Kropp og utsikt

Hei dere!

Nå har vi akkurat kommet opp fra stranden, og nå skal vi fikse oss før vi skal videre til senteret. Guttene skal kjøre gokart, mens jeg holder meg til shoppingen. Haha! Vi skal ut å feire Aleksander senere i dag på byens beste biffrestaurant. Jeg gleder meg så mye til å spise der, for den maten er fantastisk! I tillegg er stedet også utrolig fint, og det er så hyggelig der. Jeg skal få knipset masse bilder senere slik at dere kan få se hvor fint det er der. Og forresten, jeg vlogger i dag. Det var veldig mange som ville ha en vlogg fra bursdagen til Aleksander, så vi har vlogget i hele dag og fortsetter ut kvelden. Woho!

Ellers har jeg tatt noen bilder av meg selv i dag da, og utsikten.

 Processed with VSCO with s2 preset
 Processed with VSCO with s2 preset
 Processed with VSCO with v8 preset

Jeg tror forresten det er noe jeg ikke tåler her nede, og jeg er ganske sikker på at det er brød. I Norge reagerer jeg litt på det, men her er det krise. I går spiste jeg en del brød og magen min ble enorm. Jeg så nesten gravid ut, og det var så vondt. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å holde meg unna, men så klart klarte ikke jeg å holde meg unna en bolle under frokosten. Heldigvis var det ikke så ille i dag, men fortsatt ble magen min oppblåst og jeg fikk vondt. Det tar også en god stund før magen min blir normal igjen.. Så jeg lurer på om det kanskje kan være melet? Jeg aner ikke hva det er, men om noen andre har opplevd det samme og kanskje vet hva det kan være hadde jeg satt pris på om dere fortalte meg. 
 

19 kommentarer
    1. Dette var fine bilder Martine<3 du er et godt eksempel for unge når du ikke bare legger ut bilder med pupper og rumpe i fullt fokus som mange andre bloggere velger å gjøre.. hvis du skjønner hva jeg mener! Heier på deg😊😊

    2. Jeg opplever mye det samme! Med meg skjer det i blant men ikke alltid og det skjer spesielt med hjemmelaget brød og boller. Så jeg har da bare begynt å spise mindre brød og hvis jeg skla lage pasta eller de gangene jeg må spise brød tar jeg grovt!

    3. Jeg har hatt samme problem, spesielt når jeg er på ferie. Blir veldig oppblåst og hard i magen. Jeg gikk til legen og tok masse tester og da fant jeg ut at jeg var intolerant mot gluten. Holdt meg unnav gluten i 1 år nå og merker ikke noe til det lenger

    4. I utlandet er mele mye hvitere enn det det er i Norge! Da jeg var i Italia opplevde jeg det samme som deg! Kos deg masse i dag<3

    5. Hørt om mange som er i samme bås som deg når det gjelder oppblåst mage og en reaksjon ved inntak av bakst med mel i. Du burde prøve urkorn! En kornsort som i melform har hjulpet mange med forbedring i en slik situasjon som du er i nå. Kos deg videre på ferie! 🙂

    6. Jeg har opplevd det samme nesten hele livet, og når jeg tok en undersøkelse i vinte fant jeg ut av at jeg hadde cøliaki. Jeg endret kostholdet mitt og nå har jeg veldig lite vondt og jeg har mye energi og føler meg myyyyyee bedre! Håper det vil gå bedre og fortsatt fin sommer! Klem Ida

    7. Jeg opplevde det samme. Jeg vart til slutt innlagt fordi det var så vondt. Det hendte opp at jeg ikke var allergisk mot gluten, bare hvetemel. Test deg! Melet er mye hvitere der nede!

    8. Hei! Hvilken strls har du i det undertøyet du la ut på Instagram? Tror jeg bruker sånn ca samme strls og vil gjerne bestille, men er så dårlig på å bestille riktige strls på sånt.

    9. Hei. Det kan hende du Har hveteintoleranse. Eventuelt kan du prøve produkter som er laget på spelt eller rug. Tillegg er spelt blitt påvist å være sunnere og det har et høyere proteininnhold enn hvete. I Norge selger de et ganske bredt utvalg av speltprodukter. Har hørt da flere som spiser det at fordøyelsessystemet blir bedre😀Håper du finner ut av det

    10. Kan være du ikke tåler hvetemel. Jeg hadde mye vondt i magen og følte meg veldig slapp og trøtt hele tiden, så jeg gikk til legen og tok blodprøver, da fant de ut at jeg hadde cøliaki.
      Hvertfall så håper jeg du finner ut av det og at det ikke er cøliaki. God bedring! 😊

    11. Det er nokså vanlig å bli litt oppblåst i utlandet fordi det er ingen fiber i brødet siden de bare har hvit loff

    12. Tror man skal være litt forsiktig med å sette en cøliaki eller hveteintoleranse diagnose på seg selv kun av å bli oppblåst i magen på ferie. Det er veldig vanlig! Er ofte superlite fiber i brødet som gjør at magen ikke får “jobbet” ordentlig. Det hjelper nok å komme hjem og spise litt grovere brød <3

    13. Du burde dra til legen. Jeg hadde samme problemet når jeg var yngre. De sendte meg på sykehus for å ta noen tester og det viste seg at jeg hadde cøliaki og at kroppen min da ikkje tålte mel. Jeg hadde oppblåst mage i evigheter før vi gjorde noe med det. Du burde bare få sjekket deg så fort som mulig. Om du ikke tåler mel, kan en overdose av det til slutt føre til en krefttype i tarmene dine…

    14. Hei. Hvilke mener du er byens beste biffrestaurant ? Bare nysgjerrig på hvem dere mener, familien har hatt leilighet i Villajoyosa siden slutten av 80 tallet, har vært der flere ganger hvert år siden da, beste sted på jord❤️🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg