Mine beste selfietips

Heey!

Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg tar bildene mine og hvordan jeg redigerer de. Så nå tenkte jeg å fortelle dere mine beste selfietips♡

Kamera- Det første man trenger er jo så klart et kamera, men vet dere hva? På mine selfies bruker jeg kun Iphonen min. Jeg har en Iphone 7+, og for å være ærlig synes jeg bildene med Iphonen ofte blir like bra som med kameraet mitt. Iphone 7+ har et utrolig bra kamera og jeg elsker det! Og til dere som har Iphone 7+, har dere prøvd å ta på innstillingen “portrett” når dere tar bilder? Bildene blir så sinnsykt bra da, med den dybdeeffekten og greier. Bare se på bilde under her, det er tatt med Iphonen min liksom!


Bra lys- Jeg står alltid ved et vindu eller ute når jeg skal få det beste lyset. Jeg skrur alltid av lyset i leiligheten og setter meg på kjøkkenbenken ved vinduet, og da får jeg akkurat det lyset jeg vil ha. Jeg hater taklys for da kan ofte bildene bli litt gule og de blir sjeldent klare. Dette er faktisk et av mine viktigste tips til bra bilder, for lyset har så utrolig mye å si. Jeg bruker også en ringlight i blant, og disse er så sykt bra! Jeg skal bestille meg en selv nå, for det er utrolig kjipt de dagene det er mørk og trist ute og man ikke får bra bilder. Spesielt for meg som blogger, da er man nesten nødt til å ha bra bilder. 


Finn dine beste vinkler- Alle har vel en side av ansiktet man liker best? Jeg liker best den høyre siden av ansiktet mitt, derfor passer jeg på at det er den siden som vises om jeg skal ta et bilde fra siden. Om jeg skal smile på et bilde tar jeg alltid automatisk og legger hodet til siden, for jeg synes jeg ser best ut da. Jeg smiler også alltid fra siden på bilder nesten, fordi jeg synes det ser merkelig ut om jeg står rett frem, med hodet rett opp og smiler. Her er det bare å prøve seg frem og se hva man liker best. Øv deg foran speilet for eksempel. Mange kan synes det er merkelig å posere foran et kamera, men bare slipp deg løs og pose i vei!


Bra redigering- Jeg bruker to apper når jeg redigerer bildene mine. Jeg bruker Perfect365 og VSCO. På Perfect365 trykker jeg på tools og så på soften skin. Det gjør så huden din ser litt glattere ut, men jeg synes det også gjør så bildet ser mye skarpere ut. Jeg vil at bildene mine skal se klare og fine ut, og med soften skin får jeg bildene mine akkurat som jeg vil. Det er viktig å ikke overdrive soften skin for da kan man fort se ganske gal ut. Jeg tar den kun litt opp, og det er alt jeg gjør i den appen. På VSCO bruker jeg alltid filteret som heter “S2”, og jeg tror muligens man må kjøpe det filteret for rundt 11 kroner. Jeg endrer også på exposure, sharpen og temperature, og da blir bildene mine klare og lyse. Jeg liker å leke meg litt frem og tilbake i VSCO, for de har så mange kule filtere. 

Alle bildene i dette innlegget er forresten kun tatt med Iphonen min, så man trenger faktisk ikke et dyrt kamera for å få til bra bilder. Håper dere likte mine beste tips for bra bilder, så blogges vi igjen snart♡

 

15 kommentarer

Siste innlegg