Jeg skulle hatt mensen for tre uker siden..

Hei dere!

Det er nok sikkert merkelig for noen at jeg snakker om mensen her på bloggen, og noen synes sikkert det er ekkelt. Jeg synes det er det mest naturlige som finnes, og det er absolutt ikke flaut å snakke om for meg. Derfor tenkte jeg å snakke litt om det her i dag, rett og slett fordi jeg har vært så bekymret i det siste..

 Processed with VSCO with s2 preset
En ting jeg har vært veldig stresset over de siste ukene er at jeg skulle hatt mensen for tre uker siden. Jeg har tatt en haug av graviditetstester, men alle har vært negative. Jeg har vært kjempestresset, og tok sist en graviditetstest for et par dager siden. Jeg hadde planer om å bestille en legetime så fort jeg kom hjem, fordi jeg ble jo redd for at det kunne være noe galt, eller at jeg var gravid og at testene viste feil. I går kveld fikk jeg skikkelig vondt i magen, og hele dagen til nå har jeg vært inne fordi jeg har hatt så vondt. Og plutselig fikk jeg mensen. Altså jeg har aldri vært så glad før for å ha fått mensen. 

Så ja, jeg fikk mensen. ENDELIG! Så jeg sendte Aleksander bort på butikken for å kjøpe tamponger til meg, og nå skal jeg få tak i noe paracet. Det var som at jeg ble ti kilo lettere så fort jeg fikk mensen, fordi jeg har bekymret meg så mye over det de siste ukene. Jeg har alltid hatt en veldig regelmessig mensen, og alltid fått det på den tiden jeg skal ha det. Det er derfor jeg har vært så redd, men nå er jeg veldig lettet! Det eneste kjipe er at jeg sikkert har brukt rundt tusen kroner denne måneden på graviditetstester.. Jaja, bedre å være hundre prosent sikker!

Nå skal vi på stranden og så skal vi shoppe. Weho, gleder meg! 

21 kommentarer
    1. Hei, så bra du fikk den tilbake 🙂
      Vist man stresser mye å tenker å grubler eller man ikke har det så bra kan mensen også bli forstyrret å ikke komme når man er vant til at den kommer 🙂

    2. Det er veldig normalt at mensen kommer sent når man venter på at den skal komme. Ikke stress, så kommer den som normalt(Viss man selvsagt har brukt prevansjon). Hjernen vår lurer faktisk kroppen med at den er gravid viss man selv tenker det. Kos dere videre på turen deres, elsker bloggen din! <3

    3. Om du går på prevensjon, skal du somregel vite når mensen kommer, og er svært sjeldent at den ikke kommer når den skal …. men det er erfaringen jeg har med p-piller.. jeg vet ikke hvordan det er med p-sprøyte, p-ring, og p-stav… men alt kan skje! Håper alt går fint 🙂

    4. Jeg hadde ikke hatt mensen på et år…(!) før jeg fikk det for to uker siden. Jeg har vært helt normal hele året, i tillegg til at jeg er jomfru, så synes det var veldig spesielt at det faktisk skulle gå hele 12 måneder før jeg fikk det….!! Men ja, noen ganger kan det også skje. Jaja, så vet du ihvertfall at tre uker ikke er så lenge i forhold 😅 Jeg stresset egt ikke så mye med det, var nesten glad for å slippe å ha det, fordi jeg får så mye mensensmerter. Men ja, bra du er glad for å ha fått det igjen 🙂

    5. Skjedde akkurat det samme med meg, bare jeg ventet 14 dager før jeg fikk den. Jeg tok også flere tester, og var kjemperedd for at det skulle være noe alvorlig. Plutselig en dag så kom den! Så det kan godt hende den forsvinner eller er sen pga man stresser så mye over det.
      Elsker bloggen din, forresten! 🙂

    6. Husk at stress ofte kan påvirke syklusen!
      Men med det sagt – det er fullt mulig å være gravid å ha blødninger. Første blødning er ofte lik mensen, mens ofte etter det spotter man bare. Men, det er nok ikke tilfelle her.
      Ellers vil jeg tipse deg om billige grsviditetstester fra ebay. Man får mange i pakken, og det er smp «strips». Mange av dem er også tidlig tester, helt supre!

    7. Er sykt redd for å bli gravid selv, så jeg kjøpte en pakke med 8 tester i for bare rundt 100-200 kr på apoteket. Sykt god investering for meg vertfall haha.

    8. Kan hende det er mellomblødning da! Så ville ha tatt en test til om 2 uker for å være 110% sikker!
      En ting jeg lurer på- håper jeg får svar! Du vet inne på PH, så fikk dere jo ikke lov til å gå ut? Men hva skjedde om dere gikk tom for noe? Shampoo, shavingskrem, barnerskum, tamponger osvosv? Er jo vansklig å få pakket nok for 3 månder. Var det en butikk på hotellet for eks? Håper på svar❤️

    9. Jeg er i kreta og får ikke bade sitter på hotel rommet 24/7 men de and4e driver og bader og koser seg jeg er 11 år liksom jeg er den eneste i klassa som har mensen det er litt rart og tenke på:( Men sånn er livet jeg hadde så vondt så jeg holdte på og besvime:( D gjorde mamma da hun var liten også så arver smerter av henne:(( PS: Elsker deg<33 Kan du og Isabelle lage flere hvor dere snakker om foreksempel sånne ting som dette???

    10. Man kan være gravid selv om man har fått mensen, men da blir man bare så vidt om jeg ikke husker feil, så det blir ingen ordentlig menstuasjon, men det merker du nok om det er som det skal eller ikke:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg