Det må være vanskelig for meg å ha en dum kjæreste

Hey!

Her om dagen fikk jeg en kommentar som faktisk gjorde meg skikkelig irritert. Det sto noe sånn som at det må være vanskelig for meg å være sammen med Aleksander siden han er så dum. Jeg merket at jeg ble så sinnsykt irritert over denne kommentaren. Aleksander er smartere enn mange andre på sine områder. Man trenger ikke være et mattegeni for å være smart, og man trenger ikke og kun få seksere på skolen for å være smart. Jeg leser ofte selv på for eksempel jodel at jeg ikke er smart fordi jeg strøk i matte i første klasse på VGS. Jeg har aldri vært flink i matte, og matte har alltid vært noe som har dratt ned snittet mitt. Jeg kunne sikkert vært flink i matte om jeg hadde satt meg skikkelig inn i det, men jeg har aldri forstått poenget med å lære noe jeg ALDRI kommer til å få bruk for. Jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har trengt algebra eller brøkregning i hverdagen, så derfor var det helt uinterresant for meg å lære om. Det eneste jeg kan ha fått bruk for er enkel pluss, minus, gange og deling, men noe annet. Aldri. Man trenger absolutt ikke å ha en sekser i matte for å være smart. 

Aleksander overrasker meg stadig med ting, og jeg blir imponert over at han kan enkelte ting. Han kan ting om saker jeg aldri har hørt om og sånne ting synes jeg er interessant. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om han hadde fortalt meg om et vanskelig mattestykke, men det at han kan mye om andre ting synes jeg er kult. Aleksander er ikke en dum person kun fordi dere har sett han har sagt mye rart på TV. 


Og jeg vil mye heller være med en gutt som er verdens snilleste enn verdens smarteste. Det å være så snill som det Aleksander er setter jeg mye høyere enn hvor smart han er. Jeg falt ikke for Aleksander ut i fra IQ’en hans, men heller hvordan han er som person. Om jeg skulle gått etter å finne en smart gutt, så hadde jeg nok aldri blitt fornøyd. Alt handler om hvordan et menneske er på innsiden og det er det som teller for meg. Jeg synes også det er mye morsommere at Aleksander sier mye rart, og ikke kan absolutt alt her i verden. 

Så nei, det er absolutt ikke vanskelig for meg å være sammen med Aleksander. Han får meg til å le hver dag med alt det morsomme han sier og han behandler meg utrolig bra. Det er det viktigste for meg♡ 

67 kommentarer
    1. Helt enig med deg, man trenger ikke være matte-geni for å være smart. Dere er sykt søte ilag!!❤️❤️

    2. Enig Martine! Du og Alexander er både søte og morsomme i lag! Altså hvem trenger et mattegeni eller en smarting for å vere glad?? Bare spør, og seriøst, gå å legg deg du som skreiv den kommentaren eller noe, for det er bedre enn å hate på Alexander og Martine! Skriv i så fall en positiv kommentar!

    3. Veldig bra sakt martine:) jeg er helt enig man trenger ikke å være et mattegeni for å være smart og det å ha en snill kjæreste er bedre enn å ha en smart en 🙂 dere er forresten veldig søte sammen og jeg elsker bloggen din 🙂 stå på martine ❤

    4. Følger deg og Aleksander må bare si at dere er et fantastisk herlig par. 😊
      Å det du har skrevet her er et virkelig bra innlegg. Og til dere som går rundt å sier eller skriver slikt som dette med å være dum. Så lurer jeg på om hvor smarte er dere som kan trykke ned på andre på den måten. Sånn enkelt ingen kan alt, men alle kan noe!
      Ikke bry dere om hva andre skriver, de er bare sjalu på dere ❤️

    5. Eg e sinnsykt enig med deg! Eg heller er ikkje smart i matte meg det e veldig smart i andre fag. Men det betyr ikke at eg e dum. PS: du og Aleksander e dritt heldige dom fant kverandre!❤️❤️ Elsker bloggen din vil bli like god som deg ein dag nor det jelder alt egt.❤️

    6. En ting er å være dårlig i matte. Men det skal myyye til for å stryke i mattefaget. Som regel vil en lærer også gi en ekstra prøve dersom en elev står i fare for å stryke. Som lærer er man absolutt ikke særlig tjent med at en elev stryker.
      Kjenner folk som er ekstremt dårlige i matte, men om en tar seg sammen klarer man som regel å karre seg til en 2er.

    7. Ingen snakka om matte her. Trengs ikke kunne matte for å være en smart person, men man må være sosial smart. En person må ha et mål i livet, og dersom han ikke har det så er han ubrukelig. Snill spiller ingen rolle om personen er ubrukelig. Facts.

    8. Jeg tror nok dere passer sammen fordi begge er like dumme😘 Dere var tross alt med på Paradise Hotel😂

    9. Så sinnsykt bra skrevet!!
      Jeg er helt enig!!
      MYE viktigere å være sosial smart, enn faglig smart mener nå jeg!!

    10. Xavi Diaz: Han er mer enn sosialt smart, og det var derfor jeg dro i frem det faglige. Alt for mange baserer det å være smart på å være flink på skolen.

    11. eg syns dåkke passe sykt bra sammen, det vrike som dåkke har det gøy heletiden, å komentarene dere kommer med helt random, er drit morsomme :`). haha digger dere <3 martine lunde du vrike som ein fantastisk person, så jeg tror aleks fant sin andre halvdel inne på perra <3

    12. Syns detta va veldig bra skrevet, og eg skjønne tanken me å ta opp skule for det e jo sant det du seie og vis du tenke litt så e det mye bedre å ver ilag me ein som kanskje kje e så smarte men knall snille! Enn ein som e veldig smart men oppføre seg dritt. Så lenge du kose deg og e lykkelig så e det, det som telle😉❤️

    13. Du må drite i sånne kommentarer. De som skriver deg har sikker ingenting å gjøre, eller så er de sjalu siden du har verden beste gutt❤️ ( som kanskje de ikke har)❤️💖

    14. Dem som kaller han dum er bare sjalu på at Aleksander har alt en jente søker, alle ville tatt han uansett hvor dum eller smart han er 😉

    15. Det er flere genier der ute som er sosialt inkompetent og er “dumme” når det gjelder å være sosial eller forholde seg til andre mennesker. Man kan komme langt med å være “street” smart.
      Det er enklere å fikse seg en jobb en gjerne ikke er kvalifisert til, med å en god personlighet, være en god menneskekjenner og hard work – enn å være overkvalifisert og ikke ha en personlighet, hvor man ikke klarer å forholde seg til andre.
      Dere gjør det bedre i livet og økonomisk enn flere langt opp i 30-40 årene, folk er bare sjalu.
      Nyt det dere har – vel fortjent 🙂

    16. Latterlig hvor dumme dere begge Ser ut til å være, med tanke på måten dere fremstiller dere selv. Du skriver vanvittig utaktisk og overfladisk, i henhold til budskapet du prøver å formidle. Sett deg det ned og reflektert litt.

    17. Skjønner ikke hvorfor du gidder å lage et langt innlegg for å forsvare deg pga én dum kommentar. Du og Isabelle må slutte å “irritere” dere over at dere får dumme kommentarer i blant, sånn må man egt bare regne med ved å ha blogg. Om det er så vanskelig å ikke ta til seg hat, kanskje dere ikke er de rette til å være bloggere da?:/ Føler hver gang dere får en kommentar lager dere langt innlegg hvor dere sier imot. Som da Isabelle fikk den ene kommentaren om at hun så chubby ut så måtte hun skrive langt innlegg der hun sier imot og at hun bare veier 57 kg osv. Altså hvorfor gidde? Bare blokker hatere og kom dere over det. Dere vet selv hva som er riktig, så hvorfor gidde å bruke tid på å forklare dere til irrelevante mennesker.. Det blir bare jævli uinteressant for oss andre å bare lese forsvarstaler fra hatkommentarer dere får.
      Mente ikke noe frekt elns men jeez, ikke ta de stygge kommentarene til dere, dere er nydelige begge to! Folk er bare sjalu, rart at dere ikke skjønner det… (Digger bloggen deres btw)

    18. Tror ikke det bare er matte han sliter med.. Han er ikke akkurat den mest samfunnsorienterte for å si det sånn hehe 😛 må være et pes å ha en kjæreste som verken er book-smart eller street-smart. Han er fin å se på da, det skal han ha👍🏻 Dere er søte sammen

    19. Gud så usaklige enkelte er, Martine tok matte som et eksempel -dere må vel være såpass oppegående og skjønne poenget om at man trenger ikke å være en geni på skolen for å være smart. Det er alltid noen som skal kverulere på urelevante ting, guud det er irriterende! Og om Martine strøk i matte på 1vgs, kan jeg love dere hun ikke er den eneste, lol. Ta dere sammen, seriøst.

    20. Er jo fordi han virka som den dummeste fyren sånn han var på paradise, vanskeligere enn det er det ikke👌

    21. Den kommentaren var egt ganske tragisk, for det og kalle noen andre dum gjør ikke deg til det smarteste mennesket på jord!

    22. Ironisk nok, så sier du jo faktisk selv i dette innlegget at han er dum. Men Aleks er en herlig fyr. Synes faktisk han var den smarteste spilleren på hotellet (undercover) 👍 Man må fremheve kvalitetene! 💪

    23. Boris: Har ikke nevnt et sted i dette innlegget at han er dum. Det finnes flere måter å være smart på har jeg skrevet 🙂 Nå må dere slutte å finne på egne ting ut av dette innlegget, for dette blir for dumt.

    24. For meg virker det vare som at paradise får alle til å virke dumme fordi de tar bare med det morsomste

    25. Alex gjorde paradise til noe morsomt å se på, ikke gidd å høre på alle de negative kommentarer. Det er de som er sjalu …..Det kjedeligste i verden er jo paragraf ryttere og karriere folk!!!! Dønn🤓

    26. Martine Lunde, har du noen planer å leve ut livet me Aleks? Han virker som e kjekk fyr så jeg må bare spør? Har dere tenkt på unger?

    27. Liker det du sier, men matte trenger du faktisk i hverdagen, hva om du går inn i en butikk der det er 70 % og prisen står ikke på varen. Hva gjør du om du ikke kan prosent???

    28. Altså dette er det med usaklige jeg noen gang har lest. Du sitter her foran Macen din, og syter fordi en person kalte typen din dum. Klager over at livet ditt er så vanskelig, mens du egentlig lever godt økonomisk pga fame. På grunn av dine små fjortisproplemer i en alder av 22, renner det inn penger. Penger du har tjent på at unge jenter har lest bloggen din, eller likt ditt nye bilde på Instagram. Penger du har fått, tiltross for vanvittig lite arbeid, og som jeg vil si ikke er fortjent. Når du itilleg klager over livet ditt som tøft og vanskelig.
      Dette blir for dumt! 4,7% av den norske befolkningen står uten arbeid, og godt over 700 000 lever under fattighetsgrensen. Minst 84 300 av disse er barn. Barn som ikke har muligheten til en optimal barndom. Barn som ser muligheter i livet gå forbi, på grunn av dårlig økonomi. Så si meg, er det så farlig at typen til ble kalt dum EN gang. Dere lever i sus og dus uten ordentlig arbeid. Så ta å tenk deg litt om, er livet ditt virkelig så vanskelig.
      Hilsen sint ungdom

    29. Aleks og du er ment til å være sammen❤️ Dere er sjelevenner💖Men isje bry deg om hun/han som skrev den kommentaren🏝Ingen er perfekt å alle er like dumme❤️Men det er personligheten og hvordan man er som person som teller👍🏻😍❤️Eg heier på deg😍😍u go Martine Lunde💥🔥

    30. Ikke hør på dem Martine<3 jeg skjønner ikke at de skriver så utrolige dumme ting! Du og Aleksander er ikke domme og man trenger ikke å være som sakt å ha 6-er i alle fag for å være smart!
      Ikke bry deg om all den dritten som blir slengt om deg å Aleksander, for dere er bare best<3 Jeg elsker deg så høyt Martine! Mvh Elise

    31. Er forskjell på å være dum og morsom. Aleksander virker morsom, ikke dum 🙂 Bare fordi han kommer med noen rare og morsomme kommentarer, betyr det ikke at han er dum!
      Kan folk snart slutte å hate så sinnssykt mye på andre bare fordi de har oppnådd suksess??
      Ha en fin dag videre Martine <3 Dere er søte sammen, ønsker dere alt godt!!

    32. Må bare få sagt at her er det ikke noe dum eller smart, kan være 1000 grunner til at folk er som de er og om noen er smartere enn andre så hva har det å si? Man kan ha noe så enkelt som en språkvanske som kan gå utover det sosiale selvom det er i liten grad. At man ikke er like god på å forklare ting eller har vanskeligheter med å oppfatte vanskelige ord eller dialekter. Har det selv så vet godt hvordan det er og jeg så litt likheter mellom meg og Alex hvordan har var, skal ikke si noe sikkert pga det er på tv, og jeg kjenner han ikke men jeg tror ikke Alex er dum:) alle er forskjellige!

    33. Helt enig med deg Martine !
      Jeg strøk nesten akuratt i matte på vg1, jeg fikk en 2’er på matte eksamen og følte nesten at læreren ga meg den for å være snill med meg for at jeg skulle klare å stå i faget, haha
      Jeg synes Aleksander virker veldig smart jeg, og han virker så utrolig snill og god mot deg, mange gutter er drittsekker og tenker ikke over hva de sier og gjør mot andre… synes det at Aleksander er så snill og har den personligheten han har gjør han smart! Hva er smart egentlig? Folk er forskjellige, og mange kommer med så mange dumme og unødvendige kommentarer at det er latterlig!
      Dere virker som et herlig par og dere gjør meg glad og inspirer meg og får meg til å tro mere på ekte kjærlighet! <3
      Virker som dere utflyller hverandre godt!
      Veldig glad for dere 🙂

    34. Tror mange bare er sjalu og kommer med drittkommentarer fordi Aleksander faktisk er en herlig person og innerst inne vet de det selv også!
      For at han skal være så snill og morsom som han er så synes jeg man må være smart! Skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt tror han er dum?
      For det første så viser ikke Paradise hele personen. For det andre så kjenner de ikke Aleksander og hvordan kan de da si at han ikke er smart? Ut i fra det de har sett på tv da eller? Patetisk spør du meg xD

    35. Syntes folk burde tenke mer over at å være smart ikke nødvendigvis har noe å gjøre med å være flink på skolen, men å ha sosiale antenner og være et godt menneske 💕💕

    36. Han er en flott fyr!! Ikke bry deg om de som ikke syns det. De er bare sjalu!!!
      Elsker bloggen din!!!!!

    37. Hei Martine❤️ Jeg syntes du og Aleks passer perfekt sammen! Jeg er enig med deg at det ikke er smarthet i fag som teller, men er smart på sin egen måte. Aleksander er ikke dum i det hele tatt❤️ Så du må ikke høre på hva de andre kommentarene sier(de som sier ble annet) Takk om jeg får svar😊😘

    38. Kjenner en venninne som ble skolens beste avgangselev og har kun 6 i nesten alle bortsett fra matte. Den fikk hun 2 på.
      Hun er veldig smart, og er sosialt smart og. Begge deler. Hun fikk 2 i teoretisk matte, men 6 i praktisk matte (enklere mattenivå). Så absolutt dum e hun ikke. Hun kan velge og vrake studier bortsett fra ingeniør, og legestudier. Studerer nå juss og jeg er så stolt av henne!
      Og tror tingen er at mange er så opptatt av status. Det er liksom in å studere lege, advokat eller ingeniør. Typisk ALI yrke.
      Men sannheten er at vi trenger alle i ulike yrker. Om alle blir leger, hvordan skal samfunnet gå rundt da?

    39. Jeg syntes at det er unødvendig av di som faktisk gidder å bruke tiden sin på å hate på folk, er det fordi dere er misunnelig på dem eller for dere ikke har noe annet å gjøre enn å slenge drit til andre jeg syntes det er så sinnsykt slemt at dere som hele tiden hater på bloggere å andre folk kan dere si meg hvorfor dere gjør det er det fordi dere ikke har nok selvtillit eller noe sånt?? Dere kan gjøre noe fornuftig enn å drive å ødelegge for andre hele fuckings tiden håper dere tar dere så sykt mye sammen å slutter med det
      ❤️-ledig hilsen blomstereng🦋❤️😄😄

    40. Lundemor…du sa det indirekte:p
      Jaja, er da faen ikke positivt å være jævlig smart heller da…de såkalte ekstremalene…dum og smart…hvorfor ikke average 👌 Go girl! 📸

    41. Jeg synes du skal være litt forsiktig med å uttale deg som du gjør. Om Aleksander er smart eller dum har jeg ingen formening om, jeg kjenner han ikke, og jeg kjenner ikke deg. Men jeg synes det er litt trist å lese at du mener at man ikke trenger matematikk i hverdagen. Du sier med innlegget ditt at det er greit å ikke forstå matte. Og det synes jeg er litt rart. Hadde det vært greit om man var dårlig til å lese? Eller ikke kan lese? Selvfølgelig er ikke alle like flinke på skolen, men det betyr ikke at grunnleggende ferdigheter ikke er viktige likevel. Derfor synes jeg det er litt leit å se at du, som kan påvirke mange unge jenter i skolealder, sier at matte ikke er viktig. Hva med å heller oppmuntre til læring? At man skal gjøre sitt beste? Ikke bare si at man ikke trenger matte uansett, så man kan bare gi blaffen.

    42. Matte er viktig: jeg har absolutt ikke skrevet noen steder at det ikke er viktig. Skrev at det er mye jeg aldri har fått bruk for, og at jeg synes matte var uinteressant. Akkurat som at noen andre hater samfunnsfag.

    43. Jeg er enig jeg sliter veldig med matte og engelsk på skolen men jeg kan skrive og leser kjapest og forstår mest når jeg leser

    44. Jævla nettroll…
      Fint å lese at du stiller sånn opp for kjæresten din på denne måten:-)
      Dere er et kjempesøtt par, og jeg ønsker dere alt det beste:-)
      Hilsen ei som nettopp kommenterte på en blogg for første gang,hehe:-)

    45. var elendig på skole selv, det betyr ikke at man er mindre intelligent.. ser på meg selv som en veldig smart person som kunne nådd veldig langt dersom jeg hadde hatt guts nok til det.
      Dere to er forresten kjempesøte sammen. Virkelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg