Min veskesamling

Hei dere!
Jeg husker for en stund siden at det var mange som ønsket at jeg skulle vise frem veskene mine, men glemsk som jeg er glemte jeg det så klart. Jeg kom på det i går og knipset bilder med en gang, i og med at jeg nå er i Bergen. 

Jeg har hatt veskedilla i mange år, og om det er noe jeg alltid har spart til så er det vesker. Jeg liker best å kjøpe litt dyrere vesker i god kvalitet, istedet for en som blir ødelagt etter to uker. Alle disse veskene er vesker som jeg kommer til å ha resten av livet og etter det igjen kommer sikkert mine fremtidige barn (om jeg noen gang får det) til å arve dem. Jeg vet at mange tenker det er sykt å kjøpe seg dyre vesker og det har jeg full forståelse for. Jeg er veldig glad i alle veskene mine og jeg har spart lenge til hver og enkelt av dem. 

LOUIS VUITTON


Denne Louis Vuitton Speedyvesken er faktisk den første merkevesken jeg kjøpte. Denne kjøpte jeg for mange år siden og jeg var så fornøyd da jeg gikk ut av butikken. En ting jeg synes er ganske sykt med Louis Vuitton er at prisene går så sinnsykt fort opp. Jeg kjøpte denne vesken for rundt seks år siden og da kostet den 4500kr, men nå koster den det dobbelte. Jeg er derfor veldig glad for at jeg kjøpte den for en del år siden! Denne er forresten i størrelsen 30 som er den mellomste størrelsen av Speedyveskene. 


Dette er en Louis Vuitton Neverfull, og denne kjøpte jeg også for mange år siden. Denne har seriøst plass til alt mulig, og det er helt sykt hvor mye jeg klarer å stappe ned i denne vesken. Jeg er veldig fornøyd med denne, og den passer perfekt til for eksempel flyturer. Denne har også gått sinnsykt mye opp i pris, og koster nå det dobbelte av hva jeg betalte for den. Denne er også i den mellomste størrelsen, og den heter Neverfull MM. 


Denne vesken er den perfekte reisevennen og den passer perfekt til turer der man skal være borte i et par dager. Er det forresten noen som har opplevd det samme med at den får flekker på det lyset skinnet? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd der, siden jeg har ikke sølt noe på den. Jeg mistenker kanskje at den har blitt sånn på grunn av solen, men om det er noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det vekk hadde jeg blitt veldig glad! Navnet på denne er Keepall 45, og den størrelsen er helt perfekt for meg. 

PRADA


Denne er jeg veldig usikker på hva heter, men jeg mener den heter noe med Saffiano. Denne kjøpte jeg i London for rundt tre år siden, og denne hadde jeg spart til så utrolig lenge. Jeg husker jeg gledet meg så mye til å komme til London da, fordi jeg skulle kjøpe denne. Denne bruker jeg ikke så alt for ofte, men det må jeg bli flinkere til. Jeg synes den er så fin og jeg er veldig glad for at jeg kjøpte den. 


Og denne er helt lik som den over bare i en annen farge og størrelse. Denne også heter noe med Saffiano, og denne er så meg! Mine favorittfarger er svart og gull, og den kombinasjonen av de to fargene er vel det man ser meg mest i. Denne er så sinnsykt fin og jeg må bli flinkere til å bruke denne også. Denne kjøpte jeg året etter jeg kjøpte den andre Pradavesken, og denne også ble kjøpt i London. 

CHANEL


Denne er ganske ny, men allerede min favorittveske. Dette er en Boy bag fra Chanel, og denne er jeg forelsket i. Jeg tror jeg kunne sett på denne vesken i flere timer og aldri gått lei. Denne har jeg allerede brukt en del. Jeg er så glad for at jeg kjøpte den største størrelsen, for jeg får virkelig plass til alt jeg trenger i den. Jeg valgte selvfølgelig i svart og gull slik at jeg var helt sikker på at jeg skulle bli fornøyd. Og gjett om jeg er fornøyd da? Jeg har spart til denne vesken så sinnsykt lenge, og den følelsen da jeg endelig kunne kjøpe den var helt syk. Dette er min første, men helt klart ikke siste Chanelveske. Så nå må jeg bare spare og spare, selvom det blir en god stund til jeg skal kjøpe en ny. 

MICHAEL KORS


Dette må nok være en av veskene jeg har brukt mest, og det er fordi at denne er så lett å ta med seg. Denne bruker jeg så og si hver gang jeg kun trenger å ha med meg bankkort, mobil og andre småting. Den passer også perfekt til de gangene jeg skal ut på byen. Denne kjøpte jeg også i London for en god stund, og jeg har en som er helt lik i brun, men den ligger hos en venninne. Denne kommer nok til å være en favoritt lenge, for den passer til alt! Jeg vet dessverre ikke hva modellen heter, men jeg er ganske sikker på at den fortsatt selges. 

MULBERRY


Og her kommer vi til den som har blitt brukt mest. Denne kjøpte jeg for noe av konfirmasjonspengene mine faktisk, så det begynner å bli en del år siden. Likevel bruker jeg den like mye i dag som det jeg gjorde da, og det ser man vel også på den? Haha! Denne har jeg så og si alltid med meg om jeg skal noe. Den har plass til mye selvom den er ganske liten, og jeg får plass til både kamera og mobil i den. Denne kommer jeg nok til å bruke til den blir så slitt at jeg ikke kan bruke den lenger, noe jeg håper blir mange år til! 

Som dere kanskje ser er jeg veldig glad i vesker! Jeg kan jo også fortelle dere hvilke vesker som er høyest på min ønskeliste akkurat nå. Det er en Chanel 2.55, en fra Gucci og en fra YSL. I og med at den nyeste jeg kjøpte var alt for dyr blir det nok lenge til jeg kjøper en ny veske igjen. 

Håper dere likte innlegget♡

 

 

 

6 kommentarer
    1. Åhh, så fine! <3 Føler nesten litt på den følelsen man får når man har spart til og kjøpt en merkeveske av å lese dette innlegget, tehe 😀

    2. Hei! Skinnvesker trenger vedlikehold, det som kan hjelpe på flekkene er å bruke skinnbalsam. Skinnbalsamen er med å gir fuktighet til skinnet, og bevarer det slik at det holder seg fint lenge! Så det er verdt et forsøk, hvertfall – om ikke det fjerner flekkene så tror jeg hvertfall at den vil dempe de en del. I tillegg kan det være lurt å impregnere dem, det beskytter også skinnet og gjør slik at dersom du skulle søle noe på dem så vil det være lettere å tørke av. Veskene blir også mer vantett av det!
      Det samme gjelder forsåvidt også skinnsko 🙂
      Håper det hjalp litt hvertfall!

    3. Flekkene på keepall’en er mest sannsynlig regn! Monogram-veskene tåler jo dessverre ikke vann :/ Er ikke så enkelt å få bort flekkene, men du kan prøve å viske det bort med viskelær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg