En av mine verste netter på lenge

Innlegget inneholder sponsede produkter

Hei dere! 

Håper alle hadde en fin feiring i går, det hadde hvertfall jeg! Helt til kvelden kom.. 

Vi vorset litt hos meg før planen var å dra ut på byen på kvelden for å møte mange andre venner. Jeg merket plutselig at jeg var veldig trøtt, så jeg bestemte meg for å prøve å sove en time. Da jeg våknet hadde jeg utrolig vondt i hodet, så jeg valgte å droppe byen. Da jeg skulle legge meg merket jeg bare at hodepinen ble verre og verre, så jeg bestemte meg for å ta en migrenepille. For ja, jeg har migrene.. Migrenen min kommer veldig sjeldent, men når jeg først får det er det helt forferdelig. Rundt ti minutter etter jeg hadde tatt migrenepillen ble jeg utrolig kvalm, og begynte å kaste opp. Det fortsatte hele natten, og pillen fungerte ikke fordi hver gang jeg drakk vann eller cola kastet jeg opp med en gang. Det ble så ille at jeg lå og gråt i flere timer fordi det dunket i hodet mitt. Klokken seks i dag tidlig bestemte jeg meg for å ringe bestefar og be han hente meg fordi jeg ikke turte å være alene lenger. Jeg mistet synet og jeg merket at når jeg reiste meg opp holdt jeg på å svime av. 

Etter kort tid hentet bestefar meg, og da jeg kom til bestemor og bestefar klarte jeg heldigvis å sove litt. Jeg tok også migrenepillen på nytt, og denne gangen gikk det mye bedre. Da jeg våknet følte jeg meg litt bedre, men fortsatt ganske dårlig. Jeg ble veldig lei meg fordi jeg skulle til Bergen i dag, og flyet gikk klokken ett. Likevel bestemte jeg meg for å prøve å dra, selvom jeg var veldig redd for å bli dårlig på flyet. 

Heldigvis gikk det bra, og nå er jeg fremme i Bergen. Jeg blir nok bare å slappe av resten av dagen, for jeg er fortsatt ganske småkvalm.. 

Processed with VSCO with s2 preset

Processed with VSCO with s2 preset
Dette er dagens oufit, og jeg har seriøst bodd i denne kosedressen siden jeg fikk den. Bildene derimot er ikke tatt i dag, for jeg tror jeg skal spare dere for det synet. Haha! Jeg har fått veldig mange spørsmål om hvor denne dressen er fra og dere finner den hos Get Inspired! Dere finner jakka HER og buksa HERJeg har også skaffet dere en rabattkode hos Get Inspired som gir dere 25% rabatt på alt fra NIKE. Rabattkoden er “MARTINE25” og varer frem til søndag♡

 

24 kommentarer
    1. god bedring Martine! Jeg har AKKURAT det samme. Hodet DUNKER på den ene siden. det går ikke å forklare det til noen som ikke har migrene. Og det med synet, det er faen meg så ille at når det kommer skulle jeg ønske jeg ikke levde. Du bør skaffe deg nesespray medisin greia, for meg får den iallefall synsforstyrrelsene til å gå bort ganske fort. Hodepinen derimot får jeg ikke gjort noe med enn bare å sove i mange mange timer. Uff, stakkars deg

    2. Martine, jeg ønsker ikke å skremme deg nå, men jeg studerer medisin og vil bare advare deg. Det at du mistet synet, svimte av og var svimmel er ikke et godt tegn. Dette kan være symptomer på et hjerneslag (i verste fall)
      Jeg vil ikke konkludere, ettersom jeg ikke vet hva slags migrene du ha eller har snakket med deg. Er det øyemigrene du har? Da kan i så fall det du beskriver skje. Og hvis du aldri har opplevd noe lignende smerte i hodet før er det heller ikke noe godt tegn. Jeg anbefaler deg at du sammenligner dette tilfellet med tidligere tilfeller, og dersom dette skiller seg ut bør du ta en legetime. Og du kan jo ringe legevakta når som helst om du bare har noen spørsmål.
      Jeg håper det går bra med deg nå, Martine. Håper du får en fin helg i Bergen ♥️

    3. Kan du fortelle om iPhone dekslene som er vanntette? Har du fått ett eller kjøpt ett? 🙂 Hvilken av de var å anbefale?

    4. Hei, Martine!
      Jeg har hatt akkurat slik migrene selv. Jeg fikk migrene av p-pillene jeg gikk på, selv om jeg hadde gått på de i 2 år allerede. Hvis du opplever synsforstyrrelser, såkalt migrene med aura, så bør du virkelig ikke gå på p-piller eller annen prevensjon med østrogen. Da øker du sannsynligheten for hjerneslag veldig. Vil anbefale deg å lese litt om det, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg sluttet på p-piller umiddelbart etter å ha lest litt om det(og har heller ikke hatt migrene etter at jeg sluttet på pillene). Det bør tas alvorlig, og er verdt å sjekke ut. Friske 20 år gamle jenter kan også få hjerneslag, dessverre. Ikke for å skremme deg dette her altså. Men er mange som ikke vet om det, så ville bare si fra.
      God bedring 🙂

    5. Huff, jeg kjenner flere som sliter med migrene og det høres helt forferdelig ut. Jeg er glad jeg ikke sliter med noe slikt, jeg hadde virkelig ikke taklet det.
      Og til kommentaren “Slag”: jeg tror Martine hadde dratt til legevakten om hun var redd for hva det var og ikke har opplevd dette før. Hun skriver i innlegget at hun tok MIGRENEpiller, så hun sliter uten tvil med migrene (og har fått utskrevet piller spesifikt til migrene), og det er ingen grunn til å “skremme” henne på denne måten.

    6. Hei fine Martine!💗 Jeg lurer på om du har så blå øyne naturlig, eller om du bruker linser? Heier på deg, og masse god bedring!

    7. Jeg har vært plaget av samme type migrene som deg. Synsforstyrrelser, kvalme, smerter, osv. Det kom bare oftere og oftere, og etterhvert ble jeg deprimert over hvor mye det gikk utover! I tillegg er det jo helt jævli mens det står på. Altfor ofte måtte jeg avlyse planer og ting jeg hadde gledet meg til. Fortvilende å ikke kunne gjøre noe, man må jo bare vente til det går over. ofte var jeg helt utkjørt i 1-2 dager i etterkant. Så dette gikk sterkt utover livskvaliteten min etterhvert. Medisiner hjalp bare litt, anfallene kunne bli mildere men de kom likevel.
      Nå har jeg ikke hatt anfall siden 2012! Jeg er så takknemlig og føler jeg har fått livet i gave! Løsningen ble oppdaget tilfeldig- men har stoppet anfallene helt! Tok botox i sinnarynken, og oppdaget at anfallene ble borte! Jeg har siden 2012 fylt på botox 2-3 ganger i året for å holde det i sjakk. Vil anbefale deg å prøve det, det er det beste som har skjedd meg!

    8. Huff, jeg har hatt migrene siden 5klasse, og har så sterke og hyppige anfall at jeg får epilepsimedidiner som forebyggende… uten disse har jeg migrene opp til 5 dager i uken.. det er så grusomt!! God bedring 😊😊

    9. Heia Martine.. Huff dette var kjedelig og vondt for deg.. vet p piller ikke er så bra med migrene. Kanskje det er noe å sjekke?? Ellers var det jo 17 mai. Og da er det masse folk og lyder av fløyter. Og man blir sliten av slike ting, og mange av disse faktorene spiller inn for du som har migrene.. Hadde nok oppsøkt lege for å være sikker på at alt er greit.. ❤ Riktig god bedring og vi er mange som heier på deg.. you go girl🌷🌷👍

    10. Du trenger ikke bekymre deg for hjerneslag Martine. Jeg hadde et veldig likt migreneanfall etter en fest før jul, som var dagen etter den tyngste eksamensperioden jeg har vært gjennom pluss mye på privaten. Vanligvis har jeg synsforstyrrelser og kvalme med anfallene mine, men aldri oppkast. Men denne morgene kastet jeg alt opp, aldri hatt et så vondt anfall, jeg hylgråt og så ingen ende på det siden alt bare kom opp igjen. Endte med at jeg ringte legevakten etter åtte timer, fikk umiddelbart hjelp, hvorav kvalmenedsettende og en annen type migrenemedisin. Anfallet ga seg fire timer etter dette. Aldri vært så glad noen gang for at en migrene er ferdig!
      Poenget mitt: under stressende perioder i livet hvor man gjerne pusher seg litt hardere enn vanlig er det enkelt og greit kroppen sin måte å be deg slappe litt av/stresse ned. Så måten få forhindre flere slike anfall er å bli litt flinkere å lytte til kroppen 🙂

    11. Mattea:
      Du bør ikke si at hun ikke skal være bekymret for hjerneslag. Har man migrene med aura, så er man allerede i risikogruppen for å få hjerneslag. Å tilføre kroppen østrogen, som man gjør via p-piller, øker sjansen ganske mye.
      Selv om man har hatt migrene mange ganger, så betyr ikke det at det ikke en dag kan gå for langt. Plutselig er det ikke bare migrene lenger, men et faktisk hjerneslag. Hvis du leser om forskjellene på migrene og hjerneslag, så ser du at det ikke er så store forskjellene.
      Det er gjort en del forskning som viser at det er en sammenheng mellom migrene med aura og hjerneslag(og at risikoen øker veldig ved bruk av p-piller).
      I tillegg har det vært flere artikler publisert i media om unge friske jenter som har fått blodpropp andre steder i kroppen eller hjerneslag. Noen har dødd, andre har fått varige mén.
      Jeg synes ikke det er greit å bagatellisere noe som er såpass alvorlig heller, slik som du gjør. Man bør ikke sitte å tenke at «Det skjer aldri meg». For det kan faktisk skje, og er det noe man kan unngå, så bør man jo det.
      Så ville jeg advare henne. Det kan godt hende at Martine er klar over det, og allikevel velger å ta den risken, og det må være greit. Eller at hun allerede går på piller uten østrogen.
      Men folk som røyker, er overvektige, har familiehistorie med blodpropp/slag, eller har migrene med aura, bør ikke gå på prevensjon som inneholder østrogen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg