Jeg synes synd på meg selv

Hei dere!

Jeg er jo utrolig glad for at det er så fint vær ute, men det har en bakside. Pollen.. Jeg våknet opp helt hoven i øynene, tett i nesa og nyser konstant. Jeg er vel ikke alene om dette? Det er så utrolig slitsomt å gå rundt sånn her, og hvert år angrer jeg for at jeg glemmer å ta vaksinen. Neste år skal jeg huske det, for det er så utrolig kjipt med allergi. Jeg klør i øynene konstant og pillene jeg har fått fungerer utrolig dårlig. Jeg tror jeg har prøvd sikkert ti forskjellige piller mot pollen, men det ser ikke ut som noen av de fungerer på meg. Nå er jeg sykt lei, og legetime skal bestilles imorgen. 

Nå kommer broren min straks hit, og så skal vi hente Aleksander på flyplassen. Har bare vært borte fra han i to dager, men savner han veldig likevel. Blir godt å se han igjen!

Vi blogges mer senere i dag!

14 kommentarer
    1. Anbefaler å spørre legen om kortisonsprøyte 🙂 Har ikke trengt å ta allergitabletter på 10 år, har bare tatt sprøyte i høysesongen.

    2. Hva skjedde mellom deg og Øysten fra fjorårets paradise hotel? Hvorfor er dere ikke mer sammen? Har dere kontakt enda?

    3. Jeg anbefaler deg å prøve dymista! Jeg har samme problem som deg og ingenting funket helt til jeg prøvde dymista i fjor og den fungerer Såå bra på meg! Er en nesespray, så du luper tabletter. Resept

    4. Hei! Hvis du har en slik pollenallergi at du kun er allergisk mot gress, vil jeg sterkt anbefale grazax! Slet veldig med at allergitablettene ikke fungere og jeg var veldig dårlig flere sommere på rad,
      Men etter jeg fikk grazax, har jeg aldri vært bedre og våren/sommeren er mye bedre nå enn hva den var før

    5. Var kjempeallergisk mot gress i mange år, men trenger ikke medisiner lenger etter at jeg begynte å ta nbg 24:7! Tar det hver dag hele året. Det er immunforsvarskosttilskudd, så man slipper bivirkningene mange av medisinene har. Fungerte kjempebra på mamma (bjørk, gress, +++) og, og selvfølgelig på de vi fikk tipset av. Bakdelen er at det tar minst et år før det virker, tror jeg

    6. Jeg har slitt med pollenallergi så lenge jeg kan huske. Øynene har sovnet så mye opp at jeg ikke kan se gjennom dem, nysing herifra til månen, utslett, you name it! Jeg hadde også prøvd x antall ulile piller, men for et par år siden prøvde jeg en allergitablett som du kun får på resept; Aerius! Hverdagen er endret etter jeg begynte på de. I tillegg til å være ganske mye kraftigere enn de fleste, er de også de eneste allergitablettene som har dobbel effekt dersom du tar 2! Om du ikke har prøvd de, anbefaler jeg det på det sterkeste!!

    7. Jeg sliter også veldig med pollenallergi, både bjørk og gress. Jeg går på en vaksine behandling hvor man hver åttende uke tar en vaksine hos en lege. Behandlingen varer i 3-4 år, men man merker forbedring allerede etter et halvt år. Etter behandlingen er ferdig skal man være allergifri 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg