I’M BACK

Hey dere!

Da er det Martine som blogger igjen, og det føles bra. Jeg er fortsatt ikke frisk, og jeg begynner å bli sinnsykt irritert over at dette ikke går over. Jeg har prøvd så mye forskjellig nå, men ingenting vil stoppe hosten min. Jeg hoster sikkert 20-30 ganger i minuttet, og jeg skal love dere at det er slitsomt. Magen min er støl og brystet mitt gjør vondt. I går fikk jeg ny hostesaft og noen nye piller på legevakten, jeg håpte at dette skulle funke i og med at jeg ikke får sove om nettene, men neida. Jeg har våknet alt for mange ganger i natt med hosteanfall og det ender alltid med at jeg sitter og brekker meg. 

Nå er jeg hvertfall tilbake med bloggingen, selvom jeg ikke vet hvor interessant dette blir i og med at jeg enda er sengeliggende. Jeg får gjøre mitt beste, så får vi bare håpe at hosten snart går over og at verkingen i kroppen gir seg. Nå har jeg vært sånn her i over en uke, så nå er det virkelig på tide at jeg blir frisk. Det er ekstra kjedelig når det er så fint vær ute, jeg vil også ut å nyte finværet..


Dette ble et skikkelig klageinnlegg, men jeg håper noen av dere har noen tips til meg. Er det noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre for å få vekk denne hosten? Jeg får ikke svar på alle prøvene før til onsdagen, men jeg er så lei nå og vil gjerne ha tips fra dere!

61 kommentarer
    1. Tørrhoste eller slimhoste?
      Ved slimhoste kan bislovon hjelpe. Fordi det tynner ut slimet og gjør det lettere å hoste opp. Ved tørrhoste finnes midler på aptoket som stopper “hostemuskelen”.
      Jeg hadde det slik og fant ut at dette var lungebetennelse. Legevakten trodde ikke førstpp meg men jeg ba han sjekke det en gang til, og da bare “oj, lungebetennelse ja”. 10-dager antibiotika på meg.
      Slappe av hjelper mye. SØVN! Det er det beste. Ingefær oppi teen er også gull!

    2. Du burde bestille hostesaft fra USA, den hjalp utrolig mye for meg. Jeg var på ferie der kg hostet så mye at jeg kaster opp, men den hjalp utrolig mye.

    3. Er det tørrhoste? Da kan det hende du har kikhoste. Det hadde jeg i høst, og jeg hostet så jeg spydde hele tiden og brakk to ribbein.. det var ingenting som hjalp mot hosten, annet enn antibiotika. Jeg måtte gå på to kurer til og med for å bli kvitt det, og ble ikke frisk før etter å ha hostet i tre måneder.

    4. Dra til legen å få en hostesaft med morfin i. Det er ofte det eneste som hjelper mot slik hoste du har nå. Min mor er lege og jeg har slitt med slik hoste før, ett par dager med den hostesaften – så er det over 🙂
      (Det er ikke mye morfin, det er biiiitelitt, men den er mye sterkere enn vanlig)

    5. Noskapin hjelper mot tørrhoste, man kan få det i både tablett og flytene. Det smaker helt jævlig men det hjelper.
      Håper du føler deg bedre snart, Martine! Var kjempe gøy å se Aleksander blogge, kanskje han kan skrive noen innlegg oftere? haha

    6. Ser du har fått solvipect comp, den er det morfin i og den funker for meg!
      Ta den 20-30 min før su skal legge deg, den gjør deg søvnig 🙂
      Ellers er det bare å ta det med ro 🙂

    7. Kjøp astmamedisiner, de hjelper for hoste. Når du ligger så beveger slimet seg oppover og da får man som regel hosteanfall. Det som hjelper meg er alltid astma medisin. Ja, er trygt å ta uten å ha astma:) ta to doser av oransj og en av den blå mår du hoster. 🙂

    8. Hei. Jeg er også syk. Har fått øyebetennelse og hoster som bare det! jeg brekker meg hver eneste gang jeg hoster og kastet opp igår. itilegg har jeg utrolig vondt i halsen, og tror jeg kan ha en halsbetennelse ): Jeg hater sprøyter og vil virkelig ikke dra til legen og ta sprøyte:/ Jeg drikker masse te, har nesespray, hostesaft, halspastiller .. men føler d ikke hjelper.. noen som kan gi noen råd untatt at jeg går til legen?:/

    9. høres ut som dette kan være bronkitt! Da jeg hadde det, begynte jeg på cosylan mikstur som jeg fikk av legen min og jeg ble frisk innen 1 uke! Prøv dette 😀

    10. Jeg hadde bronkitt for noen mnd siden så vet hvor vondt du har det. For meg hjalp det å ha flere puter i sengen slik at jeg nesten satt når jeg sov. Da samler ikke slimet seg sånn opp og det er lettere å puste. Ellers får du ta det med ro,se noe gøy på netflix og drikk varm te med honning og supper ❤️ god bedring

    11. Kan være det er kikhoste? Jeg hostet i over en måned og fikk beksjed om at det var kikhoste. Viktigste er å ikke anstrenge kroppen, for da hoster du bare mye mer.

    12. Prøv cosylan! Du må få det på resept fra legen, men den funker. Og den smaker som jäger, Hahah! Jeg liker ikke jäger, så jeg syntes den er vond, men den funker skikkelig bra så de gangene jeg hoster bruker jeg selvsagt denne. Prøv også zyx fra apoteket. Det er halstabeletter og disse er reseptfrie 🙂 god bedring <3

    13. Varm saft med ingefær hjelper med halsbetennelse, og kanskje da en parasett vis det gjør veldig vondt. 🙂 god bedring❤️

    14. Prøv revet ingefær og får at du ikke skal få så ille hosteanfall om natten prøv å legg to puter skrått opp mot hverandre og så legger du soveputen oppe på det høyeste punget.❤da får du en grop til kroppen å du ligger med hodet høyt😘God bedring❤😢

    15. Du må prøve hostesaften cosylan! Rart du ikke har fått den fra legen allerede. Den inneholder morfin å gjør underverker! God bedring 🙂

    16. åå dette er noe som er ute å går, jeg har vært syk nå i 1mnd nesten formen er bedre men hosten er der! Cozylan hjelper veldig om du har tørrhoste, så ring ned til legen din å spør om du kan få resept på dette!!

    17. Hei!
      Jeg har kronisk bronkitt, og når jeg får det – så hoster jeg døgnet rundt – og får ikke sove. Har også prøvd alt mulig, virkelig.
      Det eneste som fungerer er Cosylan hostesaft som man får på resept, den bør du be om. Det er virkelig det eneste som hjelper.
      Ellers må du passe på at bronkyl er slimløsende (får deg til å hoste opp slim), mens noskapin demper hoste – derfor vil de to sammen ikke være særlig bra. Ta bronkyl på dagen, som gjør at du får løst opp i brystet – mens noskapin tablett + cosylan på kvelden, det er min oppskrift etter utallige bronkitter.
      Uansett; be om Cosylan. Det lover jeg deg at hjelper.

    18. Dra til legen å få hostesaften Cosylan på resept! Den funker! De fra apoteket har ikke hjulpet meg da jeg var i lignende almenntilstand som du beskriver.
      Klem

    19. Varmt vann med honning hjelper ikke bare forkjøkelse men de forsterker imunforsvaret, brenner kalorier fortere, føles godt, demper hals smerter osv… paracet er jo feber ned settende også da… om du har veldig vondt anbefaler jeg og lukke opp vinduet og få mye luft å lengre tider… moder natur er jo den beste kur😊. Det hjelper også å få lys… da føler du deg automatisk bedre selv om det kan virke som tortur av og till hjelper det i lengden… også kom tilbake til vanelige ryttmer og om du holder deg aktiv såver du bedre… noe med at du ligger i sengen hele dagen kan vere en grunn til at du vokner… for når du sover går smerte over og imun forsvaret jobber og derfor kjenner du ikke til om du må hoste eller ikke når du sover. Håper dette var til hjelp💓forstår om å holde seg aktiv osv kan være veeeldig vansleli når man er syk men tro meg! Det hjelper! Jeg eeelsker og se på deg og du er et stort forbilde! Du er så pen og om det går en dag jeg ikke leser bloghen din leser jeg alltid det innlegget en annen dag. Jeg har også sett alle episodene av ph og ph kollektivet💓fordi jeg digger deg! Jeg har også sett alle youtube innleggene dine💓eeelsker det du gjør! Du er et stort idol! Om du ser andre komentarer der det står synne så er det meg:)

    20. Varm opp litt melk i en kopp f.eks i en mikrobølgeovn eller en gryte og ta honning oppi. God bedring❤️❤️

    21. Hei! Utrolig trist å høre:(( men drikk toddy (rett i koppen) og varm melk i mikroovnen og bland oppi honning❤️ Håper det ordner seg🖤

    22. Smør mentelatum under føttene og på brystet før du legger deg, slet mye med hosting før (hostet då mye at jeg spydde) men det hjalp faktisk

    23. Har ikke lest alle kommentarene, så jeg vet ikke om dette har blitt foreslått før. Det eneste som hjelper meg når jeg hoster er Cosylan. Den er på resept, men den funker! Man blir litt kvalm, men slipper å hoste ihvertfall!

    24. Hei! Tror desverre ikke at legemidler bare får deg frisk over natten, så jeg foreslår at du gir dem en sjanse til 🙂 ellers så er det bare å holde seg varm og få i seg mye veske så får du ut forkjølelsen sammen med den. God bedring <3

    25. Prøv honning og melk eller honning og sitron<3 pleide å hoste masse før i fler uker, men når jeg fikk honning og melk eller eventuelt med sitron så hjalp det!❤️
      Prøv det, så håper jeg du snart blir bedre!!

    26. Cosylan var redningen for meg etter hele tre uker med hoste som ikke ville bort. Smaker forferdelig, men er verdt det!

    27. Hei Martine!
      Jeg ser mange anbefaler Cosylan. Den stopper mye av hosten, blant annet grunnet morfinen som er i den. Men… Hosten er kroppens forsvarsmekanisme. Hoster du opp mye grønt/gult slim? I så fall, om du ikke får opp dette slimet fra lungene kan det utvikle seg til Lungebtennelse. Dette er vel sikkert også mye av grunnen til at du ikke har fått Cosylan, enda…

    28. Kok opp vann ha i honning, ingefær og sitron! Kanskje ikke drit godt men det skal få deg friskere raskere ❤️ Ingefær er den beste medisinen!

    29. Hei!
      Jeg har slitt med forkjølelse i over en måned no, og vært til legen to ganger. Begge to sa det ikke var tegn til kyssesyken, men jeg tvang nesten den siste legen til å teste meg for det, og det viste seg at jeg har kyssesyken. Kanskje lurt å oppsøke en lege, og få tatt en blodprøve på det:) med mindre du har hatt det før. Bare et tips fra en fan❤

    30. For meg så hjelper det med curamed (med honningsmak) for hosten hos meg☺️ Håper du snart blir frisk igjen Martine!! Heldige deg som har snille Alex til å hjelpende meg å blogge!! Veldig flinke begge to❤️ God bedring!!😘😘

    31. Gå til legen din å få hostesaften som heter Cosylan. Den er det morfin i og det er det eneste som hjelper for sånn hoste! 🙂 Har hatt akkurat det du forklarer og denne hjalp på meg etter noen dager!

    32. Når du skal sove, ligger du med haka ned mot brystkassa! Det stenger på en måte for hosten. Men hvis du ligger med hodet rett opp åpner det på en måte! Det pleier jeg og gjøre når jeg hoster mye<33

    33. Prøv og få en resept på en hostesaft som heter cosylan. Hjelper veldig på meg når jeg har hosteanfall pga asma!

    34. Du burde drikke varmt og vere en plass kor d e varmt. Du burde og ta hostesaft 3 ganger dagli og vere i ro til du blir frisk
      Hilsen en stoooor fan som vil gjøre alt for å hjelpe deg😘

    35. Du burde dra til legen for å se hva det er, selv hadde jeg mykoplasma lungebetennelse og hostet ekstremt mye. Det har vært mye lungebetennelser rundt nå, og kanskje spesielt rundt Oslo. Og hvis du har en form for lungebetennelse vil du få medisiner som gjør deg frist på 1-2 uker;)

    36. Om natten når du ikke kan drikke te, så burde ud lukke alle vinduer. Sov med klær! Det viktigste her å finne seg et passe stort skjerf eller teppe og ta det rundt ryggen, slik at det dekker ryggen og skuldrene dine. da hoster man ikke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg