller ikke noe rutine utover dagen. Jeg blogger i hytt og pine, og ofte får jeg ikke tid i det hele tatt. Jeg drar til byen når det passer meg, spiser kun ute, har ikke tid til å sminke meg enkelte dager (fordi jeg sover lenge), jeg trener ikke, leiligheten min ser ofte helt forferdelig ut fordi jeg ikke har tid til å rydde her. Nå må jeg komme meg ut av det jeg holder på med nå, for jeg kan ikke fortsette å leve som dette. Jeg prioriterer å ligge i sengen med Aleksander istedet for å rydde leiligheten. Jeg bruker unødvendig mye penger på å spise ute, og jeg har absolutt ikke noe rutine i livet mitt.

Jeg tenkte å sette meg noen mål, slik at jeg kan få en mer normal hverdag. 

Endre døgnrytmen min- Nå skal jeg prøve å komme meg opp i åtte/ni tiden hver dag. Jeg skal ikke ligge i sengen halve dagen, men jeg skal komme meg opp tidlig. Jeg skal komme meg ut i stuen, skrive ferdig innlegg, lage meg frokost og fikse meg ordentlig.

Lage mer mat hjemme- Det jeg holder på med nå er jo så unødvendig. Jeg velger å betale 200kr for en salat på Fridays, og en lignende salat kunne jeg laget hjemme for sikkert 50kr. Så jeg skal rett og slett planlegge hva jeg skal spise hver dag, kjøpe inn alt og prøve meg litt frem på kjøkkenet. Altså, kjøkkenet mitt blir ikke brukt. Det er jo helt krise.. 

Rydde opp etter meg med en gang- Jeg må slutte å kaste fra meg klærne mine overalt hver kveld, for det er jo dette som blir rot. Jeg skal rydde opp etter meg med en gang jeg roter, og spesielt de gangene jeg kommer hjem fra ferie. Etter en ferie kan ofte kofferten min stå i stuen i et par uker etterpå. Dette må jeg slutte med.

Bli flinkere til å planlegge dagene mine- Akkurat nå gjør jeg det jeg føler for hver dag. Jeg trenger mer struktur, og derfor må jeg planlegge dagene mine bedre. Både på bloggfronten og alt annet. Jeg tror jeg må sette av faste tidspunkter jeg blogger, for enkelte dager sitter jeg oppe alt for lenge fordi jeg må blogge. Jeg burde egentlig ha som et mål å legge fra meg macen i åtte tiden, og heller forhåndsskrive en del innlegg på dagen. Sånn jeg holder på nå funker hvertfall ikke lenger. 

Komme meg ut døren- De dagene jeg ikke har noe å gjøre blir det fort til at jeg kun er inne. Og hva gjør jeg da? Jo, ser på youtubevideoer og serier. Ikke noe nyttig med andre ord. Jeg burde finne på mer ting, for det er jo masse man kan finne på i Oslo. Jeg burde gjøre ting jeg aldri har gjort før, for det skaper jo morsomt innhold til bloggen også.

Trene- Jeg må prøve å få inn noen treningsøkter i uken, for det vil jeg bare ha godt av. Det vil også gi meg mer energi, og i tillegg får jeg bevegd meg litt. Jeg sitter veldig mye i ro hver dag på grunn av bloggen, så det å trene ville kun vært bra for meg. I tillegg er jeg jo mye trøtt og sliten, så kanskje dette vil hjelpe meg?

Legge meg tidlig- Dette må jeg faktisk begynne med! Jeg kan ikke fortsette med å legge meg tre på natten, for det er jo nettopp dette som gjør at jeg er så trøtt. Nå skal jeg prøve å legge meg før tolv hver dag (med mindre jeg er ute). 

Dette høres nok ut som mange mål, men det er jo enkle ting. Dette klarer jo alle andre, så hvorfor skal ikke jeg klare det? Jeg er ikke bundet til faste jobbtider, men likevel surrer jeg bort hele dagen. Nå skal det hvertfall bli endring, og det betyr at jeg skal i seng om noen timer. Før det må jeg få i meg noe mat, så nå skal Aleksander og jeg på butikken. 

6 kommentarer
    1. Ville bare si at det absolutt ikke er sant at alle andre klarer dette, så ikke vær alt for streng med deg selv! Jeg har mye av de samme problemene selv, jeg trener ikke, har dårlig døgnrytme, masse rot i leiligheten osv…men kjempeflott at du har satt deg noen mål, lykke til!❤️

    2. Åå Jeg har de samme problemene. Det er kjempe masse rot i leiligheten min og døgnrytmen min er helt forferdelig. Legger meg kl. 04 og våkner kl. 15. Pluss at jeg trener nesten aldri.

    3. Hei!
      Jeg sliter også med å være mye trøtt og sitter for mye inne. Så jeg lurte på om du kunne legge ut hva du skal gjøre når du trener? For hadde vært fint med ideer og motivasjon ❤️

    4. Hei! Jeg lurer bare på om du kan skrive litt om dette: du vet når det skjer noe på Paradise. Feks i en parsermoni. Vis noen sier noe som er veldig sjokkerende Eller når noen sier hvem de sender ut. Er det ikke litt teit at dere må vente med å Reagere ell gråte eller at den som feks sier: jeg sender ut “den personen” . Må si det flere ganger? Loveuuu lundee👅👅 digger deg! Stay strong girl

    5. Les min siste post: mail til gjelda mi.. Jeg vurderer ryddehjelp, fengsel, fremtiden, seriøse penger og seriøse samarbeidspartnere….

    6. Jeg har en jobb. Så jeg må legge meg på et rimelig tidspunkt og stå opp kl. 07:00. Kjæresten er man med når man har fri.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg