Det verste jeg har vært med på

Hei dere! 

I går var en veldig trist dag for min del, og jeg kan ikke huske sist jeg gråt så mye. For dere som ikke vet det, så har jeg en liten pomeranian som heter Chanel, men hun bor ikke hos meg siden jeg er veldig sjeldent hjemme. For øyeblikket bor hun hos bestemor og bestefar, og her om dagen da jeg var der merket jeg at hun haltet veldig. Jeg prøvde å ta på benet hennes, men det virket ikke som hun hadde vondt. Vi fant fort ut at vi måtte dra til dyrlegen med henne, for det virket som at benet hennes bare sviktet. 

Så i går dro bestefar, broren min og kjæresten til pappa til dyrlegen med henne. Etter en stund fikk jeg en melding av broren min om at de snakket om å avlive henne, og da fikk jeg panikk. Jeg ba broren min hente meg med en gang, og jeg bare gråt. Da jeg kom frem til dyrlegen forklarte veterinæren at de kunne være svulst og at vi burde avlive henne. Jeg synes det var veldig merkelig at man konkluderer med at det er svulst uten å ta et eneste røntgenbilde, for svulst er ganske alvorlig. Veterinæren var veldig på at vi burde avlive henne, og vi diskuterte dette lenge. Etter litt kom de andre frem til at vi burde gjøre det, men jeg var helt i mot det. Da veterinæren kom inn med sprøyten som skulle ta livet av den lille babyen min hylgråt jeg. Jeg ba om å få være med Chanel min i to minutter til, og det fikk jeg.


Så fort veterinæren hadde gått ut pakket jeg Chanel inn i et teppe og løp ut fra klinikken. Ikke fader at noen skal få stikke en sprøyte inn i henne så hun dør. Jeg løp ut i bilen, og broren min løp etter. Vi kom oss til bilen og kjørte med en gang, mens bestefar og kjæresten til pappa sto igjen på klinikken. Jeg tror nok ikke noen skjønte noe som helst når jeg kom løpende ut derfra med henne i armene mine. 

Jeg fikk satt henne av hos bestemor igjen, og på mandag skal vi tilbake til dyrlegen. Chanel har vært syk så og si hele livet sitt, og vi har hatt masse problemer med henne. Gud vet hvor mye penger vi har brukt på den hunden der, for det har alltid vært noe galt. Hun som solgte oss Chanel var utrolig useriøs og rett etter vi kjøpte henne fikk vi ikke kontakt med hun vi kjøpte henne av lenger. Vi merket jo kun etter kort tid at mye var galt med Chanel, men vi har vært hos dyrlegen så utrolig mange ganger for å finne ut av hva som er galt, men ikke en eneste dyrlege klarer å gjøre henne frisk. Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert bare av å skrive om det, for vi har brukt så ekstremt mye penger til ingen nytte. Dyrlegen sa også at Chanel ikke hadde det bra nå, men Chanel har alltid vært en glad hund. Hun er ekstremt liten, men uansett har hun alltid lekt med de andre hundene. Hun logrer med halen hver gang vi kommer, og hun er verdens søteste hund. 


Jeg vet ikke hva som skjer på mandag, men jeg vil gjerne betale for å finne ut om det faktisk er en svulst. Hadde jeg fått bevist at hun hadde svulst hadde jeg selvfølgelig vært med på å avlive henne, men når det ikke er sikkert er det ikke noe jeg er med på. Jeg elsker den lille hunden uansett hvor mye trøbbel det er med henne♡

60 kommentarer
    1. herlige, skjønne, søte Chanel<3
      håper det går fint på mandag, & at noe kan gjøres for å få henne frisk<3

    2. helt enig med deg. de bør ta røntgenbilde før de konkluderer noe, for det er jo ikke sikkert at det er en svulst. jeg hadde gjort det samme som deg og tatt henne med meg. utrolig skjønn hund. hvor gammel er hun?

    3. Hei! Jeg pleier ikke å kommentere, men tenkte jeg skulle fortelle hva som skjedde med min bichon frise. I 2011 merket jeg at han hadde problemer med å gjøre fra seg og virket som det var ubehag når han forsøkte. Tok han til veterinærhøyskolen. De sa han hadde en kjempe svulst og brokk og jeg måtte avlive. Jeg nektet uten å vite om han svulsten var godartet eller ondartet. De satte han på medisiner og overvåket han i 10 dager. Hver dag ringte de og prøvde å overtale meg til å avlive. Ingen av legene der var villige til å operere. En av dem var så frekk at hun sa hun kunne obdusere han om det var så viktig å vite dødsårsak.. uansett, etter 10 dager kom en annen lege tilbake fra ferie og hun sa at hun var villig til å operere dersom jeg gikk med på at hun kunne avlive under operasjonen dersom det var spredning. Jeg sa ja, var så glad de endelig skulle prøve å redde han. Grusomt før han gikk inn, visste ikke om han ville komme ut. Men ut kom han! Og denne ene fantastiske veterinæren som hadde stått i mot resten av kirurgene på veterinærhøyskolen kunne fortelle meg at ikke bare hadde han ikke kreft, men det var ikke en svulst en gang! Bare en hevelse som følge av brokket. Så glad for å hunden overlevde, men tenk om jeg hadde bukket under presset. De argumenterte så hardt, og sa rett ut at jeg plaget og mishandlet hunden min med å tvinge han til å leve. Noen ganger lønner det seg ikke å stole på veterinærene. Hunden min levde fint, etter en standard brokk operasjon. Blir sint når jeg tenker tilbake, alt det presset for å avlive for en sykdom han ikke hadde en gang…

      1. Hei, er i lignende situasjon nå med en katt. Men celleprøve kan tyde på sarkom, men det er ikke tatt ordentlig biopsi. Vet anbefalte ikke biopsi da katten ville måtte gå med body etterpå, og det ville plage ham i hans siste dager (ikke veterinærhøgskolen) Hva het veterinæren som til slutt reddet hunden din?

    4. Som hundemamma selv så hadde jeg,som deg, ALDRI godkjent å avlive min Dexter pga at det KUNNE vært en svulvst! Hadde krevd alle mulige undersøkelser for det er noe man skal være 10000% sikker på før man avliver en hund. Så du må få sjekket han,koste hva det koste vil. Masse lykke til <3

    5. En mulighet er jo å først å finne ut HVA det er og evt. foreta en behandling. Har sett utallige innlegg på Facebook der det opprettes konto der folk vippser inn penger på. Hvis hunden har mulighet til å bli bra etter operasjonen da vel og merke.

    6. Dette var veldig leit å høre! Jeg håper inderlig at Chanel blir bedre og at det går bra med deg også! Jeg hadde gjort akkurat det samme som det du gjorde!💖Av å lese dette skjønner jeg at du virkelig elsker hunden din og at du gjør alt for å hjelpe henne! 💕💕 Håper det ordner seg!

    7. Begynte å gråte når jeg leste Dette, og jeg er en 14 år gammel gutt… Super bra at du ikke lot legen avlive hunden, ble superglad, når jeg leste det😀😀 Fortsett med det du gjør
      Masse lykke til på Mandag😄😄

    8. Hva med å gå til en annen klinikk og høre hva de tenker? 🙂 Evt gå til noen som ikke avliver kun for det er letteste utvei. Oppsøk andre klinikker, vær så snill <3

    9. Awww Chanel er så søt❤ Gjør alt for at legene ikke skal avlive henne! U Go girl😉 Gjerne oppdater oss om mandag❤Det finst nok en lege som vil sjekke det sikkert for deg😊

    10. Trodde først du hadde avlivet henne av den der simple grunnen de kom med! Kjempebra du ikke gjorde det, helt rett at man faktisk skal ha en god grunn 😊

    11. Heia Martine
      Familien min sin hund haltet en stund og de oppdaget for ikke så lenge siden at det var svulst i foten men at det skulle gå seg fint med behandling =)
      Håper det ordner seg for deg og Chanel.
      klem

    12. Åå så trist! Jeg skjønner det utrolig godt! 😭❤
      Men er det ikke mulig å operere svulsten bort hvis det er tilfellet at det er det?

    13. Så trist. Jeg har en pomeranian selv og han betyr alt i hele verden. Blir så glad av å høre at du står sånn på for henne, ikke gi opp. Det kan lønne seg å prøve flere veterinærer da det finnes litt av hvert der ute. Håper virkelig det ender godt for din lille skjønne <3

    14. Huff da 😫 har jeg har også en pome 😊 håper at Chanel blir frisk igjen vondt det der føler med deg 😧😧 hadde blitt sikling forbanna 😡😡 håper at beinet ho sitt blir bra igjen avliver foreldre ungene sine hvis beinet er vondt nei det gjør de ikke .

    15. Skjønner deg utrolig godt. De kan ikke si at det er en svulst når de ikke har tatt røngenbilde eller noe sånn først. Jeg har en liten blandings hund selv. Han er 2, snart 3 og har problemer med magen og pusten noen ganger. På onsdag skal vi skjekke det. Men tror ikke det er noe alvorelig egentlig, håper ikke det vertfall. Men ønsker deg lykke til på mandag og eg håper det ikke er en svulst eller noe annet alvorelig. Hadde det vært min hund hadde eg gjort akkuratt det samme! ❤️❤️

    16. Om jeg måtte avlivet hunden min så klart jeg skulle hatt bevis på det de står og forteller. Kom deg på et anicura dyresykehus og ta CT av foten hun har ondt i. Røngen er ikke godt nok.

    17. Huff så trist å lese, men som hunde eier selv så er jeg enig med deg, ta han med tilbake å få tatt røntgen osv. De dyrelegene som sir man skal avlive med engang i stede for å ta videre behandling for å finne ut hva som er galt, er ikke kvalifiserte nok å er ikke interessert i å gjøre en god jobb. Vet om mange plasser der det første de sier er at vi avliver. Så jeg holder meg kun til en plass å det er dyresykehuset mammaen til bestevenninnen min jobber på, for der vet jeg det er seriøse folk , å de er villige til å finne ut hva som er galt, å avlivet er det siste de nevner ( med mindre det ikke er eieren selv som mener at dyret må avlives pga ett eller annet )
      Masse lykke til, jeg skal krysse fingrene for dere <3

    18. Før nån fæle dyrlæga dåkker har dær nede.. skjønne godt at du gjør ALT før ho og betale omså 20.000 før og gjøre ho frisk 🙂 det hadde æ også gjort 💖 Stå på, håpe ho får leve 🐶💟

    19. Hei Martine! Dette var leit å lese, har selv en pomeranian og vet hvor ufattelig glad man blir i disse dyra. Du sier Chanel halter? De har ikke tenkt på PL (patellaluksasjon)? Det er veldig vanlig hos denne rasen. Jeg personlig ville tatt med hunden til flere klinikker for å få flere synspunkter på dette, kan være noe helt annet enn en svulst selv om en dyrlege sier det. Så hadde jeg vært deg ville jeg dratt til flere klinikker og krevd full undersøkelse med røntgen og hele pakka. Håper det ordner seg! Er hun syk og lider vet man selvfølgelig at det er best å la de gå, men vær sikker på at du har gjort alt i din makt før dette blir aktuelt. Klem fra meg.

    20. Helt rett og springe fra, ingen mennesker hadde gjort dette med andre mennesker om vi kunne “avlivet“ syke mennesker i Norge.
      Skal heller ikke være slikt med dyr, forferdelig hvor fort dem skal gjøre en avgjørelse som tar livet av en sjel..
      Jeg har selv mistet min katt i avliving, men hun hadde en svulst i magen som gjorde hun skrek 24/7 med oppkast. Det var for meg rett avgjørelse, men hadde aldri avlivet mine hunder eller katter pga noe dem tror.
      Håper mandag går fint!

    21. Jeg blir oppriktig irritert av å lese, så bra at du tok henne med deg hjem!! De kan ikke bare avlive uten å sjekke hva som er galt?? Du burde dra til en helt annen dyrlege på mandag.
      Søteste Chanel <3

    22. Storo dyreklinikk har alltid klart å finne ut hva som er galt med dyrene de får! Da hunden vår var der, tilkalte de flere spesialister kun for å finne ut hva som var galt. Det anbefales i hvert fall veldig! <3

    23. Hei Martine! Sjansen for at du leser denne kommentaren er gjerne ikke så stor, men jeg prøver!!
      Har selv en dvergpincher gutt på 12mmd, som har vært utrolig mye syk! HELDIGVIS(!!!) har jeg gått til en fantastisk vetrinær! Det koster, men det er verd det. Min var også halt, og første vetrinæren ville avlive han i en alder av 6(!!!)mnd, uten å undersøke han en gang!! Da tok jeg kontakt med en ny vetrinær, som tok alt av prøver, også røntgen, og konstanterer med betente muskler.. og det skulle jeg liksom avlivet han for?!?
      Han er 12 mnd nå, helt frisk, og uten en eneste plage! Var nylig på helse sjekk og scoret full pott på alle tester.!
      Jeg vil derfor VARMT annbefale deg å ta kontakt med dyrehospitalet i Hønefoss! Det er ett stykke å kjøre fra Oslo, men det er verd det! De er blant landets beste! De er utrolig flotte folk, som virkelig vet å hjelpe!
      Google dyrehospitalet Hønefoss så finner du kontaktinformasjon! Tlf nr deres er 32 11 19 20.
      Masse masse lykke til! Vi heier på dere !

      1. Gammel kommentar men satt her å leste. Jeg lurer i all verden på hvem dyrleger dere går hos? Er de ikke riktig kloke? Har aldri opplevd noe slikt med noen av de 5 forskjellige dyrlegene/klinikkene jeg har vært hos. Var mye greier med Chihuahuaen min på slutten og ingen av dem nevnte avlivning i det hele tatt selv om hunden hadde vondt! Han hadde forkalkninger i ryggen og hadde bra og dårlige perioder (gikk på smertestillende, men funket til slutt ikke mer og ikke hver dag det funka like bra heller) Vi behandlet med kortison på slutten, han fikk 2 fine uker der han ble seg selv igjen etter 4’mnd med helvette og vondt der Onsior ikke funka. Men etter de 2 ukene var helvette på’n igjen. Han klarte ikke hoppe opp i sofaen mer, klarte ikke alltid å gå, haltet og ble aggressiv når jeg skulle løfte han opp osv pga smertene. Da vi kom for å avlive så spurte veterinæren om vi var helt sikre og at det fortsatt var annen behandling vi kunne prøve (aner ikke hva det var) men vi hadde sett nok og orket ikke se de store smertene han hadde mer, vi klarte rett og slett ikke se på det mer så vi valgte det rette som var å avlive.
        Men hadde ALDRI i verden avlivet uten å undersøke hunden grundig først. Hunden min fikk påvist forkalkning 8 mnd før vi avlivet han. 8 fæle måneder der han mista mer og mer av seg selv og forandret helt personlighet. Ikke gøy å være vitne til og skulle ønske jeg avlivet han mye før! :/ men man vil jo liksom ikke det heller før man virkelig har sett og innsett at det ikke går mer og man ikke takler se på det mer :/ Man vil jo prøve til det siste, han ble nesten 13 år.

    24. Jeg ble helt rørt når jeg leste dette innlegget! Jeg er helt enig med deg! ALDRI la noen gjøre noe med noen du er glad i før de er 110% sikker! Jeg har en liten hund selv, of jeg ville aldri ha latt noen avlive henne uten videre! Vi har ogsp hatt veldig mange problemer med henne! Og hun er bare 1 år nå.
      Skulle bare si at valge du tokk når du løp ut døra vil du ALDRI angre på!
      Å jeg vedder på at hunden din er evig takknemmelig og at det ikke er noe alvorlig!
      Min hund hadde også vondt i lappen sin! Hun pep vær gang hun gikk, vi måtte derfor ta med henne til dyrlegen umiddelbart! De tokk med henne på et rom for å se hva som hadde skjedd å hun hadde tydeligvis blitt bitt av ett dyr. Hun fikk derfor en slags (dyre parrasett) som fikk henne til å føle seg litt bedre. Noe som ikke hjalp!
      Poenget mitt er at valget du tokk var utrolig klokt. En hund en kjelevenn du har resten av livet!❤️❤️
      PS: Ikke la dem ta med henne på et rom alene! De kan si at de skal sjekke henne men avlive henne uten lov fra deg!🙈

    25. Hei! Jeg er helt enig med deg i valget du tok. Min pomeranian ble kjørt over forrige vinter. Da vi tok henne med til dyrlegen ville de avlive henne, men jeg nektet. Dagen etter tok jeg henne med til den beste dyrlegen i oslo og han opererte henne. I dag er hun helt frisk og har kun litt avstivet rygg pga av skruene dyrlegen satt inn!!! STÅ PÅ!!! Dette kommer til å gå bra 🙂

    26. Hei min tante har ein hund som er 12 år og den skulle får 2 veker siden bli avlivet fordi ho har kreft og hadde ein veke igjen og leve men nei da ho har ikkje dødd enda så kva den dyrlegen har tenkt aner ikkje eg.
      Søskenbarnet mitt var med på dyrlegen den dagen og han sa nei kan ho ikkje bare dø normalt og da bestemte dei seg for at ho skulle det eg vil savne ho og håper og ho fyller 13 som er no i begynnelsen av juni og da dør ho som 13 åring

    27. Ville sjekket flere steder og selvsagt ikke gått med på noe før røntgen og prøver er tatt. Du betaler jo for det så skjønner ikke at noen veterinærer ikke gjør det før de gir konklusjon. Nei, styr unna denne vetr. og kontakt flere. Kan du si hvilken du var hos? Vil ikke dit med min lille hund 😐

    28. Hva het selgeren? Det er viktig at hunder blir avlet frem rett og derfor bør useriøse selgere bli stoppet. Skjønner om du ikke vil kommentere navnet her, men om det står på nett og en kjøper søker opp navnet vil hun se at det er useriøs selger 🙂
      Håper Chanel blir bra, viktig å sjekke ordentlig! Tenk om dette hadde vært et menneske liksom, skulle man drept den pga kanskje svulst også da!??

    29. Hva slags syk er hun? Det er jo ikke greit å la hunden leve kun for vår egen del dersom den er mye syk og plaget. Dyr er flink til å skjule smerte

    30. Anbefaler å dra til Bo! Han er virkelig den flinkeste dyrlegen, holder til på mosenteret i Nittedal. Han er ikke ute etter mest mulig penger som de andre dyrlegene som er kjøpt opp. Han selv har pomeranian, han er virkelig til å stole på!

    31. er ikke nytt at folk som selger denne rasen driver med innavel å shit, de skal jo bare tjene lette penger på dette, mamma fikk 2 stykker for mange år tilbake som måtte avlives etter et år, samme med en japanspisshund.. viktig å sjekke ut før man kjøper å annmelde om man finner noe som er usseriøst sånn at de ikke får fortsatt med dette

    32. Hei! Jeg hadde selv en hund som dyrlegen antok at hadde svulst, og det ble sendt prøver fra området. De antok at det var ondartet kreft, men jeg ville ikke gi meg før jeg visste 100% at det ikke var noe å gjøre. Så jeg drog til “Bergen Smådyrklinikk” og undersøkte hunden min der hos en spesialist, der de fant ut at kreften hadde spredd seg. De var utrolig flinke! Anbefaler deg å dra til en spesialist som får undersøkt det!

    33. Åå jeg begynte å gråte av å lese dette 🙁 Så bra du tok henne med deg ut igjen! Krysser fingerne for at dere finner ut av det i morgen, og at det går bra med henne <3

    34. Hei Martine
      Så trist å lese om hunden din, som flere andre her vil jeg også anbefale deg å gå til en annen dyrlege.
      Men jeg må også fortelle deg noe.
      I januar i fjor, fant jeg ut at hunden min var syk, og i flere måneder var jeg frem og tilbake hos diverse dyrleger og tok masse prøver, det viste seg til slutt at hun hadde en svulst i hjernen. De kunne prøve å operere den, selv om jeg ble avdvart mot at det var en stor risiko, samt hun var en eldre hund.
      Jeg tenkte meg om flere ganger før jeg tok avgjørelsen om avlivning. Jeg forsto at jeg ikke kunne fortsette å være egoistisk. Hvor mye skulle jeg utsette min hund for fordi jeg ikke ville at hun skulle dø?
      Jeg hadde det helt jævelig de dagene mens jeg ventet på timen hos dyrlegen, men da jeg var ferdig følte jeg meg lettet, (det høres helt forferdelig ut, ja)Men jeg viste at jeg hadde gjort det rette valget.
      Jeg sier ikke at avlivning er det rette valget for deg, men jeg vil gjerne be deg om å tenkte på en annen måte, ikke vær egoistisk.
      Selvfølgelig, om hunden kan få et verdig liv videre uten vondt så er ikke avlivning et tema, bare tenk på hunden først og fremst.
      Uansett lykke til!
      Du er en smart jente, du gjør det rette valget 🙂

    35. Min tidligere dyrlege mente jeg burde avlive hunden min pga kreft han så på røntgen. Noen dager før avliving dro jeg en annen plass for å dobbeltsjekke. Det viste seg å kun være en kongle. Du burde dra et annet sted! Det er jo helt vanvittig at han ikke sjekket først engang.

    36. Du er god Martine❤️ Det var bra du gjore det!! Helt enig m deg fin ut om d er en svulst elr ikke bra du bare løp derifra! Dere kan jo kanskje gå til en Anna klinikk som er ville til å finne ut mer ? Siden alle klinikker er ikke samme noen er bedre enn andre å du kan Google de i dott område å se Åssen kommentarer de har fått om d er mye bra elr ikke.. håper dere finner ut hva som er galt m Chanel ! Og Masse god bedring til Chanel ❤️❤️ Krysser fingrene for at alt skal gå bra🤞🏻
      Du er ei så god jente martine❤️❤️

    37. Om en dyrlege ser så lett på et liv er det bare å bytte klinikk! Familiehunden vår fikk kreft og han ble behandlet med cellegift. Finn en dyrlege som virkelig har hjerte for dyra! Kan anbefale Anicura Telemark på Gvarv. Blir kanskje litt langt å kjøre, men de er utrolig flinke og gjør alt de kan for våre flotte firbente!

    38. Kjenner jeg blir utrolig irritert over dette. Det er helt typisk for unge jenter å gjøre sånt som det her; kjøpe seg en søt hund uten å sjekke opp i oppdretter på forhånd. Har pomeranian selv. Pomeranians er en av de dyreste hunderasen som finnes på markedet, det er derfor HELT uforsvarlig å kjøpe av useriøse selgere på grunn av billig pris. Det er snakk om et liv. Vi kjørte rundt og besøkte fire ulike oppdrettere som vi hadde undersøkt på forhånd og fått anbefalt av andre hundeeiere. Det at du da, etter å ha kjøpt en stakkars syk hund, finner ut at du ikke gidder å ta deg tid til det ansvaret som følger med en hund, er rett og slett dyreplageri. Også da attpåtil, som at alt dette ikke var nok, melde deg på reality og fly avgårde og etterlate alt ansvar for hund til foreldre/besteforeldre, for så å nekte å avlive det stakkars syke dyret fordi du “elsker henne”.. Nei vet du hva. Din dårlige samvittighet kan ikke gå utover et stakkars liv. Om profesjonelle veterinærer sier det ikke er håp for hunden, burde man høre etter istedenfor å pine dyret og de rundt deg videre.
      Ønsker deg lykke til tross alt, og håper det ordner seg for lille Chanel. Neste gang du anskaffer et dyr, må du tenke over ansvaret og det som kommer med det – det er ikke et leketøy du bare kan gå lei av.

    39. Amalie: Hunden min har alltid bodd med enten mamma eller med bestemor og bestefar som bor i etasjen under. Når jeg flyttet bestemte jeg meg for å ikke ta henne med dit, for jeg reiser mye og er sjeldent hjemme, og hun har det mye bedre hos de med andre hunder. Vi betalte 30.000 for henne, så vi kjøpte ikke det billigste vi fant og vi sjekket mye rundt før vi kjøpte henne. Så det at du kommer med mye fakta som absolutt ikke stemmer blir jeg utrolig irritert over. Er ikke min hund alene, er familien sin. Så finn ut av litt mer før du kommer med slike ekle kommentarer.

    40. Herregud for en skjønn skapning!!
      Søsteren min var på rutinekontroll med toypuddelen sin nylig, hvor det helt tilfeldig ble funnet en alvorlig sykdom som tilsa at de måtte avlive den der og da. Det gjorde de, og nå har hun en ny hund – men en hund kan jo aldri erstattes med en annen!

    41. Har en pomme selv, og det du gjorde var helt riktig! For det første må du aldri i livet dra til den klinikken igjen, slike veterinærer burde ikke eksistert. For det andre virker det som Chanel har patellaluksurasjon som er helt vanlig hos små hunder. Min har det og leverer helt fint med det. Det finnes så klart i forskjellige grad, så de hundene med værste plagene blir operert og lever helt fint.
      Så ut som mange god tips over her på veterinærer. Masse lykke til.

    42. Ta den med til Durehospitaletbi Fredrikstad! Det tar de CT, ultralyd, biopsi og kan til og med gi cellegift hvis det er kreft

    43. Herregud 🙁 ser at mange over har gode tips til veterinærer, syns virkelig du burde gå til noen andre! For en usympatisk veterinær! Bra at du gjorde det du gjorde❤

    44. Så trist.. vet akkurat hvordan det er.. føler med dere, og skjønner valget ditt om å få sjekket det før de gjør noe mer. Gode klemmer fra meg

    45. Hei.
      Hvor gammel er hun? Og hva heter oppdretteren/selgeren?
      Meldt deg inn i pomeranian gruppen på Facebook så kanskje du finner søsknene/andre som har erfaring med oppdretteren for å se om det er noe arvelig etc. og tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg