Hvordan går det med Chanel?

Hei dere!

Først og fremst må jeg bare si tusen takk for alle fine meldinger etter innlegget jeg skrev om at jeg hadde vært hos dyrlegen med hunden min. Det er så koselig at så mange av dere lurer på hvordan det har gått i dag♡ Jeg fikk jo ikke en veldig hyggelig beskjed sist jeg var hos dyrlegen med henne, så derfor bestemte vi oss for å prøve en ny dyrlege i dag. 

Processed with VSCO with s2 preset
Jeg var veldig redd da vi dro dit, for hadde han nye dyrlegen også sagt at det kunne være svulst hadde vi jo måtte avlivet henne. Da vi kom dit fikk hun en liten sjekk, og han fortalte oss ganske fort at han ikke trodde dette var en svulst. Jeg ble så lettet da han sa dette, men jeg visste jo fortsatt ikke om det var noe mer galt med henne, som kunne ha gjort så hun måtte avlives. 

Etter en stund sa han at hun kun må trekke noen tenner, og i tillegg fikk vi beskjed om å kjøpe et middel som vi må blande i maten hennes. Han sa også at det kunne ha vært et slag hun fikk, men det går fort over hos hunder og de blir bra igjen. Det med at hun hadde litt problemer med benet sitt nå kan være at hun har fått en senebetennelse eller en strekk i foten sin. Hun leker ofte med litt større hunder, så det kan være at leken har blitt litt voldsom. Chanel er heller ikke like dårlig i dag som det hun var på fredagen, så vi merker at det går bedre med henne nå. Så om to uker skal hun trekke noen tenner, og i mellomtiden skal hun ha dette middelet i maten sin.

Processed with VSCO with s2 preset
Jeg er så glad for at det gikk bra i dag! Og jeg er så glad for at jeg tok henne med meg ut fra dyrlegen sist, for tenk om vi hadde avlivet henne? For noe som mest sannsynlig er senebetennelse.. Jeg er så glad for at vi dro til en ny dyrlege, og nå håper jeg Chanel blir bra i benet sitt fort og at alt går bra når hun skal trekke et par tenner. 

 

39 kommentarer
    1. Så koselig å høre at det ikke var en svulst. Man har ofte rett når det gjelder dyrene sine så det gjelder å følge magefølelsen.

    2. Såå bra!,
      Må også si noe jeg og venninnene mine tenker på…Selv med mye sminke er du allerede den beste og mest naturlig pene bloggeren på leeeenge. Silikon er ingenting i forhold til hva de to andre (uten å nevne navn) har operert.
      Vet du er kul men vær pleaseeee vær forsiktig nå som du får så mye oppmerksomhet.Må også si at du har paradise hotells fineste rumpe og som man ser er naturlig! Håper du aldri failer med å operere den, som tydeligvis ble en fall blogg trend ifjor (bare se hvor rart det ser ut?)
      Uansett, blogg verden trenger deg. Bare ikke begynn som de andre Hehe <3 klem

    3. Så bra det går bedre med henne og håper det går bra med deg også! Du virker som ei utrolig god jente som fortjener det beste. Heier på deg på paradise.
      Chanel er utrolig nydelig.

    4. Jaa😍😍 så bra hun ikke har en svulst!! Jeg håper hun blir bedre!! Må også bare si at du er syyyykt peeeen❤️❤️ Og kjempebra at du kom inn på Paradise hotell. Heier på deg i finalen! (Selv om den har vært i virkeligheten😂)
      God bedring med Chanel
      💕💕

    5. Så glad Chanel har det fint!❤️❤️Det var egt ganske bra du tok henne med hjem og nektet å avlive uten informasjon ❤️
      Btw elsker bloggen ily❤️❤️

    6. Så glad for at det gikk bra med Chanel!❤️ Veldig fint at dere så en annen lege, den andre var jo helt tullete. Ryktene sier at du og Kevin vinner paradise. Håper det er sant, for dere er favorittene der inne❤️ Heier på deg!❤️

    7. Nå kjente jeg at jeg ble skikkelig glad! Tenk at det bare var en så liten ting i forhold og som kunne behandles! ❤️Stol alltid på dine egne instinkter, du var veldig modig sist og fortsett med det❤️❤️Håper det går bra med Chanel etter hun skal trekke tenner 💘

    8. Nå ble dagen min bedre! Har gått rundt og bekymret meg for Chanel!
      Du må være den beste bloggeren, jordnær og et godt menneske.

    9. Takke Gud for at du løpte ut av den dyrlegen med hunden din den dagen martine 🙏🏼😊 Hvordan i all verden kan en dyrlege si at han tror det er en svulst så det beste er og avlive den før han i det hele tatt vet noe. Off. Godt og høre den er bedre form ☺️☺️☺️🙏🏼 Er jo super skjønn ❤️

    10. Så bra at det gjekk bra med Chanel, hadde nok gjort det same om det var med min hund😅
      Men eg har eit forslag til ein video du og Aleks kan laga ilag: “boyfriend buys my makeup” challenge, elske å sjå sånne videoar på YouTube!💗💗 Det hadde vore kjempe kjekt om de hadde gjort den😻💗

    11. Så bra! <3
      Lurte bare på hvor kjolen du hadde på deg på frokosten i dagens episode er i fra? Den hvite 💗

    12. Så bra!! jeg elsker deg og Isabell så utrolig mye. Du er den peneste i hele verden, og jeg håper jeg blir som deg<3
      Chanel er også den fineste og søteste hunden jeg har sett!!<3
      Hilsen Amanda 12 år

    13. Bra det gikk bra! Synes du burde klage på dyrelegen som ville avlive hunden med engang, herregud så idiotisk og korttenkt å bare ta et liv så “lett”.

    14. Du kommer til å få finaleplassen av de som er i estopia.. Morten kommer til å sjekke ut! så kommer offer sermoni hvor Grunde slipper kula foran Sofie (som vil ofre Grunde for Morten)
      beklager spoiler folkens, men jeg leser fremtiden

    15. Hei Martine ^^ Selv har vi en pomeranian som heter Teddy. Han er 9 år, men fikk det samme problemet da han var rundt 4. Senebetennelse eller løse kneskåler er ganske normalt hos små hunder (hvis det er det ho har problemer med). Han lever fortsatt med dette og selv har han fått slag og var nær døden her i sommer. Hunder pleier ikke å vise at de er nær døden før de faktisk gir opp. Så om du ser tegn til svakhet så er en tur til dyrlegen alltid lurt. Teddy klarte jo å komme seg på bena igjen og han er frisk og rask. Han har tendenser til å gjøre (yoga) om morgenen. (strekker ut ett og ett bakben) men dette er bare for å få kneskålene på plass. Husk at dette er en normal ting som skjer med små hunder. Teddy er en veldig glad hund som må gå på litt smertestillende, men dette gjør jo bare at han kan gå rundt hoppende glad <33 Lykke til med Chanel og håper alt ordner seg + at hun blir frisk ^^

    16. Åh, nå ble jeg letta 💕 Utrolig ekkelt hvordan den første dyrlegen bare konkluderte med at det var en svulst uten å vite sikkert.
      Kan jeg spørre hvilken dyreklinikk dette var?

    17. Så flott at lille Chanel ikke var alvorlig syk <3 Synes virkelig du skal kontakte vetrinæren du var hos sist for å klage på dette,for det går virkelig ikke an å si at en hund skal avlives uten skikkelig sjekk. Jeg blir skremt av å vite at slike vetrinærer finnes!
      Masse god bedring til Chanel <3

    18. Min mors pome var oss veterinæren igår får å trekke noen løse tenner
      Men godt å høre at Chanel blir på bedringens vei håper at ho snart er i stand til å løpe å leke 🙂

    19. Herregud så godt å høre, martine!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt tilbake til den første dyrlegen og fortalt dette! Tenk å avlive dyr så lett, kjenner jeg blir ordentlig forbanna, hadde jeg vært deg så hadde jeg i alle fall sendt dem mail, man kan ikke jobbe med dyr om man skal avlive dyr uten å i det hele tatt prøve å hjelpe dem. åh, jeg blir så sur!! godt det endte bra <3 heia deg!!

    20. Så sykt at den forrige dyrlegen ville avlive henne! Han har sikkert lurt andre dyreeiere til å avlive hundene sine uten grunn, så grusomt 🙁 utrolig glad for at du løp ut derfra og fant en ny! Chanel er så søt❤

    21. Så bra alt står bra til med Chanel 💕 Men unnskyld for at jeg påpeker dette, har pomeranian og driver oppdrett.
      Og ser at Chanel burde fått bedre pelsstell 😳 Vet du om hun har BSD? Da pelsen ser veldig tovet ut..

    22. For en nydelig hund 😍😍 herregud jeg må ha meg en sånn ♡♡ hva heter rasen…? Du har jo sikkert skrevet det i bloggen men jeg har helt ærlig aldri lest din blogg før- men jeg har lenge hatt lyst å sjekke den 😊 jeg og min samboer er OVERLYKKELIGE over å se deg i finalen med Kevin, SÅ MORO!!! Og gratulerer♡ vi begynner grine hvis du ikke vinner 😢😢 (og hvis du vinner… haha. Av glede!)

    23. Hei Martine 😊💖
      Så godt å høre at det går bedre med Chanel!!! Og godt du gikk til en annen dyrlege! Det nevnte jeg du burde gjøre i sist kommentar jeg skrev angående Chanel☺️
      Ja de får også hull i tennene å kan ha tannsykdom, men har Chanel vært i narkose før ? Og hvor godt tåler hun bedøvelse ? Siden tåler hun bedøvelse fint at hun våknet greit til igjen iløpet av et 1-5 timer tenker jeg det skal gå greit men er Chanel sånn som ikke tåler bedøvelse så godt, da er det skummelt å legge de i narkose. Jeg syntes du/dere skal først før narkose med tennene burde dere ta noen blodprøver å sjekke om alt er som det skal der, for at det viser om det er trygt for Chanel å bli lagt i narkose 😊❤️ Vil bare hjelpe, siden har mye erfaring med veterinærer å er med dyrene mine oppe der en del pågrunn av de er oppe i årene å ei går på medisiner dagelig å andre har opperert ei har tannsykdom så vet litt pågrunn av erfaring, å hør på magefølelsendin uansett !! Siden er ikke alltid man treffer snille dyrlegen som gjør det som burde gjøres for å redde dyret, så kjemp deg for det du vil❤️ Bra du løp it m Chanel sist gang !!!
      Hun leker sier du å Har det fint mat lyst på plass? Og løper, det er et tegn på at hun har det godt å ikke noe så forferdelig vondt ❤️
      Du virker som ei så god jente Martine!! 💖
      Håper du og kevin vinner paradise heier på dere !! Heia på dere når dere ikke var partnere også siden tenkte at dere iommer aldrig til å bli partenere så da håpte jeg du å alex vant men nå så plutselig ble dere partnere jeg bar Åå jøss var d jeg håpte p håper dere vinner ❤️❤️😁 Digger deg Martine god hjertet er du også! 💜💚💙

    24. Jeg har ikke lest så mye av bloggen din tidligere, men i dag måtte jeg inn og titte. Har lest begge innleggene, både dette og det andre der dyrlegen ville avlive henne og du sprang ut av klinikken.
      Personlig stusset jeg allerede der. Avlive pga en svulst? Som regel får man jo valget om man vil forsøke operasjon selv om det er sjanse for død, eller om man vil avlive der og da. Slik jeg forsto det, fikk du ikke dette valget.
      Når du da går til en annen klinikk og får høre at det er en senebetennelse kan man jo begynne å lure på hva den første dyrlegen egentlig driver med. Har han i det hele tatt kompetanse til det han driver med?
      Jeg synes du burde anmelde ham, samt skrive hvilken klinikk det er snakk om. Det er viktig at dyreeiere vet hvilke(n) klinikker de bør holde seg unna. Er man førstegangseier eller usikker på seg selv kan man fort bare ta det dyrlegen sier for god fisk, uten å stille seg det minste kritisk. Da kan man jo faktisk ende opp med å få avlivet et dyr uten at avlivning er nødvendig i det hele tatt. Vær så snill å skrive navnet på klinikken så folk er obs og heller velger noen som faktisk er seriøse og bryr seg om DYRETS beste (ikke lommebokas).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg