Jeg bruker alt for mye sminke

Heei!

De siste dagene har jeg lest overalt om sminken til Isabelle og meg. Har enkelte folk så lite å snakke om om dagen, at det er den store snakkisen? Jeg kan forstå at vi bruker mer sminke enn andre, men det er kun ved spesielle anledinger. Til hverdags bruker ingen av oss særlig med sminke. Vi sminker oss ikke for å gjemme utseende vårt eller fordi vi er misfornøyde, vi gjør det rett og slett fordi vi synes sminke er gøy. Vi liker å prøve ut nye ting og vi liker å sitte i en time å sminke oss før vi skal ut på byen, men det for da være våres greie. Dere ser det jo inne på Paradise også at jeg så og si aldri bruker sminke, og sånn har jeg alltid vært. Jeg synes faktisk det kun er stress å sminke seg i hverdagen. 

Jeg skjønner at mange kan tro at vi er misførnøyde med utseende vårt, for ja til tider kan vi bruke mye. Jeg mener at om man ikke klarer å gå uten sminke, så hadde det ikke vært sunt for oss å bruke så mye som vi enkelte dager gjør. 

Sminke er gøy og det er kjempgøy å prøve ut nye looker, en ny øyenskygge eller bare prøve en ny leppestift. Jeg synes det er morsomt at man kan gjøre forskjellige ting hver dag og bare det å prøve ut en ny foundation er noe jeg synes er gøy. Noen har kanskje fotball som hobby, mens jeg har sminke. 

Jeg synes folk skal få mene hva de vil, men det med sminken har vi hørt alt for mange ganger før. Det er ikke noe som går innpå oss og om vi vil sminke oss mye skal vi få lov til det. Som jeg sa i gårdsagens episode “Isabelle har bestemt seg” og det har jeg også. Haha! 

Processed with VSCO with s2 preset

Sminkedukka mi♡ 

 

63 kommentarer
    1. Hvorfor poste dere bare bilder av tryne full av sminke på insta og blogg då siden dere ikke sminke dere hver dag? All the time? Sminke dere bare for å ta bilde også ta av?
      Greit nok å bruke mye sminke men isabell sminke seg så mye at hu ende med å se støggere ut
      Hvorfor e det gøy med sminke då ,du ser ok ut men kanskje du også komme til å se støggere ut hvis du overdrive

    2. Bruk så mye sminke dere bare vil! Vær dere selv og den dere vil være❤ Dere er fine uansett??? Digger dere

    3. Jeg syntes at dere kan bruke så mye sminke dere vil😌 Det er deres egne valg og som du sa er sminke en hobby akkurat som fotball, svømming og håndball❤️

    4. Bruk så myyyyyye sminke som dere vil! Dere e nydelige både m og uten!😊 Og sminke er en måte å utrykke sg på, så dere burde ikke få hate bare fordig dere utrykker dere m sminke! D r rett og slett barnselig å hate på sånt!!! Hilsen stor fan av både dg og Isabelle❤️

    5. Helt enig! Er nok ikke helt akseptert at sminke kan være en fritidsinteresse på lik grad med sport og musikk feks. Jeg er også sånn at jeg kan sitte i timesvis sminke meg og prøve ut ulike produkter og teknikker for morroskyld. Men har også mange dager jeg knapt går med sminke, så jeg kjenner meg igjen!:) Folk som bryr seg såå mye har et lite interessant liv spør du meg

    6. Jeg synes begge to er Veldig fine, både med og uten sminke!! Dere må selv bestemme hvor mye sminke dere vil bruke, det har ingen andre noen ting med!

    7. Dere er begge mye finere uten sminke til og med enn alle som kommenterer noe stygt, garantert! Missunelse kalles det og det er vel prisen for å være vakker 🙂

    8. På paradise bruker dere samme bikini ? Jeg lurer så fælt på hvor dere har kjøpt den henn!! Dere er nydelig <3

    9. Får selv masse kommentarer om at jeg bruker for mye sminke. Jeg blir veldig lei av alle kommentarene og meningene til folk. Skjønner ikke hvorfor folk trenger å legge seg bort i hvordan andre liker å gå og se ut.
      Dere har begge inspirert meg og hjelpt meg masse. Jeg tenker ikke lenger så mye på hva folk synstest om sminken min, og om noen kommer med en frekk kommentar så bryr jeg meg ikke. Forsett med alt det bra arbeidet Martine, du inspirerer ikke bare meg men mange andre ungdommer!<3 Stå på videre!

    10. Dere begge to er veldig fin uten sminke 🙂 jeg har egentlig bare reagert på ho venninna di sin sminke inne på paradise. Jeg var veldig enig med Alexander i det han sa til deg der inne, jeg har måttet si fra til mine venninner av og til. Men ja jeg legger meg egentlig ikke opp i hva andre gjør, men som sagt syns jeg dere begge er finere uten så mye sminke. Er enig at det er gøy og prøve ut nye sminke osv. Men hun bruker for mye sånn hvit i ansikte sitt hun der venninna di, og det ekje stygt ment 🙂 kom ikke på hva det het 🙂

    11. Jo, sminke er kjempegøy, men det er faktisk ganske ekstremt hvordan dere sminker dere til helt nye ansikt! Og denne type heavy sminke ser bra ut på insta, og på utesteder hvor det er mørkt og folk er fulle, men i dagslys-der ser det helt forferdelig ut. Hører at flere og flere gutter er typ redd for å bli med instasminkede jenter hjem fra byen, fordi ansiktet de våkner opp til er et helt annet enn det de la seg med. Det er faktisk det samme som om en gutt skulle tatt på seg en muskeldrakt under dressen.

    12. Isabelle bruker alt for mye sminke at jeg har nesten lyst å gå ditt i paradis hotell bare for å fjerne sminken hennes. Hun ser ut som en gutt som prøver å være jente. Ikke vondt ment.

    13. Hvorfor snakker du om at folk synes “dere” bruker mye sminke? Det er vel strengt tatt Isabell folk reagerer på. Hun var jo maks uheldig med valg av foundation inne på hotellet… at ikke castingen gjorde noe med sminken hennes før de filmet. Nesten litt uproft…
      Jeg har aldri reagert på din sminke annet enn at du er veldig dyktig på det. 😉

    14. Hei, jeg syntes du martine sminke deg kjempefint og veldig naturlig, men jeg stusser veldig på det er en hvit flekk på pannen til isabell, for mye lys concealer eller noe? dette er ikke vondt ment men syntes bare at hvis hun toner ned der hun tar lyse farge ville det sett sååå mye mer naturlig ut 🙂

    15. Hva er problemet med mye sminke da Sara kan ikke ho få lov til og velge det selv så kan jo du bruke så mye sminke du vil kan si det til alle som skriver her
      Utrolig nydelige og søte dere er sykt fine med sminke selv om jeg synes Isabell bruker litt mye men ho kler det 🙂 🙂

    16. Hahahah folk som skriver at dere bruker for mye sminke er bare 13 år gamle sjalue jenter. Skal love deg at vi gutta liker det vi ser – uten tvil de fineste på hotellet

    17. Du sminker deg veldig naturlig Martine, men venninna di streber etter å være så j***** perfekt. Og når hun på innsjekken nevnte at hun har 22500 følgere så skjønte jeg hvilken jente det var. 22500, AND SO WHAT? Sikkert en snill jente, men det må da finnes grenser…

    18. Tro meg da jeg var 14-15 år brukte jeg også helvettes mye isadora solpudder og var helt der. Jeg skjønner dere,
      Men om noen år vil dere se tilbake på bildene og tenke hva faen…. I tillegg vil dere ødelegge huden med masse arr hull og faenskap. Isabelle bruker way to much highlighter og den burde hun redusere… Det er ikke pent…. Spesielt ikke på TV i dagslys… Men som sagt, deres valg. Bare stå for det i senere tid 🙂

    19. Det er viktig å få huden til å puste seg litt. Det er egentlig bare Isabelle jeg reagerer på, siden hun bruker alt for mye sminke at man legger merke til det. Be henne sminke seg mer naturlig. Hun er jo finere uten sminke in my opinion.

    20. Ingen har sakt noe på at du sminker deg for mye. Eller hvertfall ikke at du ikke sminker deg pent. Men er sikker på at 90% av norske folk synes du er minst like nydelig uten sminke, wow jeg så deg på Paradise og du er bare heeelt nydelig uten sminke, men sier ikke noe om at du ikke er nydelig med sminke, fordi DET er du! utrolig nydelig med sminke, men også uten, så du er super heldig, som er så naturlig pen, som kan fint gå uten sminke, men du går med sminke på grunn av interesse (jeg tror omtrent alle jenter bruker sminke hovudsakelig fordi de føler seg penere med det) uansett hvor mye det er av interesse;) Men uansett. Isabelle var jo utrolig nydelig hun også uten sminke, naturlig vakker! Hun var kjempe pen med sminke også, men alle kunne jo se (ikke frekt ment) at hun var alt for hvit i ansiktet. Det såg jo helt unaturlig ut. Det ser hun sikkert når det er på tv, så du skulle sagt i fra til henne, siden dere er besteveninner. Ikke at hun sminker seg stygt, men bare at hun sminket seg alt får lyst med pudder/foundation eller hva det heter. Ellers var hun jo nydelig da, og sminket seg fint, bare det kunne vert riktig farge til ansiktet.

    21. Wow !!!! SHIIIIT jeg har følgt med deg siden Paradise, men jeg har aldri sett bloggen din før, eller viste ikke du hadde blogg!! Men så sjekket jeg topplisten på blogg her, og herregud LUNDE! du ligger jo kjempehøyt oppe!! gratulerer du er super flink ass!! <3 keep up the good work <3

    22. Det blir feil å si at det ikle hadde vært sunt å bruke så mye sminke om mann ikke hadde klart å gå uten.
      Jeg bruker endel sminke, jeg går aldri ut uten selvom jeg daffer ned sminken i hverdagen.
      La alle mennesker sminke seg som de vill, og gjøre det som får personen selv til å føle seg komfortabel!
      Er så dumt at fokus på sminke er så stort da det nesten er blitt en hobby for mange jenter for det å kunne sminke er en kunst i seg selv og ikke lett!
      Jeg har aldri reagert på sminken dere har brukt, dere er vakre jenter med og uten! Jeg reagerte derimot litt på hva Alexander sa om venninna di, det syntes jeg var trist for det var der fokuset på sminken plutselig kom!
      Vi er alle forskjellige, noen er sminkeløse og andre bruker mye, men hva så? Vi er alle vakre uansett 💛💛
      Og dere to kan bruke så mye sminke dere ønsker, men den vakre personligheten vill alltid skinne igjennom og gjøre dere enda vakrere og det er den beste sminken man kan bruke 💛

    23. Alt folk gidder pirke på…
      Gjør som dere vil. Dere holder liv i en mengde arbeidsplasser og tilfører statskassa penger. 🙂
      Sminkebruken avtar gjerne med årene uansett. Det vet vel jeg som sjelden gidder sminke meg…og i tillegg har flere voksne døtre som jeg også ser har trappet kraftig ned. Det er en tid for alt. 🙂 Så, ha det gøy med sminkekunsten.

    24. Jeg vet ikke om du kommer til å lese dett og/eller gjøre det men jeg ser sånn etter en som sminker seg pent som kan legge ut sminke tips? Jeg skal kjøpe meg sminke men aner ikke hva – hadde satt pris på om du ville lage et slikt innlegg 🙏🏼 Du er nydelig!

    25. Bruk så mye sminke dere vil! Farg brynene deres rosa. Bruk grønn leppestift. Ta på gul maskara. Altså jeg blir så provosert over folk her over ^ at ikke folk kan gjøre akkurat det de vil. Hva så om Isabelle bruker for hvit concealer? Om hun syntes det er fint sånn så la nå jenta bruke det. Hvorfor er vi så sinnsykt opptatt av utseende til folk. At utseende alltid skal være så himla likt som alle andre. Be different tenker nå jeg da.

    26. Greia er jo det at ansiktet hennes er gelé, og det var jo helt sykt å se på. Er faktisk rart at de ikke gjorde noe med det..

    27. Hei Martine! Hvor mye sminke du bruker har ingen noe med, og du skal få kose deg med det underholdende og kreative som man får ut av å sminke seg. Allikevel er det ikke særlig troverdig at du sier du nesten ikke bruker sminke. På alle bildene du legger ut bruker du sminke og vipper, og derfor utfordrer jeg deg til å legge ut er eget innlegg (om ikke flere) hvor du ikke bruker sminke. Ikke sugarcoat sminkebruken din, du ser absolutt bra ut med sminke! Jeg kommer allikevel ikke til å tro på deg før jeg får se det selv. Troverdighet er essensielt når man er en offentlig person og skal ytre seg. Hadde vært dødskult om du gjorde det, og da ville nok alle latt deg være i fred:-)

    28. Greit nok å sminke seg, men VÆR SÅ SNILL og blend ut den countoren skikkelig og demp higtligthen litt!

    29. hahaha lol, tror du at dere er en snakkis? Aldri hørt om bloggen, og nå som dere er i voksenalder så kan dere vell la ungdommene få rampelyset? Og ja, altfor mye sminke, garantert penere under..

    30. Jeg synes dere har all rett i verden til å bruke mye sminke. Jeg bruker en del sminke i perioder. Jeg synes sminke er fantastisk gøy. Og jeg har fått negative tilbakemeldinger når jeg ikke har brukt sminke. Så du kan ikke vinne uansett.

    31. Jeg er såå enig med deg, for jeg er akkurat lik!!
      Jeg liker å prøve nye sminkeprodukter og det er gøy å bruke litt mer tid på det ved spesielle anledninger:-) For min del bruker jeg mer sminke når jeg skal på fest og bursdager osv., men til hverdags bruker jeg maks 10 min på å sminke meg om jeg i det hele tatt orker det.
      Jeg mener at sminke blir som for eksempel klær. Man velger selv hvilken stil man synes er fint på oss selv! Sminke skal være noe man bruker for oss selv og ikke for at andre nødvendigvis skal synes det er fint. Og når det gjelder selvtillit så mener jeg at hvis man ikke kan gå ut blant folk uten sminke en dag, DA er det et problem:-)

    32. Er nok Isabelle sin sminke kommentarene går på. Det ser jo litt for dumt ut. Du sa det jo selv til Aleksander, at du har prøvd å si fra

    33. “Huden må puste”, sier folk. Har de lest innlegget spør jeg. Det sto klart at sminken brukes ikke hver jævla dag. Lær dere å lese ferdig før dere kritiserer 🙂

    34. Altså. Som regel så sminker man seg for at man skal se forskjell, og jeg sier kjør. Fotball er en egen hobby, basketball er en egen hobby, å spille klarinett er en egen hobby og det er også sminke.

    35. Har ikke fått med meg at dere er noen snakkis før du tok det opp her nå, jeg. At du sminker deg schtøgggt er din sak.

    36. Dette er det dagens unge jenter skal se opp til.. Festing, sminke og bimbolook. Er virkelig bekymret over dagens unge. Kunne hjulpet foreldrene deres med forefallende arbeid i huset eller skaffe dere en hobby med sunne verdier istedet.

    37. Folk må få seg en hobby! Dere er superflinke med sminke begge to, jeg blir super inspirert til å bli bedre når jeg ser bilder av dere. Super babes er dere <3 Folk hauser det sikkert litt opp sminkebruken fordi Isabell hadde syke gråte streker i sminken på innsjekk, MEN HVEM BRYR SEG!

    38. Så teit å kommentere sminken deres, det skal du ikke ta til deg What so ever! Dere er kjempe fine begge to❤️ Alle er forskjellige og om dere koser dere med å sminke dere så kjør på!! Dere ser super fine ut både med og uten sminke! Heier på deg❤️

    39. Du anonym du må heller skaffe seg en hobby du er vell en binmo som ikke kan skrive skaff deg en hjerne . Dette er det dagens unge jenter skal opp til festelig for en idiotisk kommentar

    40. Jeg synes dere begge to er helt nydelige uten sminke. Derfor synes jeg det er trist å se på TV at spesielt Isabell er enten helt gul eller helt hvit i trynet når hun har sminket seg. Det matcher ikke hudfargen hennes i det hele tatt. Og når hun gråt ved innsjekk så du hele linjer gjennom sminken – det er tegn på alt for mye sminke. Dere trenger absolutt ikke så mye sminke. Veldig fine uten også. ❤

    41. Tror ikke det er mye sminke som er problemet, Kardashian klanen bruker 2 timer, det er da enda mer. Og flinke er dere, ingen tvil om det.
      Var nok bare litt uheldig at fargene ikke passet så godt lenger når dere hadde blitt brune og fine i Mexico? :S Tror det er derfor folk går berserk.

    42. Jeg synes dere ser best ut uten sminke fordi dere begge er veldig fin naturlig, og jeg tror at de som kommenterer sminken deres tenker det samme, så det er nok ikke vondt ment. Men likevel, det er deres kropper og dere bestemmer selv og om dere vil bruke mye sminke så har ingen noe med det å gjøre 🙂

    43. Venninnen din var bare litt uheldig ved innsjekk, dere er begge flotte både med og uten sminke:) Pynt dere så mye dere vil, hvor dere vil 😀

    44. synes det ikke er fint i det hele tatt.. å i og med at dere er så voksne så synes jeg dere enda er i den ” fjortiss perioden” som de fleste på 20 åra vokser ifra.. dere er liksom typiske ” rosa bloggere” som ikke de fleste menneskene liker.. men ja dere er sikker hyggelige å kjekke jenter som personer, men avogtil må man ta til seg ting å gjerne bruke hjernen å tenke seg om.. er det liksom vits i å bruke 20 tonn me sminke? finere naturlig

    45. Anonym Hva har du med det og gjøre ikke en dritt konsentrert deg heller om trynet ditt enn at du går og kritiser andre hvor mye sminke de bruker har ikke du en dritt med det er opp til de og ikke deg

    46. Jeg ville gjerne sett en sminkevideo fra deg jeg 🙂 Selv om det er mer enn jeg pleier å gå med, syns jeg likevel du er utrolig flink og ser jo helt smashing ut!

    47. Synes dere er kjempeflinke til å sminke dere jeg, og resultatet er jo kjempefint. Kan du ha et innlegg hvor du forteller hvilken sminke du bruker? Det lurer ihvertfall jeg på 🙂 Ha en fin dag!

    48. Bare gjør det dere føler for jenter! Merker veldig godt at folk aldri bli fornøyd uansett hva man gjør. Jenter som går uten sminke sier de føler på “sminkepresset” og at de er stygge uten. Mens jenter som bruker “mye” sminke føler på det med at folk stirrer og dømmer, eller at plutselig så er hele verden makeup artists som skal gi sminketips og fortelle deg hva som er fint og ikke. Folk blir aldri fornøyde, så er ikke vits å bry seg.
      Personlig liker jeg sminken din veldig godt, og sminker meg masse selv. Mitt ansikt og mine penger, ingen andre påvirkes av dette så da fortsetter jeg med mitt 🙂

    49. Hvordan får du sminken din til å sitte så godt i varmen? Reiser en del selv, men kan aldri sminke meg skikkelig da luftfuktigheten, varmen og litt svette alltid ødelegger. Det er kjempekjipt, da jeg ikke føler meg like vel uten sminke som med. Huden din er alltid så pen og matt, kunne du skrevet ett innlegg om hvordan du gjør det? Eller enda bedre, laget en skikkelig sminkevideo?

    50. Hahaha..
      Jeg synes folk er så sinnsykt latterlig, som kan sitte å snakke så mye piss over andre Siden av skjermen, jeg tror att en hver av dere som sitter å snakker dritt har sett på hvordan Isabell og Martine sminker seg…
      De er så unike og vakre begge to..
      Ikke for å være klisje men, det handler faktisk ikke hvordan de er på utsiden men på innsiden..
      Selv om de er glade i sminke blir de ikke sminka fordet, dere må se på personlighet og hvordan utstårling de har..

    51. Jeg syntes du r pen med sminke og uten sminke og jeg syntes at folk ikke skal blande seg i hva du og vennene dine gjør ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg