Sminken jeg bruker

Hey!

Nå kommer et innlegg jeg vet mange har ønsket. Dette her er altså sminken jeg bruker og mye av det har jeg brukt i flere år. Jeg bytter så og si aldri ut sminke, jeg kjøper heller bare det samme når jeg går tom. Jeg håper virkelig dere liker dette innlegget for jeg har brukt så mye tid på det. Følte jeg aldri kom til å bli ferdig, så nå er det utrolig deilig og endelig ha det klart!

Fuktighetskrem fra Garnier- Denne kjøpte jeg faktisk på Kiwi for rundt ett år siden. Jeg hadde gått tom for den jeg egentlig brukte, så kjøpte bare den første jeg så. Og jeg har ikke byttet tilbake etter første gangen jeg brukte denne. Den funker så sykt bra og gir masse fuktighet til huden. Jeg hater å legge sminke på tørr hud, så derfor bruker jeg denne før jeg påfører sminken. 

Primer fra Mac- Denne har jeg brukt en god stund. Jeg elsker hvordan denne får foundationen til å legge seg perfekt på huden. I tillegg gir denne også masse fuktighet og den får sminken til å se helt fantastisk ut. Den gjør også at sminken min holder seg fint på plass hele dagen!

Foundation fra Urban Decay- Denne har jeg akkurat kjøpt. Jeg har lenge brukt den vanlige fra Urban Decay, men når jeg så de hadde kommet med ny måtte jeg prøve den. Den er utrolig lett på huden, men dekker sykt bra! Den er også vannfast, hvor sykt er ikke det? 


Concealer fra Urban Decay- Altså, det her må være verdens beste concealer! Den dekker så utrolig bra og legger seg lett på huden. Jeg bruker denne mest til å lysne opp og highlighte forskjellige steder i ansiktet mitt, som under øynene, i pannen og under kinnbena. Dette er en concealer jeg virkelig kan anbefale!


Pudder fra W7- Dette pudderet kjøpte jeg i Spania for noen år siden fordi jeg hadde gått tom for det jeg egentlig brukte. Dette er super billig, men helt sykt bra Da jeg gikk tom for dette fikk jeg panikk fordi jeg elsket det, men heldigvis fant jeg ut at flere norske nettbutikker selger dette. Dette bruker jeg for å sette foundationen og concealeren, og det gir en kjempe fint og lett resultat!


Solpudder fra Bourjois- Dette solpudderet er jeg så lei meg for at man ikke får kjøpt i Norge. Derfor må jeg alltid kjøpe med meg flere hver gang jeg er i utlandet. Dette har jeg brukt i 4-5 år og kommer nok aldri til å bytte det ut. 

Contourkit fra Anastasia- Dette tipper jeg de fleste har hørt om. Jeg bruker den lyseste fargen til å lysne opp og den gråbrune til å markere kinnben. Jeg bruker også de brune fargene som øyenskygge og det ser kjempe fint ut. Jeg elsker dette og jeg tror det skal mye til før jeg bytter det ut!

Highlighter fra Mary Lou Manizer- Denne er en favoritt hos meg og alle venninnene mine. Jeg elsker highlightere og denne kommer nok alltid til å være en favoritt til hverdags. 


Brynsgele fra Inglot- Denne er veldig lik Anastasia sin, men mye billigere. I tillegg har Inglot den perfekte fargen for meg, så denne kommer jeg nok til å bruke lenge. Jeg elsker at den er så myk i konsistensen og den tørker ikke ut som de fra Anastasia sine fort kan gjøre. 


Mascara fra Loreal- Denne liker jeg utrolig godt! Denne får vippene mine til å se lange ut, men samtidig gi perfekt volum. Jeg liker også veldig godt børsten på denne mascaren og i tillegg ser den fin ut når jeg påfører den på falske vipper.

Settingspray fra Urban Decay- Denne kan jeg ikke leve uten! Denne gjør hele sminken min og får alt til å sitte på plass i flere timer. Denne gjør virkelig så all sminken bare smelter sammen og gir et perfekt resultat. Om du ikke har prøvd denne, så skal jeg love deg at du ikke kommer til å angre om du prøver den. Denne påfører jeg etter jeg har tatt på all sminken og jeg kan aldri sminke meg uten å bruke denne til slutt, da blir alt bare feil. 

 

TIL FEST BRUKER JEG OGSÅ

Eyeliner fra Inglot- Denne er helt fantastisk! Denne er også utrolig myk i konsistensen og veldig lett å påføre. Jeg har aldri prøvd en bedre eyeliner enn denne. Den varer utrolig lenge og jeg har hatt min siden i sommer og likevel er det masse igjen. Denne tørker heller ikke ut og i tillegg er den vannfast, men veldig lett å få vekk med sminkefjerner. 

Highlighter fra Inglot- Altså, denne er så sykt fin! Den gir den perfekte gløden i ansiktet og om man påfører denne over Mary Lou Manizer sin, blir resultatet perfekt! Jeg er gal etter highlightere og denne må være en av de fineste jeg har sett! Jeg vet at Inglot har et stort utvalg av disse i utrolig mange fine farger, så jeg skal nok snart ta turen innom for å kjøpe flere. Jeg bruker også denne som øyenskygge, og om man sprayer litt settingspray på øyenskyggekosten før man påfører denne blir resultatet helt sykt. Ah, jeg elsker denne!

Leppestift og lipliner fra Mac- Dette er mine favoritter av leppeprodukter. Jeg elsker leppestifter i nude og de her to gir den perfekte fargen! Leppestiften heter “Honey Love” og liplineren “Subculture”. 

Lipgloss fra Nyx- Denne er så sykt fin! Denne er helt perfekt over leppestiften og liplineren fra Mac om man vil ha litt glans på leppene. Denne er i fargen “Madeleine”.

Vippelim fra DUO- Dette er helt klart mitt favoritt vippelim. Jeg hater de tubene som man må klemme ut lim fra, jeg synes det bare blir gris. Derfor er denne perfekt. Man påfører med en liten kost og da får man perfekt mengde på vippene!

Håper dere likte innlegget, selvom det ble utrolig langt.

♡Martine

22 kommentarer

Siste innlegg